handdator

Visa fullständig version : Stor e-peen vs lite e-peen, ett försök att vara observant och rolig


filmjölk
2012-08-04, 11:23
Ett vanligt återkommande tema på Kolozzeum är att vi klagar på stämningen på Kolozzeum, interna heriarkier, "varför får han tramsa men inte jag?" och liknande. Givetvis vill jag försöka bidra till detta intressanta ämne genom fåniga påhittade exempel. Vi kan jämföra två fingerade trådar, på ämnet "Så här får du stora biceps!" (Eventuella likheter med riktiga medlemmar är helt slumpmässiga och inte avsiktliga.)

exempel1:

Alfakalle: Så här får du stora bikäps! STFU and Rakstångcurl! Det behövs inte en massa blaj, mina bikäps är min Stolthet och min trikäps är en mäktig hästsko!

Darth Vader: Jag håller med, ibland glömmer man vad som är essensen, rakstångcurl ftw!

Groupie1: Denna tråden borde bli sticky!

Shaggtherat: Så sant som det är sagt!

Groupie2: Lyssna nu på visheten hos Alfakalle! Så JÄKLA BRA SKRIVET!

Per Arnesson: Bumpar upp denna, då den är aktuell igen. Två byggartummar upp!


exempel2:

Betapelle: Så här får du stora bikäps! STFU and Rakstångcurl! Det behövs inte en massa blaj, mina bikäps är min Stolthet och min trikäps är en mäktig hästsko!

Darth Vader: Hur kan du uttala dig så självsäkert och svepande över en sådan sak? Har du någon källa som stödjer ditt påstående?

Groupie1: Men vem är du Betapelle att yttra dig om en sån sak? Har du vunnit några tävlingar? Har du någonsin åstadkommit någonting, som ger dig rätten att uttala dig i ämnet, eller rätten att uttala dig i något ämne öht? Du är en totalt värdelös och svag människa Betapelle, och världen vore en bättre plats utan dig som parasiterar på tillgångarl

Shaggtherat: Förövrigt är m. biceps brachii inte primärt en utåtabducator för femur utan en flexator för ulna. Studier har visat att stimulus av piriformis meddelst fallosliknande objekt och djupgående stimulus i form av implosivt tryck på ligamentum sacrotuberale inducerar klimax hos kvinnliga primater av Pongo Pygmeaus. Svar på detta Betapelle?

Groupie2: Kanske bör Betapelle lära sig styckeindelning, kommatering och stavning innan han ger sig på att posta "visdomar" som denna? *gladgubbsmiley* lollade hårt åt "Bikäps".

per Arnesson: *suck* återigen en sk. självutnämnd "expert", wannabeproffsbyggare förmodligen i sena tonåren som sprider sin dynga omkring sig.

Stefan J
2012-08-04, 11:27
Jag ser att någons lustighet och forumkreativitet står i direkt proportion till hur bra träningen går. Det bara väller fram tråd efter tråd nu för tiden! :D

Pudzianovski
2012-08-04, 11:31
Haha :d

hidden
2012-08-04, 11:32
Undrar vad som hade hänt om det var någon annan än filmjölk som startat den här tråden.

Matsa
2012-08-04, 11:43
Jag ser att någons lustighet och forumkreativitet står i direkt proportion till hur bra träningen går. Det bara väller fram tråd efter tråd nu för tiden! :D

Undrar vad som hade hänt om det var någon annan än filmjölk som startat den här tråden.

Två laserskarpa observationer! (Även om det hidden skrev egentligen inte är en observation.)

Men så konstigt är det väl ändå inte att folk får olika respons beroende på vad de har i bagaget? Om jag skulle starta en tråd där jag talar om för folk hur man ska träna för att bli tokstark i bänkpress så tror jag att jag skulle mötas med en viss skepsis även om det jag skrev inte var helt tokigt. Om Jamroz startade samma tråd skulle säkert de flesta köpa det han skrev med betydligt mindre mothugg, och det med all rätta. Jag tycker inte att detta är fel.

Ristretto
2012-08-04, 11:46
Så sant som det är sagt. Två byggartummar upp!

filmjölk
2012-08-04, 12:08
Två laserskarpa observationer! (Även om det hidden skrev egentligen inte är en observation.)

Men så konstigt är det väl ändå inte att folk får olika respons beroende på vad de har i bagaget? Om jag skulle starta en tråd där jag talar om för folk hur man ska träna för att bli tokstark i bänkpress så tror jag att jag skulle mötas med en viss skepsis även om det jag skrev inte var helt tokigt. Om Jamroz startade samma tråd skulle säkert de flesta köpa det han skrev med betydligt mindre mothugg, och det med all rätta. Jag tycker inte att detta är fel.

var det Platon som sade något i stil med: "Retorik och karisma är vettets fiende, fokusera på berättelsen, inte berättaren"?

Kwon
2012-08-04, 12:24
Välkommen till världen Filmjölk. :)

Favoritisering är ingenting nytt!

Självklart accepterar man om Berättare x skriver det, men reagerar istället om Berättare y skriver det.

Morty
2012-08-04, 12:27
Shuggtherat vs Betapelle! LOL!

Ingen som helst kopplingar till personer på Kolo hos de fiktiva användarna? ;)

Matsa
2012-08-04, 12:31
var det Platon som sade något i stil med: "Retorik och karisma är vettets fiende, fokusera på berättelsen, inte berättaren"?

Det förutsätter att man är kapabel till att avgöra vettighetsgraden i "berättelsen", det har man ofta till en viss del men kanske inte helt och hållet. Det är då det blir skillnad beroende på om det hela kommer från en tillförlitlig källa eller från Pelle Plutt som började träna i förrgår.

Makes sense?

Robbmeister
2012-08-04, 12:34
Hahaha per arnesson... :D

Kwon
2012-08-04, 12:35
Shuggtherat vs Betapelle! LOL!

Ingen som helst kopplingar till personer på Kolo hos de fiktiva användarna? ;)

Filmjölk är underbar... Det skall inte vara alldeles för enkelt att gissa sig till... :D

"Shaggtherath"... "Per Arnesson"... LOL!

Matsa
2012-08-04, 12:40
Jag fattar vilka alla är utom Betapelle, syftar det på någon speciell?

Chaan
2012-08-04, 12:42
Undrar vad som hade hänt om det var någon annan än filmjölk som startat den här tråden.

Vad repsar han på då i rakstångscurl? Flera reps på 50 är elit, som av en händelse är det precis vad jag gör. :D Obs jag vet folk här som gör 50% tyngre, Oskis till exempel. *Försöker sätta igång tjafset

filmjölk
2012-08-04, 12:58
Det förutsätter att man är kapabel till att avgöra vettighetsgraden i "berättelsen", det har man ofta till en viss del men kanske inte helt och hållet. Det är då det blir skillnad beroende på om det hela kommer från en tillförlitlig källa eller från Pelle Plutt som började träna i förrgår.

Makes sense?

Jo absolut, men det är iaf ett stadigt återkommande tema det här:)

burre
2012-08-04, 13:22
Jag fattar vilka alla är utom Betapelle, syftar det på någon speciell?

hurril

Matsa
2012-08-04, 13:32
Jo absolut, men det är iaf ett stadigt återkommande tema det här:)

Yep, det säger jag inte emot. Ibland är det riktigt orättvist, somliga får oförtjänt mycket skit för saker som andra lätt hade kommit undan med. Jag vet vad du menar.

hurril

Aha!!

hidden
2012-08-04, 13:33
Är hurril beta?? :confused::confused:

Stefan J
2012-08-04, 13:37
Är hurril beta?? :confused::confused:

Sigma, Tau eller Ypsilon, någonstans i den regionen snarare.

Edit: AHAHAA! Ypsilon-hurril, jag repeterade detta för mig själv och asgarvade högt helt ensam i min lägenhet hela sträckan från datorstolen-kaffekokaren och tillbaka.

Eddie Vedder
2012-08-04, 13:46
Jag har aldrig använt ftw. Annars var det väl rätt. Iofs brukar jag aldrig be om källor heller, men något annat i den stilen. :)

O_Wao
2012-08-04, 15:09
Shuggtherat vs Betapelle! LOL!

Ingen som helst kopplingar till personer på Kolo hos de fiktiva användarna? ;)
Det är inte killen i filmen som har skrivit brevet! Så är det alltid!

Sheogorath
2012-08-04, 15:14
Shaggtherat tolkar "betapelle" som en användare som inte nått alfa-status. Right or wrong?

MathiasF
2012-08-04, 15:27
När vi ändå är på ämnet i fel forum, jag får värk och smärta i underarmarna efter bicepscurl med rak stång,
gör jag fel eller är jag helt enkelt felaktigt utformad?

Smärtan sitter alltså i flera dagar, flera veckor en gång.
Smärtan sitter i/rakt under handleden.

312
2012-08-04, 16:04
Hur kan du uttala dig så självsäkert och svepande över en sådan sak? Har du någon källa som stödjer ditt påstående?

Loke
2012-08-04, 16:23
När vi ändå är på ämnet i fel forum, jag får värk och smärta i underarmarna efter bicepscurl med rak stång,
gör jag fel eller är jag helt enkelt felaktigt utformad?

Smärtan sitter alltså i flera dagar, flera veckor en gång.
Smärtan sitter i/rakt under handleden.

Det drabbar typ alla som inte brukar curla med rak stång. Du får köra den lite lättare än du skulle kunna och kanske bara ett par set. Sen får du öka tills det funkar.

MathiasF
2012-08-04, 16:28
Det drabbar typ alla som inte brukar curla med rak stång. Du får köra den lite lättare än du skulle kunna och kanske bara ett par set. Sen får du öka tills det funkar.

Okej, första gången jag provade så körde jag på så in i helvete, fick rejäl pump.
Sen kunde jag knappt ta i med händerna på flera veckor.
Efter det så känns det lite skumt när jag ger mig på det.

Latissimus Dorsi
2012-08-04, 18:05
Vid närmare eftertanke är jag betapelle.

Mart|n
2012-08-04, 22:03
Okej, första gången jag provade så körde jag på så in i helvete, fick rejäl pump.
Sen kunde jag knappt ta i med händerna på flera veckor.
Efter det så känns det lite skumt när jag ger mig på det.

Kör knäböj supersetat med stångcurl i dropset. Fixar tarmvred också.

shadowfire
2012-08-04, 22:08
välkommen till kolo, tolkia+vedder styr allmänt, våga inte ha avvikande åsikt.
i övrigt är båda de två sjukt trötta som mods, det syns på inläggen o tolkia orkade inte ens svara mitt pm där jag kommenterade just det

Kalla styrkelyftare för tjocka o du har mini, hurrilexjwzrd på strupen.

vad gäller fetma vet jag inte, för två år sedan hade du haft mikalej predikandes, men denne herre har svängt om deluxe så nu kan du rentav se honom gäspa framför en chedd... eller nej, det kan du inte, han kommer fortfarande äta cheddar i sömnen :)

Tolkia
2012-08-04, 22:19
välkommen till kolo, tolkia+vedder styr allmänt, våga inte ha avvikande åsikt.
Du får gärna komma med exempel på när jag har varnat folk för att de har haft "avvikande åsikt". I övrigt rekommenderar jag att du hör av dig till övriga moderatorer eller till Lasse om du har klagomål på mig specifikt.

Latissimus Dorsi
2012-08-04, 22:22
välkommen till kolo, tolkia+vedder styr allmänt, våga inte ha avvikande åsikt.
i övrigt är båda de två sjukt trötta som mods, det syns på inläggen o tolkia orkade inte ens svara mitt pm där jag kommenterade just det

Kalla styrkelyftare för tjocka o du har mini, hurrilexjwzrd på strupen.

vad gäller fetma vet jag inte, för två år sedan hade du haft mikalej predikandes, men denne herre har svängt om deluxe så nu kan du rentav se honom gäspa framför en chedd... eller nej, det kan du inte, han kommer fortfarande äta cheddar i sömnen :)

Mjo man är lite ute på hal is om man har avvikande åsikter. Speciellt om du är ny medlem alternativt hänger för lite i babbla.

shadowfire
2012-08-04, 22:47
Du får gärna komma med exempel på när jag har varnat folk för att de har haft "avvikande åsikt". I övrigt rekommenderar jag att du hör av dig till övriga moderatorer eller till Lasse om du har klagomål på mig specifikt.

Det har jag inte. Du och Eddie har varit som hökar i trådarna i sommar, men tro fan det med sommarlov o allt. All heder o respekt för att ni orkat med.

Å nej jag har inga klagomål på dig specifikt, tvärtom, ni gör ett hästjobb särskilt du och Eddie. Det är nästan så jag blir orolig för er, dräp er inte, det är "bara" ett internetforum.

Samtidigt har ni båda en linje som ni trummar på hela tiden, oföränderligt. För en gammal koloit är det inget nytt, men för en ny koloit som inte fått tunnelseende ännu så kan man bli skrämd.

Eddie Vedder
2012-08-05, 08:34
Mjo man är lite ute på hal is om man har avvikande åsikter. Speciellt om du är ny medlem alternativt hänger för lite i babbla.

Det har jag inte. Du och Eddie har varit som hökar i trådarna i sommar, men tro fan det med sommarlov o allt. All heder o respekt för att ni orkat med.

Ni skämtar va? Och vilken är egentligen den avvikande åsikten om ni tittar i de där trådarna? Men men ser väl vad man vill se. Ni kanske reagerar för att vi har röda namn och/eller för att vi skriver längre inlägg än genomsnittet men ta en färgblind titt på de faktiska åsikterna rent kvantitativt i exempelvis fetma- och feministtrådarna så ändrar ni er nog.

Och min e-penis skulle nog vara större, inte mindre, om jag istället klagade över hur jag som heterosexuell, svensk, vit man från medelklassen, och dessutom vältränad, är samhällets mest utsatta grupp. Men jag upplever ju faktiskt inte att det är så.

Latissimus Dorsi
2012-08-05, 14:39
Ni skämtar va? Och vilken är egentligen den avvikande åsikten om ni tittar i de där trådarna? Men men ser väl vad man vill se. Ni kanske reagerar för att vi har röda namn och/eller för att vi skriver längre inlägg än genomsnittet men ta en färgblind titt på de faktiska åsikterna rent kvantitativt i exempelvis fetma- och feministtrådarna så ändrar ni er nog.

Och min e-penis skulle nog vara större, inte mindre, om jag istället klagade över hur jag som heterosexuell, svensk, vit man från medelklassen, och dessutom vältränad, är samhällets mest utsatta grupp. Men jag upplever ju faktiskt inte att det är så.

Syftade då inte på mods, utan på folk som varit medlem längre än ensjälv eller har högre postcount eller dylikt som ska hacka på varenda ord man har att säga bara för att man inte styrketränat sen -93.

mikaelj
2012-08-05, 14:39
Syftade då inte på mods, utan på folk som varit medlem längre än ensjälv eller har högre postcount eller dylikt som ska hacka på varenda ord man har att säga bara för att man inte styrketränat sen -93.

De flesta som hackar på dig gör det för att du uttalar dig tvärsäkert om saker du inte behärskar.

Latissimus Dorsi
2012-08-05, 14:46
De flesta som hackar på dig gör det för att du uttalar dig tvärsäkert om saker du inte behärskar.

Ett fyndigt sätt att säga avvikande åsikter, klart man ska försumma vartenda ord jag säger för att jag inte bänkar 150kg RAW.

Första posten visar det bra alfakalle säger X koloiter svarar med *kissass* betapelle säger X koloiter svarar med *bs*:furious::smash:*gah!*

Morty
2012-08-05, 19:49
Vi har alla varit betapelle.

Innan du kom, LD, så var mikaelj ganska hårt åsatt pga sina fettälskande åsikter.

Oxe
2012-08-05, 20:01
Och min e-penis skulle nog vara större, inte mindre, om jag istället klagade över hur jag som heterosexuell, svensk, vit man från medelklassen, och dessutom vältränad, är samhällets mest utsatta grupp. Men jag upplever ju faktiskt inte att det är så.

Tror den snarare skulle varit mindre ifall du satt dig och börja ljuga så där, istället för att vara dig själv

Tricklew
2012-08-05, 20:03
Syftade då inte på mods, utan på folk som varit medlem längre än ensjälv eller har högre postcount eller dylikt som ska hacka på varenda ord man har att säga bara för att man inte styrketränat sen -93.

Äh, jag hackar på dig, och då har jag varit medlem 1 år, och har en postocunt som på 23.

Det har med att göra med vad du säger, och hur du säger det än någon hierarki som försöker hålla nere dig.

mikaelj
2012-08-05, 20:03
Ett fyndigt sätt att säga avvikande åsikter, klart man ska försumma vartenda ord jag säger för att jag inte bänkar 150kg RAW.

Närå, men du kanske inte borde ge träningstips när du inte själv tränat särskilt länge. Och det är skillnad på vikter och vikter. Du tränar fortfarande på nybörjarvikter, precis som jag själv. Då får man ta det lilla lugna med tipsen man ger, för nästintill allting funkar upp till den nivån. Så länge man tar i och äter.

Morty
2012-08-05, 20:18
Närå, men du kanske inte borde ge träningstips när du inte själv tränat särskilt länge. Och det är skillnad på vikter och vikter. Du tränar fortfarande på nybörjarvikter, precis som jag själv. Då får man ta det lilla lugna med tipsen man ger, för nästintill allting funkar upp till den nivån. Så länge man tar i och äter.

Nåja, in på friskis om du verkligen tycker att dina vikter är kvar på nooblevel ;)

C.E.J.
2012-08-06, 06:28
Man missar mycket när man inte har tillgång till internet varje dag.

Eddie Vedder
2012-08-06, 07:41
Syftade då inte på mods, utan på folk som varit medlem längre än ensjälv eller har högre postcount eller dylikt som ska hacka på varenda ord man har att säga bara för att man inte styrketränat sen -93.

Du får fortfarande ha och uttrycka åsikten. Att få mothugg är inte samma sak som att man inte får tycka/uttrycka. Och de där två verkar förväxlas ibland.

rooz
2012-08-06, 07:51
Syftade då inte på mods, utan på folk som varit medlem längre än ensjälv eller har högre postcount eller dylikt som ska hacka på varenda ord man har att säga bara för att man inte styrketränat sen -93.

Sedan är det inte läge att spela alla när du tränar på 50kg i marklyft och är 17 år ung.

Jag reagerar inte på vem som skriver, utan vad som skrivs. Jag vet att Mikaelj är världens mysigaste lilla kille, inte direkt som han framstår i relationstråden. Merparten av medlemmarna är väldigt trevliga, bara man tar sig tid att lära känna dom;)

mini
2012-08-06, 07:56
Kalla styrkelyftare för tjocka o du har mini, hurrilexjwzrd på strupen.


Sluta ljuga och försöka göra billiga poänger på min bekostnad. Det är sjukt otrevligt.

Minimjölk
2012-08-06, 08:23
En grymt rolig förstapost som sedan tyvärr följs upp av en massa tråkiga inlägg. Livet är inte 100% rättvist varken här eller i samhället. jag tycker ändå Kolozzuem har en reltaivt förlåtande ton mot nya medlemmar som försöker hävda sig. jag har inte sett att någon blivit behandlad felaktigt och de flesta som blivit varnade/bannade har förtjänat det.

Att medlemmar som varit här länge och bidragit med bra stämning och intressant information ofta har en lite högre toleranströskel hos moderatorerna ser jag som självklart. Om man som ny bemöter folk på ett revligt sätt så tas man väl emot här jämfört med på många andra forum.

Jag hänger på vissa andra forum som nästan har en närmast sektliknande karaktär där ingen vågar ifrågasätta Alforna och alla som tycker annorlunda blir bannade. Personligen hatar jag det beteendet men tyvärr för min del är detta det enda forumet inom det området som har tillräcklig kunskap. På Kolozzum upplever jag inte alls detta också därför jag hängt här i över 10år då jag gillar/ gillat stämningen.

Grahn
2012-08-06, 08:27
Knappast unikt för denna samling människor, vet dock inte om e-peen var rätt ord för att beskriva det men det gör väl detsamma.

Temat öppnar för lite självreflektion som alltid är bra!

Mental
2012-08-06, 08:46
e-peen har väl förr handlat om hur fet lina man hadde, hur många Tb warez, hur bra ratio på fildelningssidor osv

Matsa
2012-08-06, 08:47
Ett fyndigt sätt att säga avvikande åsikter, klart man ska försumma vartenda ord jag säger för att jag inte bänkar 150kg RAW.

Första posten visar det bra alfakalle säger X koloiter svarar med *kissass* betapelle säger X koloiter svarar med *bs*:furious::smash:*gah!*

Ungefär här känner jag att det är lämpligt att lyfta fram något du nyligen skrev i en annan tråd.

Men förihelvete be henne hålla käften, kvinnor kan i regel inte ett skit om kost och näring. Känner på mig en örfil kommandes från Tolkia eller någon annan feminist, men det är sanningen.

Du som hobbymotionär är hundratals gånnger hälsosammare än henne. Och snus är inte riktigt farligt, och påverkar kroppen minimalt negativt EDIT: Ur hälsoperspektiv då, det kan ha andra negativa effekter tror jag att jag läst.

Du blir sågad för att du uttrycker dig klantigt, för att du gör tvärsäkra uttalanden om saker som inte alls är så svartvita som du inbillar dig och för att du har fel. Sen stämmer det väl för all del att en "Alfakalle" skulle komma undan med fler dumheter än dig, men så funkar det tyvärr oftast.

Chaan
2012-08-06, 09:24
Jag hänger på vissa andra forum som nästan har en närmast sektliknande karaktär där ingen vågar ifrågasätta Alforna och alla som tycker annorlunda blir bannade.

Vad är det för forum? Jag har reggat mig på många och det här är absolut mest sektliknande jag hittat. Jag har inte fått varningar på andra ställen för att jag inte (teoretiskt sett) passar kundprofilen som här. Egentligen spelar det ingen roll vad varningarna kommit på eftersom dom delas ut av andra anledningar, men i de här fallen var ena för att jag postade en Foppa-video i Foppa-tråden, och den andra för att jag svarade på frågor om vilka fotomodeller jag har kontakt med.
cofffee
Däremot Zatzy drar lite åt samma håll. Vid ett tillfälle infördes en röstningsfunktion vid posterna. Då fick jag en tillsägelse för att jag röstat fel :D

Mental
2012-08-06, 09:43
Vad är det för forum? Jag har reggat mig på många och det här är absolut mest sektliknande jag hittat.

Sektliknande? Som att de försöker hindra en från att lämna?
Ett forum som slänger ut folk är väl motsatsen till sektliknande eller? :D

Chaan
2012-08-06, 09:50
Ponera att styrkelyft är en sekt vilket föreslås då och då. Det är inte jämförbart med Hans Scheike som lurade en och en till sexsekten. Styrkelyft är ju allmänt känt precis som Hells Angels. Tror du inte Hells Angels hade bannat folk som verkar mismatch om dom hade ett forum? Ju större sekt desto högre inträdeströskel.

Mental
2012-08-06, 09:52
Ponera att styrkelyft är en sekt vilket föreslås då och då. Det är inte jämförbart med Hans Scheike som lurade en och en till sexsekten. Styrkelyft är ju allmänt känt precis som Hells Angels. Tror du inte Hells Angels hade bannat folk som verkar mismatch om dom hade ett forum? Ju större sekt desto högre inträdeströskel.

Försök lämna HA för annan klubb vs försök lämna Kolo för annat forum så kommer du se skillnaden i sektighet ;)

mikaelj
2012-08-06, 10:07
Ponera att styrkelyft är en sekt vilket föreslås då och då.

Jag nappar... varför valde du just styrkelyft som en sekt? På vilket sätt är "styrkelyft" så företrädande/sekteristiskt på Kolozzeum?

Chaan
2012-08-06, 10:08
Vilket forum? Jag ser inte direkt att det finns något annat träningsforum på svenska längre, en ren tillfällighet givetvis?

Minimjölk
2012-08-06, 10:11
När jag sade sekt syftade jag mest på att olika forum har sina egna gurus och deras ställning och ifrågasättande i kombination med hur mycket krav det ställs innan man som ny medlem blir accepterad och ens besvarad/citerad. Ofta är det inom ämnen där det finns en stor del missförstånd bland den stora massan och där några på det lokala forumet satt sig över alla andra och med en stor klan som följer deras minsta vink utan att ens ifrågasätta vad som sägs eller framför allt hur.

Det finns enormt kompetenta personer på de flesta forum men det är enorm skillnad på hur de för sig socialt och hur de kan förmedla sin kunskap.

Om du vill ha ett exempel på ett forum av besserwisser-karaktär så titta in på faktiskt.se som diskuterar hifi/akustik. Är du inte en i gänget där så är din åsikt värd 0 speciellt om den skiljer sig från de högst rankade medlemmarna. Dessutom glider de flesta diskussionerna ut från sakfrågan och behandlar mer hur medlemmarna formuklerar frågor etc. Väldigt synd du kunskapsnivån i övrigt är väldigt hög. Jag ser inte alls samma beteende på Kolozzeum utan här tas tid till alla som formulerar sig vänligt.

Scratch89
2012-08-06, 10:42
Jag nappar... varför valde du just styrkelyft som en sekt? På vilket sätt är "styrkelyft" så företrädande/sekteristiskt på Kolozzeum?

The first rule of styrkelyft is...

Latissimus Dorsi
2012-08-06, 15:30
Ungefär här känner jag att det är lämpligt att lyfta fram något du nyligen skrev i en annan tråd.



Du blir sågad för att du uttrycker dig klantigt, för att du gör tvärsäkra uttalanden om saker som inte alls är så svartvita som du inbillar dig och för att du har fel. Sen stämmer det väl för all del att en "Alfakalle" skulle komma undan med fler dumheter än dig, men så funkar det tyvärr oftast.

Det här var verkligen ett undantag, här förstod jag samma sekund som jag postade att jag kastade pedofil i dagis. I alla andra fall, har jag inte haft helt jävla fel. Och hade shegteragth sagt samma sak som det jag sagt(inget illa menat mot sheogerath <3) hade folk svalt det med hull och hår.

Att jag tolkas som mindre seriös för lite mindre genomtänkta inlägg antar jag att jag får stå över mitt kast för. Kan inte skylla på någon annan än mig själv, men någonstans måste folk börja öppna sina periferier och inse att noobtotte som tränat i 6 månader kanske kan ha rätt om en sak i en diskussion. Inte måste folk spreta emot varenda ord jag säger för att sätta mig på plats och visa att vem det är som bestämmer här på brädan.

Sniggel
2012-08-06, 15:35
Självklart blir det en viss tyngd bakom ett påstående om det kommer från en person som byggt upp ett förtroende sen tidigare pga denne visat sig vara kompetent.
Det är lättare att lita på en erfaren styrkelyftstränares råd om att spänna ihop skulderbladen än om det kommer från någon 18-årig biffig gymmare, även om råden kanske är helt rätt i båda sammanhangen.
Att bygga upp ett förtroende tar tid.

Latissimus Dorsi
2012-08-06, 15:42
Självklart blir det en viss tyngd bakom ett påstående om det kommer från en person som byggt upp ett förtroende sen tidigare pga denne visat sig vara kompetent.
Det är lättare att lita på en erfaren styrkelyftstränares råd om att spänna ihop skulderbladen än om det kommer från någon 18-årig biffig gymmare, även om råden kanske är helt rätt i båda sammanhangen.
Att bygga upp ett förtroende tar tid.

Exakt och det håller jag med om och förstår, man tar det med en viss skepsis och en nypa salt om det är en oerfaren som säger ett påstående. Och det är helt korrekt, den erfarne är mer benägen att ha rätt.

Härifrån är det saker går fel, inte behöver man såga sönder noobtotte och verkligen försumma allt han nyss sa genom att påstå att han kan noll om träning och hur han vågar vräka ur sig om ett sånt påstående om att spänna ihop skulderbladen under en rodd när han bara tränat i några månader. Trots att han låter lite kaxig och arrogant, så menar han inget illa allt han vill är att försöka hjälpa till. Det handlar om den efterföljande reaktionen som är problematiken.

Och nämn inte tråden i kost & näring, den är som sagt ett undantag där jag uttryckte mig för grovt.

Eddie Vedder
2012-08-06, 15:44
Inte måste folk spreta emot varenda ord jag säger för att sätta mig på plats och visa att vem det är som bestämmer här på brädan.

Sluta nu. Ingen bryr sig om dig som person. Du skriver om och om igen saker som ibland är överdrifter och säkra påståenden och därför ifrågasätts och däremellan skriver du direkt provokativa och närmast otrevliga inlägg. Det får du mothugg för och när du får mothugg väljer du att vara ett offer som ingen tycker om. Acceptera att få kritik för ditt sätt att uttrycka dig eller uttryck dig bättre. Men kom inte dragandes med "Dom andra barnen är så dumma mot mig!!!*cry*"

Kom inte heller med snacket om att "Om han hade sagt samma sak...!" för det stämmer inte heller. Ta en titt i vissa diskussionstrådar så ser du att väldigt etablerade medlemmar i vissa specifika frågor har väldigt skiljda åsikter. Men med personer som kan uttrycka sig och argumentera kan man också ha en diskussion med ömsesidig respekt utan att för den delen ha samma åsikter.

Tricklew
2012-08-06, 15:44
Det här var verkligen ett undantag, här förstod jag samma sekund som jag postade att jag kastade pedofil i dagis. I alla andra fall, har jag inte haft helt jävla fel. Och hade shegteragth sagt samma sak som det jag sagt(inget illa menat mot sheogerath <3) hade folk svalt det med hull och hår.

Att jag tolkas som mindre seriös för lite mindre genomtänkta inlägg antar jag att jag får stå över mitt kast för. Kan inte skylla på någon annan än mig själv, men någonstans måste folk börja öppna sina periferier och inse att noobtotte som tränat i 6 månader kanske kan ha rätt om en sak i en diskussion. Inte måste folk spreta emot varenda ord jag säger för att sätta mig på plats och visa att vem det är som bestämmer här på brädan.

Först och främst, Sheo är inte korkad nog för att skriva det inlägget. Om han hade varit korkad nog så hade han fått mothugg, kan inte tala för andra, men av mig hade han fått det rätt så omgående.

Självklart så kan nybörjare och/eller nya koloiter ha vettiga saker att komma med, det har hänt förut, och det kommer antagligen hända igen. Du har tyvärr inget vettigt att komma med, och koloiter som dig har det funnits flera av även förut, vissa växter aldrig upp, vissa försvinner, och vissa växer upp. Vem vet, om ett par år kanske du har växt upp, släppt din barnsliga attityd och faktiskt har något vettigt att komma med. Tills dess så kommer du att vara på min shitlista tills du formulerar ett vettigt inlägg där du faktiskt tänker före du låter fingrarna gå fritt över tangentbordet med de mest ogenomtänkta och korkade föreställningar du bär på.

Vinter
2012-08-06, 15:56
Ett fyndigt sätt att säga avvikande åsikter, klart man ska försumma vartenda ord jag säger för att jag inte bänkar 150kg RAW.


Jag bänkar 150kg raw, men jag brukar få mothugg ändå i invandrartrådarna.

Eller vänta nu, det kanske inte var så du menade ;)

Jag tycker det mesta tjafset är ganska onödigt, och tyder mest på att folk är uttråkade och använder kollo som youtube-kommentar slinga.

Ingen kommer dyka upp som en polis och tvinga någon annan att träna eller äta på ett specifikt sätt hemma. Men skriver man något här, så förvänta dig alltid att någon har en annan åsikt.

Chaan
2012-08-06, 15:57
The first rule of styrkelyft is...

not lie about the weights.

Matsa
2012-08-06, 17:21
Det här var verkligen ett undantag, här förstod jag samma sekund som jag postade att jag kastade pedofil i dagis. I alla andra fall, har jag inte haft helt jävla fel. Och hade shegteragth sagt samma sak som det jag sagt(inget illa menat mot sheogerath <3) hade folk svalt det med hull och hår.

Att jag tolkas som mindre seriös för lite mindre genomtänkta inlägg antar jag att jag får stå över mitt kast för. Kan inte skylla på någon annan än mig själv, men någonstans måste folk börja öppna sina periferier och inse att noobtotte som tränat i 6 månader kanske kan ha rätt om en sak i en diskussion. Inte måste folk spreta emot varenda ord jag säger för att sätta mig på plats och visa att vem det är som bestämmer här på brädan.

Nu i efterhand ångrar jag att jag skrev det där inlägget. Jag orkar egentligen inte tjafsa om det här, särskilt inte som det redan är så många andra som gör det men jag skyller på att jag hade strul på jobbet och var grinig. Nu är det hursomhelst gjort så det är väl lika bra att jag fortsätter.

När du säger något som stämmer IBLAND och i VISSA fall men du uttrycker det som något definitivt så är det ju faktiskt fortfarande fel. När sedan någon annan säger något som liknar det du sade och får medhåll ser du det som ett tecken på att alla är emot dig bara för att du är nybörjare. Vad du missar är dock att den andres version skiljde sig på en eller flera viktiga punkter.

Vi kan ta tråden om träningsfrekvens som exempel. Du uttryckte dig i väldigt definitiva och säkra ordalag om att det är odelat dåligt att träna ofta och du fick mothugg av ett flertal personer som menade att det visst finns tänkbara situationer där det kan vara bra att träna ofta, kanske rentav dagligen. Senare i tråden påpekade Commando1980 att han hade testat högfrekvensträning och kommit till slutsatsen att det inte var värt det för hobbybyggare. Han fick inga mothugg för det. Ser du skillnaden i hur ni uttryckte er?

Vad är det för forum? Jag har reggat mig på många och det här är absolut mest sektliknande jag hittat. Jag har inte fått varningar på andra ställen för att jag inte (teoretiskt sett) passar kundprofilen som här. Egentligen spelar det ingen roll vad varningarna kommit på eftersom dom delas ut av andra anledningar, men i de här fallen var ena för att jag postade en Foppa-video i Foppa-tråden, och den andra för att jag svarade på frågor om vilka fotomodeller jag har kontakt med.
cofffee
Däremot Zatzy drar lite åt samma håll. Vid ett tillfälle infördes en röstningsfunktion vid posterna. Då fick jag en tillsägelse för att jag röstat fel :D

Att du fick en varning i Foppatråden ser jag som ett tecken på att modereringen fungerar som den skall, du hade förtjänat den. Det var löjligt uppenbart att du enbart postade i tråden för att bråka med de andra när de ville hylla sin idol. Det är nästan lite genant att du ens försöker spela oförstående i det fallet.

Jag vågar mig på en gissning att dina övriga varningar är ungefär lika välförtjänta, men jag medger att jag inte har någon större koll på vad du har skrivit.

Scratch89
2012-08-06, 17:32
not lie about the weights.

Hmmm, jag har inte tänkt ut en bra förstaregel. Tänkte egentligen först på att "you do not confess it's a sekt" men jag vet inte. Får fila lite på det. :d

Chaan
2012-08-06, 18:06
Att du fick en varning i Foppatråden ser jag som ett tecken på att modereringen fungerar som den skall, du hade förtjänat den. Det var löjligt uppenbart att du enbart postade i tråden för att bråka med de andra när de ville hylla sin idol. Det är nästan lite genant att du ens försöker spela oförstående i det fallet.

Jag vågar mig på en gissning att dina övriga varningar är ungefär lika välförtjänta, men jag medger att jag inte har någon större koll på vad du har skrivit.

Nej moderatorerna är inte så barnsliga att dom skickar varningar för att jag har en mer nyanserad åsikt om Foppa. Det är fortfarande som jag säger, jag verkade inte passa kundprofilen, då skickas det varningar på prov, dom som går igång på sånt ryker för dom kommer inte bli kunder.

Inlägget om modellerna var långt och jag har kvar det och kan posta det här. Som sagt det handlade inte om det, varningarna kom ju i slumpvisa trådar. Foppa-tråden kommer jag ihåg, jag kände inte igen dom som postade och kände ingenting särskilt för dom. Det handlade inte om dom utan om Foppa.

Tolkia
2012-08-06, 18:09
Det är fortfarande som jag säger, jag verkade inte passa kundprofilen, då skickas det varningar på prov, dom som går igång på sånt ryker för dom kommer inte bli kunder.
Nej, så är det inte. Jag tänker inte diskutera enskilda medlemmars varningar, men det du skriver här är rent blåljug. Jag vet inte vad som är sorgligare, om du tror på det själv, eller om du skriver det bara för att jävlas.

Tricklew
2012-08-06, 18:25
Passar inte in i standardmallen? Det blir lätt så barnsligt när folk formulerar sig så, om sig själv. Jag kan göra samma sak; Tjock, röker mycket, tränar aldrig, spenderar majoriteten av min tid på forumet med att säga åt vältränade folk att de saknar distans och är korkade. Jag är ändå kvar än så länge. Det kanske (hör o häppna!) är så att ni postar skit, snarare än att folk inte står ut med att ni är rebeller som säger sanningen.

Mental
2012-08-06, 18:59
Passar inte in i standardmallen? Det blir lätt så barnsligt när folk formulerar sig så, om sig själv. Jag kan göra samma sak; Tjock, röker mycket, tränar aldrig, spenderar majoriteten av min tid på forumet med att säga åt vältränade folk att de saknar distans och är korkade. Jag är ändå kvar än så länge. Det kanske (hör o häppna!) är så att ni postar skit, snarare än att folk inte står ut med att ni är rebeller som säger sanningen.

Än så länge? Du menar igen ;)

Tricklew
2012-08-06, 19:04
Än så länge? Du menar igen ;)

Nåja, min första bann var rätt så motiverad, jag postade inlägg som låg på gränsen, och i vissa fall över den i ett bra tag, finns inget att gnälla på där, jag förtjänade att bannas. Det hade dock inget o göra med någon löjlig standardmall, eller att kolo försöker hålla nere alla som inte ingår i någon halvt påhittad gruppering som har all makt.

Chaan
2012-08-06, 19:07
Nej. Jag har hela tiden sagt vad jag tycker oavsett konsekvenser (och irl är det avsevärda konsekvenser). Det händer ju att folk blir upprörda i varje tråd. Titta på en tråd som blivit 10 sidor så är det oftast för att några blivit osams och sedan lägger sig fler i till ingen kommer ihåg topic :D Det måste vara 80-100 diskussioner som folk blivit förbannade på mig, det som hände den kvällen var bara det vanliga, utom att några bestämde sig för att kolla upp mig just då. Hade jag till exempel blivit förbannad över det där med suddat inlägg om modellerna så hade det tolkats som att jag ljög om dom. Hade jag drivit diskussionen vidare om Foppa med moderatorerna hade det tolkats som att jag tycker det är överdrivet viktigt att driva gräl.

filmjölk
2012-08-06, 22:55
Hmmm, jag har inte tänkt ut en bra förstaregel. Tänkte egentligen först på att "you do not confess it's a sekt" men jag vet inte. Får fila lite på det. :d

Om man går efter hätska forumsdebatter för ett år sedan kan man dela det i två.


Först

The first rule of classic styrkelyft is that it is styrkelyft på riktigt.
The second rule of classic styrkelyft is that it is styrkelyft på riktigt
The third rule is that utrustad styrkelyft is wrong and not styrkelyft på riktigt
The fourth rule is that utrustat styrkelyft has blöja, gummifetischtröja, klänning, bindor and stappling in to the podie as a zombie.
The fifth rule is that you should always spell RAW with versaler
The sixth rule is that starkast vinner! not the one with the most fuskig utrustning.

vs

The first rule of styrkelyft is that in styrkelyft får och bör man använda utrustning, stop whinea you can ändå tävla raw om du vill
The secónd rule of styrkelyft is that in styrkelyft får och bör man använda utrustning, stop whinea you can ändå tävla raw om du vill
The third rule is att utrustningen är inte "fusk", utan adds another dimension to lyftningen.
The forth rule is that if de bästa styrkelyftarna would ställa upp i klassiskt så skulle de vinna lätt, therefore klassisk vm är inte vm for real.
The fifth rule is that raw-muppar som whinear om utrustningen är förmodligen dopade.
The sixth rule is that if klassisk skulle slå igenom, swedes wouldnt take medals anymore utan bara dopade ryssar. Therefore klassisk should only be something to introduce new ppl to styrkelyft.

Chaan
2012-08-14, 15:20
Om en känd sportstjärna skulle regga sig och starta en frågor och svar-tråd, hur många skulle tro på det? Har det hänt?

Bra asgarv på det sista, filmjölk ;)

Chaan
2012-08-14, 15:36
Om en känd sportstjärna skulle regga sig och starta en frågor och svar-tråd, hur många skulle tro på det? Har det hänt?

Bra asgarv på det sista, filmjölk ;)

Tricklew
2012-08-14, 16:02
Om en känd sportstjärna skulle regga sig och starta en frågor och svar-tråd, hur många skulle tro på det? Har det hänt?

Bra asgarv på det sista, filmjölk ;)

Något liknande har hänt, en styrkelyftare.

Chaan
2012-08-14, 19:09
Mm styrkelyft, det är riktig sport det ;) Det märkte jag på en elittävling 1987. Dock har inte den stora publiken upptäckt det än. För 25 år sedan hölls elitserietävlingen i en gymnastiksal och så stor skillnad är det inte idag. 900 tittare på webben på SM är inte succé. Men ja det var ju bra att jag skrev artikeln om Josefine Bark på wikipedia, det är väl möjligt att SVT skulle valt något annat intervjuoffer annars, och jag tycker hon var trevlig i tv.

Personligen tycker jag flertalet OS-grenar kan läggas ner. Men den här gången tänkte jag på folk i stil med Billan Westin eller Marcus Hellner. Någon som varit med i Fångarna på fortet kanske. I Sverige blir ju inte styrkelyftare särskilt kända, annorlunda i USA, där Scot Mendelson reggat sig och skrivit på forum på sista tiden. Det var inte många som trodde på till en början..