handdator

Visa fullständig version : Köra i frukosten i mixern och dricka


Stor Hård Ådrig
2012-08-02, 19:20
Tjabba, nu är det så att jag börjar väldigt tidigt på morgonen och varje minut är värdefull på morgonen. Så istället för att sitta och äta gröt tänkte jag testa att köra ihop allt i mixern kvällen innan -> in i kylen -> förtära i flytande form på morgonen @ jobbet dagen efter. Tänker mig havregryn, vasslepulver och några ägg typ. Sen X dl vatten/mjölk för konsistens.

Tips på ingredienser/proportioner/erfarenheter uppskattas! :)

thefishing
2012-08-02, 19:48
Ett tips är att för mixa havregrynen torrt innan du kör den med allt annat, så att den blir som pulver, mycket behagligare/godare att dricka...

Stor Hård Ådrig
2012-08-02, 19:58
Tack för tipset, ska tänka på det!

sp0941
2012-08-02, 20:15
Ett tips är att för mixa havregrynen torrt innan du kör den med allt annat, så att den blir som pulver, mycket behagligare/godare att dricka...

Hatar känslan av stickiga halvmixade gryn som fastnar i svalget o irriterar vid varje klunk. Helt klar ett måste att göra som du säger!

Stor Hård Ådrig: Själv skulle jag bytt ut vasslet mot några hundra gram kvarg, i med nån dl mjölk för önskvärd konsistens, krydda upp med kardemumma eller kanel. Är förtillfället inne i en kardemumma period så jag hade nog gått med kardemumma. Edit: Går ju även att köra standard varianten, med nån fun-light smak.

Sist men inte minst skulle jag kokt mina ägg ist (förkoka ett gäng, och låt dom ligga i kylskåpsdörren, ta så många du känner för) och ät dom tsm med din drink på jobbet. Mycket godare, och inget slöseri på proteiner, vilka jag gissar är anledningen till ägg som ingridiens i drinken.

Grotesk
2012-08-03, 00:11
Jag körde för detta som grundrecept, ungefärliga mått:

100g banan (1st)
120g ägg (2st)
2msk oboy pulver
2dl vassleprotein
5dl mjölk

Tyckte det smakade riktigt gott, fixades snabbt, lättdrucket och bra macros.

Ondskapelsen
2012-08-03, 11:07
Jag körde för detta som grundrecept, ungefärliga mått:

100g banan (1st)
120g ägg (2st)
2msk oboy pulver
2dl vassleprotein
5dl mjölk

Tyckte det smakade riktigt gott, fixades snabbt, lättdrucket och bra macros.

Vad för vasslesmak? Tänker på eftersom du hade Oboy också..