handdator

Visa fullständig version : Whatsapp, missbruk av meddelandesystem.


Piranha
2012-08-03, 10:22
Jag har Whatsapp på mobilen, det är absolut en mycket bra app, men känner ni som jag att folk ofta bara svammlar massa skit när det är gratis å skicka mess och man lägger alldeles fömycket tid åt att läsa och svara på meddelanden.

Dessutom när man är upptagen "förväntar" sig folk man skall svara direkt som om det vore ett telefonsamtal, och ibland kommer syrliga kommentarer då man inte svarar direkt.

Börjar ärligt bli smått less på nonsensmessande i tid och otid, folk som gärna fördriver sin tid med att messa och är helt oförstående för din agenda..

Mental
2012-08-03, 10:23
Jag har haft gratis sms hela min studietid, kan inte påstå att jag har messat ovanligt mycket pga det? Varför skulle man gå bananas bara för att de är gratis?

Och är det någon som låter bli att skicka sms av kostnadsskäl? Har alltid sett den kostanden som försumbar.

MathiasF
2012-08-03, 10:27
Jag har helt obegränsat gällande allt på mobilen (förutom porrsamtal givetvis)
inte har det gjort mig till en mobilmissbrukande fjortis, dina vänner är nog bara annorlunda.

Onigiri
2012-08-03, 10:31
Det var att bättre förr va? ;)

Piranha
2012-08-03, 10:33
Det var att bättre förr va? ;)

Lätt. (även jag var bättre förr)

(finns en tråd för det med)... bumpa den kanske.

shadowfire
2012-08-03, 10:52
Faktiskt inte ett smack, min sms-konversation är mer begränsad till att boka/styra upp saker och inte ett dugg chatt. Det kan iofs bero på att jag tillhör 70-talisterna som kanske inte tar med sig mobilen på dasset, till sängen, om man förflyttar sig ett våningsplan osv (vilket 90-talisterna gör).

Sonika är min svarstid på ett sms mellan 1-48 timmar, folk har insett det och orkar inte smsa mer än viktiga saker ;)

Oxe
2012-08-03, 11:09
Jag hatar telefoner vare sig det är sms/whatsapp el samtal. men skall man komunicera gör man det på lättaste sätt ev fast info adresser nummer osv skickar man med medelande tjänst, skall man förhandla om vart och när man skall ses gör man det över samtal

PowPow
2012-08-03, 11:31
jag hatar telefoner vare sig det är sms/whatsapp el samtal. Men skall man komunicera gör man det på lättaste sätt ev fast info adresser nummer osv skickar man med medelande tjänst, skall man förhandla om vart och när man skall ses gör man det över samtal

ok!

Fyllot
2012-08-03, 11:42
Ett kvinnligt fenomen.

Män ringer eller skriver när man vill något.
Kvinnor ringer eller skriver när dom har tråkigt.

z_bumbi
2012-08-03, 11:43
Finns det ingen app som blockar nummer? I så fall har du en enkel lösning på problemet.

Tricklew
2012-08-03, 11:55
Ett kvinnligt fenomen.

Män ringer eller skriver när man vill något.
Kvinnor ringer eller skriver när dom har tråkigt.

Du har fel.

PowPow
2012-08-03, 11:57
Jag stödjer Triklews nystartade Du har fel-kampanj helhjärtat.

Fyllot
2012-08-03, 11:58
Du har fel.

Önskar jag hade fel men verkligheten kan inte förnekas.

PowPow
2012-08-03, 12:01
Önskar jag hade fel men verkligheten kan inte förnekas.

Så dina kolo-inlägg skrivs för att du verkligen vill något, inte för att du har tråkigt?

Mental
2012-08-03, 12:02
Ohh!

Mental
2012-08-03, 12:03
Så dina kolo-inlägg skrivs för att du verkligen vill något, inte för att du har tråkigt?

Vad har vi som indikerar att fyllot inte är en kvinna?

Fyllot
2012-08-03, 12:06
Så dina kolo-inlägg skrivs för att du verkligen vill något, inte för att du har tråkigt?

http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=5906765&postcount=1

*popcorn*

PowPow
2012-08-03, 12:08
http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=5906765&postcount=1

*popcorn*

Men skillnaden på Kolo och whatsapp är egentligen inte så stor. Mängden läsare varierar men en gruppchat och ett forum är väl i princip samma sak. Båda är ställen där man skickar meddelande för att man vill något eller bara föra att fördriva tiden

O_Wao
2012-08-03, 12:09
Det beror väl på vad man har för jargong med folk, jag kan messa/whatsappa till vänner bara för att typ säga hej, men vissa människor har man inte den relationen med. Att folk är bättre/sämre på att svara är väl en personlighetsfråga, så länge det inte handlar om liv och död spelar det väl ingen större roll. Handlar det om liv och död så kanske man ringer istället. Typ?