handdator

Visa fullständig version : Vilken av dessa splits skulle ni ha valt?


Rawsteel
2012-08-04, 14:21
Som rubriken, har kört halvkropp 4 gånger i veckan ett bra tag och känner att jag vill öka volymen lite, vilket innebär en längre återhämtningstid så vilken av splitsen nedan skulle ni ha valt?

Alt 1

D1 - Bröst, armar
D2 - Ben, mage
D3
D4 - Rygg, axlar, vader
D5
D6
D7 - Börja om

Alt 2

D1 - Ben, mage, vader
D2
D3 - Bröst, axlar, triceps
D4 - Rygg, Biceps
D5
D6 - Underkropp styrka
D7
D8 - Överkropp styrka
D9
D10 - Börja om

Alt 3

D1 - Ben, mage, vader
D2 - Rygg, biceps
D3
D4 - Bröst, axlar, triceps
D5
D6 - Börja om

I alt 1 samt 3 så skulle det startas med låga reps i en basövning för att sedan köra med högre i dom andra övningarna.
Har ni någon annan split att rekommendera om man vill kunna köra iaf en 8 set för dom stora musklerna och ibland lite failure utan att behöva oroa sig för återhämtningen men samtidigt nöta igenom varje muskel 2 gånger under loppet av 7 dagar?
Mvh

Rusk
2012-08-04, 15:37
Tycker alla ser rätt bra ut, själv kört alt 3 ett bra tag.
Alt 2 såg väldigt intressant ut måste jag säga.

drkrupp
2012-08-06, 00:00
Jag kör alt 3, men 2+1+2, dvs träna 2, vila 1. Såhär:

D1 - Ben, mage, underarmar
D2 - Rygg, biceps, baksida axlar
D3
D4 - Bröst, axlar, triceps
D5 - Ben, mage, underarmar
D6
D7 - Rygg, biceps, baksida axlar
D8 - Bröst, axlar, triceps
osv....

Commando1980
2012-08-06, 12:22
Du måste ge oss mer information. Hur länge har du tränat, kan du regelbundet träna helger osv osv.

Alla av de alternativen kan funka förutsatt att du verkligen genomför passen och fyller dem med kvalitetsträning. Varför inte köra varje program i 8-10 veckor eller tills kroppen och knoppen slutar svara på det, för att sedan gå på nästa program?

Rawsteel
2012-08-06, 22:11
Du måste ge oss mer information. Hur länge har du tränat, kan du regelbundet träna helger osv osv.

Alla av de alternativen kan funka förutsatt att du verkligen genomför passen och fyller dem med kvalitetsträning. Varför inte köra varje program i 8-10 veckor eller tills kroppen och knoppen slutar svara på det, för att sedan gå på nästa program?

Tränat i 3 år om 2 månader och jag kan träna alla dagar, undviker helst söndagar då detta är dagen kommunens styrkelyftare gillar att samlas på vårat gym och ta upp böj racket, bänken och majoriteten träningsbänkar vid den tidpunkt som jag kan träna på.
Det irriterande är att dom vilar 5+ min mellan sina sets och sitter under denna tid och håller utrustningen för sig själva*grr*

raddum
2012-08-06, 22:47
Personligen lägger jag vikten på vilka grupper man kör tillsammans och det gillar jag med ditt upplägg. Alt 3 tycker jag verkar "bäst" vilket mest beror på att det är likt det jag kör. Jag kör hur so helst 3 dagar i rad och sedan en dag vila och repeat, kan hända att jag tar 2 dagar off ibland, eller eventuellt lägger in ett cardio.