handdator

Visa fullständig version : Fedor Emelianenko - The Baddest Man On The Planet (Länk!)


Loccii
2012-08-02, 16:47
http://www.youtube.com/watch?v=dbJWwzJ4oxk&feature=related

Vad tycker ni?

Stört coolt om man frågar mig.

hahavaffan
2012-08-02, 16:58
"You look at him, and it looks like he's gonna go and get his hair cut." - Big John.

lol! Typ precis vad jag tänkte säga. Han ser så oberörd och lugn ut, nästan som en snäll brorsa. Inte fet, men långt ifrån rippad. Men ack så farlig.

Fedor, 10/10, would bang.

Loccii
2012-08-02, 17:00
"You look at him, and it looks like he's gonna go and get his hair cut." - Big John.

lol! Typ precis vad jag tänkte säga. Han ser så oberörd och lugn ut, nästan som en snäll brorsa. Inte fet, men långt ifrån rippad. Men ack så farlig.

Så tränar han i en liten stad i ryssland :D så j*vla awesome

Doctor Snuggles
2012-08-02, 17:03
Den har några år på nacken, men den är hyffsad, ja.
Det är dock fascinerande hur man lyckas göra en dokumentär om någon utan att lära sig uttala personens namn.

Loccii
2012-08-02, 17:05
Det är fascinerande hur man lyckas göra en dokumentär om någon utan att lära sig uttala personens namn.

Dom är troligen från USA, säger tyvärr allt.

Doctor Snuggles
2012-08-02, 17:05
Troligen? ;)

Loccii
2012-08-02, 17:06
Troligen? ;)

Jaja ;)

MAXX
2012-08-02, 17:11
Kunde ju postats i mma tråden...

Videon känns för övrigt inte så relevant då Fedor har lagt ner och inte längre är "the baddest man on the planet".

G_lund
2012-08-02, 17:12
Kunde ju postats i mma tråden...

Videon känns för övrigt inte så relevant då Fedor har lagt ner och inte längre är "the baddest man on the planet".

Vem har tagit över tronen?

MAXX
2012-08-02, 17:17
Vem har tagit över tronen?

Finns ju flera som skulle vinna mot Fedor idag då Fedor är ganska mycket past his prime.

Dos Santos är ju tveklöst #1 idag så.

Loccii
2012-08-02, 17:18
Kunde ju postats i mma tråden...

Videon känns för övrigt inte så relevant då Fedor har lagt ner och inte längre är "the baddest man on the planet".

Vrf skulle jag inte kunna göra en egen tråd om de?

folk pratar precs lika mkt om andra avdankade ''hjältar'' ? Jag tycker iaf att de var en bra film.

Bailah
2012-08-02, 17:30
Jds är hw champ, dock inte p4p.
Silva > Aldo > Gsp > Jones imo.

Doctor Snuggles
2012-08-02, 17:36
Finns ju flera som skulle vinna mot Fedor idag då Fedor är ganska mycket past his prime.

Dos Santos är ju tveklöst #1 idag så.

Han har inte gjort tillräckligt mycket, eller slagits mot alla utmanare, för att kunna bedömas som en "tveklös" nr 1 i dagsläget.
En match mot Cain när de båda inte är skadade behövs, Overeem, Cormier (fast det kommer antagligen inte ske) osv.

Fyllot
2012-08-02, 17:40
Är det bara jag som tycker att Fedor alltid varit LITE överskattad? Han har inte direkt slagits mot några stjärnor, i slutet fick han det tuffare och alla vet ju hur det gick.

Doctor Snuggles
2012-08-02, 17:48
Är det bara jag som tycker att Fedor alltid varit LITE överskattad? Han har inte direkt slagits mot några stjärnor, i slutet fick han det tuffare och alla vet ju hur det gick.

Visst hade han lite tur att han gick helt obesegrad så länge, och visst var han med i några freakshows och slogs med en del medelmåttor, men i stort så mötte han alla som fanns tillgängliga, och slog alla de bästa på sin tid också.
Det var bara en kort period på slutet av sin karriär när hans tur tog slut, samt han tappade formen en hel del. Dana White har ju gjort ett bra jobb med att nedvärdera hans karriär också, vilket är trist. Jag tycker det verkar som han t.o.m. är lite underskattad numer.

Lite läsning för de intresserade, en teknisk analys av hans styrkor:
http://www.bloodyelbow.com/2012/6/8/3070061/judo-chop-analyzing-fedor-technique-rizzo-nogueira-mma
(finns två delar till som länkas i början av artikeln)

MAXX
2012-08-02, 17:49
Han har inte gjort tillräckligt mycket, eller slagits mot alla utmanare, för att kunna bedömas som en "tveklös" nr 1 i dagsläget.
En match mot Cain när de båda inte är skadade behövs, Overeem, Cormier (fast det kommer antagligen inte ske) osv.

Overeem känns ju orelevant då han är dopad så han kan ju inte räknas på rankingen ens.

Cormier och Cain känns som starka kort ja men JDS har bältet tills någon tar det av han är han #1.

Sheogorath
2012-08-02, 18:00
Hur i h-lvete får alla kommentatorer det till "Fe->o<-dor". *gah!*

Doctor Snuggles
2012-08-02, 18:01
Overeem känns ju orelevant då han är dopad så han kan ju inte räknas på rankingen ens.

Cormier och Cain känns som starka kort ja men JDS har bältet tills någon tar det av han är han #1.

Nej, du vet inte om han är "dopad". Han testade positivt för för högt epi-test ratio en gång, och hade (för NAC) en rimlig förklaring. Han gör månatliga tester nu dessutom.
Isf ska Nate Marquart, Chael Sonnen, Vitor Belfort, Stephan Bonnar, Bigfoot Silva, Josh Barnet etc etc inte "räknas" heller.

JDS är nr 1 för tillfället ja, men om han verkligen är bäst av alla HW:s, det är vad som är frågan. Han har gått för få matcher för att man skall kunna avgöra det, helt enkelt.

Herr Oberst
2012-08-02, 18:13
Hur i h-lvete får alla kommentatorer det till "Fe->o<-dor". *gah!*

Ryska är lite märkligt. Det kyrilliska alfabetet är omöjligt för oss, men att uttala det funkar. Frågan är bara hur man ska uttala dom. Amerikanerna väljer att göra på sitt vis och vi på ett annat. Ta hockeyspelaren Sergej Fedorov som kan stavas antingen Фёдоров, Fedorov, Fjodorov eller Fyodorov

Doctor Snuggles
2012-08-02, 18:27
Ryska är lite märkligt. Det kyrilliska alfabetet är omöjligt för oss, men att uttala det funkar. Frågan är bara hur man ska uttala dom. Amerikanerna väljer att göra på sitt vis och vi på ett annat. Ta hockeyspelaren Sergej Fedorov som kan stavas antingen Фёдоров, Fedorov, Fjodorov eller Fyodorov

Gör man en dokumentär om någon för att prisa dem, är väl det minsta en kan förvänta sig att namnet uttalas rätt? Det är väl bara att fråga första bästa random ryss hur det uttalas.

strikt
2012-08-02, 19:35
Hans namn utalas väl fjodor typ på svenska. Sen lite accent och english över det hela så sitter det.

strikt
2012-08-02, 19:36
http://www.youtube.com/watch?v=4Y4hv1z74zM&feature=player_detailpage#t=18s

MAXX
2012-08-02, 20:58
Nej, du vet inte om han är "dopad". Han testade positivt för för högt epi-test ratio en gång.

sak samma :)

Doctor Snuggles
2012-08-02, 21:09
sak samma :)

Not really, no.

Petoria
2012-08-02, 21:11
Fedor kommer alltid vara "Baddest Man on the Planet"

MAXX
2012-08-02, 22:53
Not really, no.

Kom igen så dum är du inte. Man får inte 14/1 nivåer test/epi test om man inte har tagit testo.

Dessutom har han erkänt att han injicerat testo testo. Eller snarare den gamla vanliga ursäkten typ "trodde det var b12 injection".

Overeem previously explained that the ratio was the result of an injection he was prescribed for lingering injuries and that he had no knowledge it contained testosterone.

Fyllot
2012-08-02, 22:57
Finns massa filmer på tuben om hans förvandling. Något för den genetiska eliten på kolo kanske?

smocken
2012-08-03, 01:30
Hmm typ alla UFC matcher han har gått har han ju loosat!

Henderson knocka honom sist så nr1? nej verkligen inte hans stil behöver upgraderas den är verkligen urgammal pride skit.

Idagens läge ska alla ligga o kramas och gosa på golvet och typ hey look at me look at my ground game.

Fighting i mma i dag är mera brottning som är så urtrist att kolla på,ufc back in the days det var fighting det.

olwe
2012-08-03, 06:38
Hmm typ alla UFC matcher han har gått har han ju loosat!

Henderson knocka honom sist så nr1? nej verkligen inte hans stil behöver upgraderas den är verkligen urgammal pride skit.

Idagens läge ska alla ligga o kramas och gosa på golvet och typ hey look at me look at my ground game.

Fighting i mma i dag är mera brottning som är så urtrist att kolla på,ufc back in the days det var fighting det.

Fedor har inte gått någon match i UFC öht. Det du skriver är obegripligt och korkat.

Fedor är "The baddest man on the planet" för alltid.

Tricklew
2012-08-03, 06:39
Wow smocken, det var längesedan jag läste så många fel i ett inlägg.


phone

Bailah
2012-08-03, 08:08
Fjodor var och är en legend helt klart. Men baddest man on the planet är han inte.
Blev ledsen när jag såg Fjodor möta Brett R. Tänkte bara "wtf, han bara svingar ju?!"
Vilket han gjorde i de andra fighterna också. Förutom mot Rizzo kanske.
Han är alltid underhållande att titta på men hans funkar inte längre, funkade i Pride. Varför det inte funkar i usa är en helt annan femma (finns 100 olika teorier, välj en)

Stort Fedor fan sen länge men, han e inte the baddest man.

(i mitt tycke)

Slartibartfast
2012-08-03, 09:05
Jag tycker det mest fachinerande med fenomenet Fedor, är att han ser ut som en otränad tjockis. Uppenbarligen spöande han folk ändå. *popcorn*

delta_mats
2012-08-03, 09:39
Fedors stil funkar säkerligen bra idag med, bara det att självaste Fedor inte är på topp. Åren tar ut sin rätt, han har fightats länge och en fighter har bara ha ett antal år som han kan ligga i peak.

smocken
2012-08-03, 11:03
Det var tydligen inom strikeforce ber om ursäkt för det. men 3 raka förluster är det i alla fall.

http://www.gamereactor.se/blog/petter/198473/

Där har ni fakta.

Petoria
2012-08-03, 11:06
Du verkar inte ha så bra koll du :D

Alla förlorar mot slutet av sin karriär, man kan inte vara på topp hur länge som helst.

smocken
2012-08-03, 11:13
Du verkar inte ha så bra koll du :D

Alla förlorar mot slutet av sin karriär, man kan inte vara på topp hur länge som helst.


Nej jag kollar mest slappt i dag på mma då det är så så mycket kramande då knäpper man på en ny kanal orkar inte sitta o glo på 2 karlar som ligger på golvet och kramas i 15 min.

Alla förlorar inte imot slutet av sin karriär vem har inte bra koll nu? Randy c är väl ett prakt ex av det!

Fyllot
2012-08-03, 11:20
Alla förlorar inte imot slutet av sin karriär vem har inte bra koll nu? Randy c är väl ett prakt ex av det!

Randy är kass och den enda anledningen till att han får vara kvar är pga popularitet. Min dröm var att se Fedor i UFC men han var smart och höll sig till en federation där han mer eller mindre kunde dominera.

krellik
2012-08-03, 11:21
Nej jag kollar mest slappt i dag på mma då det är så så mycket kramande då knäpper man på en ny kanal orkar inte sitta o glo på 2 karlar som ligger på golvet och kramas i 15 min.

Alla förlorar inte imot slutet av sin karriär vem har inte bra koll nu? Randy c är väl ett prakt ex av det!

Jo bra exempel på att man börjar förlora mot slutet...

Petoria
2012-08-03, 11:22
Nej jag kollar mest slappt i dag på mma då det är så så mycket kramande då knäpper man på en ny kanal orkar inte sitta o glo på 2 karlar som ligger på golvet och kramas i 15 min.

Alla förlorar inte imot slutet av sin karriär vem har inte bra koll nu? Randy c är väl ett prakt ex av det!

http://media.tumblr.com/tumblr_lkipgr9e3i1qdikat.gif

Petoria
2012-08-03, 11:24
Randy är kass och den enda anledningen till att han får vara kvar är pga popularitet. Min dröm var att se Fedor i UFC men han var smart och höll sig till en federation där han mer eller mindre kunde dominera.

Randy har gått i pension.

Pride hade dem bästa tungviktarna när Fedor var på topp.

smocken
2012-08-03, 11:31
Ja, det hade dom på pride ja!
Men alla förlorar väl bara löjligt att d udrar upp vissa matcher m.m hur många ggr har han inte blivit champion? så lägg ner det där.

Petoria
2012-08-03, 11:32
Ja, det hade dom på pride ja!
Men alla förlorar väl bara löjligt att d udrar upp vissa matcher m.m hur många ggr har han inte blivit champion? så lägg ner det där.

Vad snackar du om?

Tricklew
2012-08-03, 11:35
Ja, det hade dom på pride ja!
Men alla förlorar väl bara löjligt att d udrar upp vissa matcher m.m hur många ggr har han inte blivit champion? så lägg ner det där.

Nåja, Fedor hade inte lika många chanser på sig att bli champion, varför kan man fråga sig? Han förlorade inte titeln varannan match. ;)

Baan
2012-08-03, 11:42
Många "experter" nu som ska påpeka alla brister Fedor hade/har (det mesta skitsnack). Undrar var dessa experter var för en 6-7 år sen när Fedor var på sin topp (eller när det nu var exakt). Minns inte en enda hater då.

krellik
2012-08-03, 11:46
Sanningen är att om några år då Jon Jones är en skugga av den han är idag så är hans stil varken mer eller mindre bra än den är idag.

Hans reflexer kommer inte vara det.

Fighters som bygger på styrka, kondis och grundteknik kan vara bra längre än fighters som bygger på explosivitet, reflexer och flash.

strikt
2012-08-03, 11:47
Frågar man alla stora "ufc" fighters, så säger de själva fjodor som den "baddest man" bla bla.

Doctor Snuggles
2012-08-03, 16:21
Fjodor var och är en legend helt klart. Men baddest man on the planet är han inte.
Blev ledsen när jag såg Fjodor möta Brett R. Tänkte bara "wtf, han bara svingar ju?!"
Vilket han gjorde i de andra fighterna också. Förutom mot Rizzo kanske.
Han är alltid underhållande att titta på men hans funkar inte längre, funkade i Pride. Varför det inte funkar i usa är en helt annan femma (finns 100 olika teorier, välj en)

Stort Fedor fan sen länge men, han e inte the baddest man.

(i mitt tycke)

Nja, han började se sämre ut runt omkring Brett, men nog var hans "svingande" jävligt skickligt, oavsett hur det såg ut. Kolla de artiklarna jag länkade.

Doctor Snuggles
2012-08-03, 16:21
Kom igen så dum är du inte. Man får inte 14/1 nivåer test/epi test om man inte har tagit testo.

Dessutom har han erkänt att han injicerat testo testo. Eller snarare den gamla vanliga ursäkten typ "trodde det var b12 injection".

Du bråkar mot något jag inte sagt.

Doctor Snuggles
2012-08-03, 16:23
Nej jag kollar mest slappt i dag på mma då det är så så mycket kramande då knäpper man på en ny kanal orkar inte sitta o glo på 2 karlar som ligger på golvet och kramas i 15 min.

Alla förlorar inte imot slutet av sin karriär vem har inte bra koll nu? Randy c är väl ett prakt ex av det!

Trenden av kramande har faktiskt minskat en hel del de senaste åren, så det stämmer inte. Tiden då man kunde vara en bra brottare med subförsvar och bara ligga på sin motståndare till seger är ganska mycket över.

MAXX
2012-08-03, 17:00
Du bråkar mot något jag inte sagt.

Slingra dig inte nu. Du sa att jag inte kan veta om han har dopat sig. Han har uppenbarligen tagit testo= dopad.

Nej, du vet inte om han är "dopad". Han testade positivt för för högt epi-test ratio en gång, och hade (för NAC) en rimlig förklaring. Han gör månatliga tester nu dessutom.
lol

Doctor Snuggles
2012-08-03, 17:05
Slingra dig inte nu. Du sa att jag inte kan veta om han har dopat sig. Han har uppenbarligen tagit testo= dopad.


Nej, det sade jag inte. Jag sade att du inte kan veta om han ÄR (som i just nu) dopad. Men när du nämner det, så kan du inte veta om han var dopad heller. Att du inte tror på förklaringen om anti-inflammatoriskt medel, är inte ett bevis på något. "Dopad" förutsätter medvetet fusk. Det är iaf så jag förstår ordet.


lol

Vad lollar du över? För NAC så var förklaringen uppenbarligen rimlig och trovärdig då han fick 3 månaders kortare avstängning (vilket de typ aldrig gör även om det bara var ett misstag från atletens sida). Vad du eller jag tycker om förklaringens rimlighet har inget med vad jag sade att göra.

MAXX
2012-08-03, 17:16
Nej, det sade jag inte. Jag sade att du inte kan veta om han ÄR (som i just nu) dopad. Men när du nämner det, så kan du inte veta om han var dopad heller. Att du inte tror på förklaringen om anti-inflammatoriskt medel, är inte ett bevis på något. "Dopad" förutsätter medvetet fusk. Det är iaf så jag förstår ordet.



Vad lollar du över? För NAC så var förklaringen uppenbarligen rimlig och trovärdig då han fick 3 månaders kortare avstängning (vilket de typ aldrig gör även om det bara var ett misstag från atletens sida). Vad du eller jag tycker om förklaringens rimlighet har inget med vad jag sade att göra.

Att du tror på hans förklaring säger allt för mig. NAC förlorade ungefär all sin kredibilitet med att godkänna det. Nog om detta. Agree to disagree.

Doctor Snuggles
2012-08-03, 17:23
Att du tror på hans förklaring säger allt för mig. NAC förlorade ungefär all sin kredibilitet med att godkänna det. Nog om detta. Agree to disagree.

Var har jag sagt att jag tror på hans förklaring?

Exdiaq
2012-08-03, 18:01
"Baddest man on the planet"

Ja, jag säger då det... Har tak över huvudet, mat på bordet och riskerar inte att bli dödad dag in och dag ut. Ägnar sig åt en lek på hög nivå.

Men vad vet jag, har kanske bara andra premisser vad gäller "baddest man on the planet"...

Loccii
2012-08-03, 18:53
"Baddest man on the planet"

Ja, jag säger då det... Har tak över huvudet, mat på bordet och riskerar inte att bli dödad dag in och dag ut. Ägnar sig åt en lek på hög nivå.

Men vad vet jag, har kanske bara andra premisser vad gäller "baddest man on the planet"...

Inom just kampsportvärlden.