handdator

Visa fullständig version : Duger det här upplägget för att nå min framtida kropp?


Ekkhe18
2012-08-02, 20:38
Halloj! :)

Lite info om mig, är en kille på 17 år, 183 lång och väger ca 78kg.
Har tränat i 2 årstid nu, första året var det mest lek, alltså inte så seröst, körde ett schema som jag fick utav snubben som ägde gymmet och sen ibland gick jag till gymmet och tränade det jag var mest intresserad i, medans nu andra året har jag blivit mer seriösare med min träning och vill få så maximalt som det bara går! Tränar för att jag tycker det är sjukt jävla skoj & självklart för att flickvännen min ska få nå nytta utav det, haha

Iallafall, mitt mål kanske jag inte ska säga, men jag skulle kunna tänka mig att bygga upp mig så jag ser ut såhär! http://cdn.publishdev.se/cdn/1-2/608356/images/2010/version-bdbe4bdcd305d8ac9e5688edb19908fa_90583730.jpg

Jo jag vet, ljuset blabla gör så att han ser mer biff ut och att min kropp ser annorlunda när jag har byggt lite och så, Jo jag fattar det men alltså någorlunda likt! :)

Sömnen + kosten är ingen fara däremot är det själva gympassen som oroar mig.. :confused:
Finns tusen tals olika split och scheman ute på internet så man får lite beslut ångest...

Just nu har jag kört ett tvådagarsprogram som är taget ifrån Z_bumbi här på kolozzeum som jag tycker känns bra att köra och man känner i hela kroppen att den har fått slita lite! :)

Så här set Schemat ut!

Dag 1
Marklyft 3*8
Skivstångsrodd 3*10
Latsdrag 3*10
Benböj 3*10
Rakbensmark 3*10
Omvända ryggresningar 2*10
Bicepscurl med stång 3*10
Stående vadpress 3*10

Dag 2
Bänkpress 3*10
Axelpress 3*10
Baksida axlar med hantlar (Omvända flyes) 2*10
Smal bänkpress 3*10
Tricepspress 2*10
Situps 3*10-20
Rope crounches alternerande sidor 2*10-20
Rotator cuff, utåtrotation 3*15
1Rotatorcuff, innåtrotation 2*15

Detta schema kör jag allstå Mån-Ons-Fre, brukar dra en powerwalk till & från gymmet och dem dagarna jag inte tränar, + jag brukar köra extra på vissa muskelgrupper som på trapz, om jag har ork efter passet!

Duger detta schema så jag kan få en riktig snygg kropp om ett par år eller lär detta ändras? har även läst lite om Stronglifts 5x5 men vågar inte pröva på p.g.a. att vill träna kroppen lite lungt fortfarnade nu när jag är ung!

Så vad tror ni? Vad lär jag bättra/behöva göra för att kunna uppnå detta? Dela med er gärna vad ni tycker och tänker! Tips gärna också! :) Tacksam för svar!

Fyllot
2012-08-02, 20:41
Har du ingen bild på din nuvarande fysik?

Ekkhe18
2012-08-02, 21:03
Har du ingen bild på din nuvarande fysik?

Joo självklart! :)

http://img6.imageshack.us/img6/192/img0858lf.jpg

Här är en bild på mig när jag är 110% avslappnad :)
Men det är en jätte skillnad när jag väl har kört ett pass, för då syns ALLA konturer bra! :)

andeem
2012-08-03, 11:05
Verkar ju gå bra det där. :)