handdator

Visa fullständig version : Pec dec med en arm + ont i fot när jag kör vader


sumialic
2012-08-02, 19:01
Köra pec dec med en arm åt gången det är inga problem va? Känns som en idiotfråga för jag ser inte vad problemet skulle kunna vara, men alltid bra att dubbelkolla. För lite vikter på maskinen och måste köra just pecdec p.g.a skada.


Precis börjat nytt gym och kör nu vader på en benpressmaskin. Märkte att jag fick ont i foten/tårna efter ett par reps och det var det som fick mig att sluta. Men kan det vara vaderna som ger efter?

Masterpan
2012-08-02, 21:50
Blir stor belastning på leder i foten och skelett osv, testa att göra tåhävningar i smithmaskin med nån höjd att stå på.

Att köra pec dec med en arm är inte i sig 'farligare' än att köra med två. Fortsätt köra på om din skada tillåter dig

Latissimus Dorsi
2012-08-02, 21:52
Pec dec är inte en riktigt hälsosam övning för axlarna.

agazza
2012-08-02, 22:04
Pec dec är inte en riktigt hälsosam övning för axlarna.

Varför inte? Har man böjda armbågar blir det inte så stor skillnad mot bredbänk.

sent from phone

Latissimus Dorsi
2012-08-02, 22:06
Varför inte? Har man böjda armbågar blir det inte så stor skillnad mot bredbänk.

sent from phone

http://traningslara.se/daliga-ovningar-pa-gymmet-del-4/

agazza
2012-08-02, 22:12
http://traningslara.se/daliga-ovningar-pa-gymmet-del-4/

Gäller detta även maskiner som liknar hantelflyes i utförandet? Aldrig använt dessa "highfive" maskiner.

Funderar över samma fråga då det gäller tunga hantelflyes som många säger är skadligt

sent from phone

sumialic
2012-08-03, 13:36
Pec dec är inte en riktigt hälsosam övning för axlarna.

Hm, har kört den ett tag nu och kör riktigt tungt och har funkat bra än så länge. Bör jag oroa mig?

Jag har någon skada vid lats som jag tror är en inflammation. Kan i alla fall inte köra bänk på tunga vikter och kör jag flyes så gör det ont. I pecdec känns det inget alls.

Commando1980
2012-08-03, 18:32
Pec dec är inte en riktigt hälsosam övning för axlarna.

Old school L-varianten är kass för axlarna. Inte krama-ett-träd-varianten.