handdator

Visa fullständig version : Proteinpulver som proteinkälla?


Nephelite
2012-08-04, 09:25
Hey!

är lite osäker nu när jag vill se till att få i mig rätt proteinmängd VARJE dag.

Proteinpulver känns så hmm.. "o-proteinigt" ?
kanske bara mitt dumma huvud men jag känner lite att jag helst äter protein från andra källor. typ kyckling/kött osv.

Men jag undrar lite om vanligt whey, säg typ gasparai ON eller selfs

är det BRA grejjer? liksom PÅ RIKTIGT, funderar mer och mer över detta haha.

jag tänkte typ om jag behöver 80 gram extra protte ngn dag- kan jag dra 3 shakes med prottepulver och det faktiskt GÖR ngt ?

Förlåt om det är dum fråga men känner mig fundersam som fasen.
sedan vet jag inte om biologiska värdet är jättestor skillnad mellan märken hm..

Beelz
2012-08-04, 09:27
Köp det billigaste som smakar bäst, det enda dom dyrare har extra är smaken

Lychgate
2012-08-04, 09:29
Protein som protein. Ta du dina shakes om du behöver få i dig mer men orkar inte käka mat.

Ronn
2012-08-04, 09:47
Böj: 150 kg
Mark: 200 kg
Bänk: 140 kg

Hur kan du ha fått såna här fina resultat samtidigt som du går runt med såna här funderingar? Helt obegripligt!

Fyllot
2012-08-04, 10:04
Böj: 150 kg
Mark: 200 kg
Bänk: 140 kg

Hur kan du ha fått såna här fina resultat samtidigt som du går runt med såna här funderingar? Helt obegripligt!

Byggd som ett mjölkpaket?

Finns faktiskt en hel del personer som redan i tonåren är brutalt starka.

z_bumbi
2012-08-04, 10:12
Böj: 150 kg
Mark: 200 kg
Bänk: 140 kg

Hur kan du ha fått såna här fina resultat samtidigt som du går runt med såna här funderingar? Helt obegripligt!

Jag ser inte det konstiga? Lägger man fokus där det är viktigt (träning) så kommer resultaten snabbare än om man fokuserar på det som betyder mindre (tillskott och kost).

vicarious
2012-08-04, 10:25
Det är vanligt mjölkprotein i de flesta proteinpulver så det är inga konstigheter.

Ronn
2012-08-04, 10:32
Jag ser inte det konstiga? Lägger man fokus där det är viktigt (träning) så kommer resultaten snabbare än om man fokuserar på det som betyder mindre (tillskott och kost).

Ja såklart, bara förvånad över att någon som tränat ett antal år med bra resultat och hängt på kolozzeum har såna grundläggande frågor om proteinpulver, men lägger ingen större vikt vid det. Dom första två posterna svarade på själva frågan.

Nephelite
2012-08-18, 12:09
Jag kan ganska mycket om kosttillskot overall men jag vill vara öppensinnig och inte sätta fasta "limiting beliefs" runt saker å ting.

+ bygga upp RÄTT sorts beliefs som hjälper mig frammåt.

Tvivlar jag lite på proteinpulver så är det ofta 5% tvivel inte 100.
Och jag söker för att få in 100%.

get it? jag är inte dum lovar =]

klart jag fattar att proteinpulver inte är något konstigt jag är ingen mamma hihi
Men tack för svar, var bara tvungen att förstärka tron lite ^^

KalleTeodor
2012-08-18, 19:46
jag gör egna smoothies på havregryn, whey och lite annat. dåbrukar jag ha 2 skopor proteinpulver i. Sen blir det en skopa efter gymmet. så snittar 75g från vassle. Inte så mkt. typ en tredjledel av proteinintaget.

Ondskapelsen
2012-08-18, 23:18
Jag kan ganska mycket om kosttillskot overall...

Ähum....