handdator

Visa fullständig version : Vilka får egentligen ligga?


Fugly
2012-08-02, 11:51
Jag är trött på att vara mig själv och vill bli någon som får ligga. Hur ska jag vara för att bli denna person?

Mart|n
2012-08-02, 11:57
G4P och grapefrukter.

Petoria
2012-08-02, 11:58
Tjejer.

kaer
2012-08-02, 12:03
Jag är trött på att vara mig själv och vill bli någon som får ligga. Hur ska jag vara för att bli denna person?

Högljudd, skränig och dryg, ta plats.
Beror väl lite på ålder iofs...

Tyvärr är det ju småjobbigt att vara en sån person.

ARMSTARK
2012-08-02, 12:03
Du kan väl vara Brad Pitt, han lär ju få ligga?

Angel
2012-08-02, 12:04
Lär dig dansa!

Grotesk
2012-08-02, 12:05
Zumba.

BelowAverage
2012-08-02, 12:05
Var dig själv!

wo0ord
2012-08-02, 12:07
Neil Strauss - The game

dream_theater_
2012-08-02, 12:07
Högljudd, skränig och dryg, ta plats.
Beror väl lite på ålder iofs...

Tyvärr är det ju småjobbigt att vara en sån person.

Allt det där är ju bara bs

Yes
2012-08-02, 12:07
Lär dig de enkla orden "Du vill ligga med mig, men det går inte...".

ARMSTARK
2012-08-02, 12:08
Var dig själv!

Det funkar bara om man vill ha ett långt förhållande, nu var det ligga TS ville, och då funkade inte "sig själv".

Fyllot
2012-08-02, 12:08
Lär dig konsten att prata, använda humor samt inte ta för mycket plats (högljudd, spelar allan, saknar ödmjukhet osv). Det sistnämnda funkar med tjejer upp till 20. Killar som bjuder på sig själva är både få och eftertraktade.

Halice
2012-08-02, 12:09
Var dig själv!


http://i50.tinypic.com/2d2al8l.jpg

Loke
2012-08-02, 12:10
Nästan alla killar jag känner som får/skulle kunna ligga mycket är jäkligt snälla och empatiska...

Nutrid
2012-08-02, 12:10
Gå ut med mentaliteten att du är allt en kvinna vill ha. Det spelar ingen roll om du är motsatsen egentligen för så länge det ser ut som att du tror detta så kommer det att fungera.

+

Självsäkerhet, humor och en hyfsad klädstil så kommer du långt.

Ronn
2012-08-02, 12:12
Trött. :P

Matsa
2012-08-02, 12:14
Sikta in dig på en liten grupp med någon udda fetisch, då är säkert konkurrensen mindre och på så vis ökar liggchansen.

Nutrid
2012-08-02, 12:15
Sikta in dig på en liten grupp med någon udda fetisch, då är säkert konkurrensen mindre och på så vis ökar liggchansen.

Inte nunnor dock ts!

TREX
2012-08-02, 12:18
Hur ska jag vara för att bli denna person?

Snuskigt rik.

Drfg
2012-08-02, 12:20
Om du inte är så kräsen är det ju ganska enkelt att få ligga, så mitt tips är sänk din standard! :D

prOtotype
2012-08-02, 12:29
Snuskigt rik.

Jag tror det är ganska svårt att känna sig glad/nöjd med att ligga med någon som gör det för att man är rik jämfört med att ligga med någon som vill ligga med en för hur man är.

Allt det där är ju bara bs

Verkligen inte, den person jag känner som får ligga mest har dom egenskaperna, fast man måste lägga in rolig ibland dom också. Att vara riktigt dryg mot en tjej på ett sätt som får henne att gapskratta = win.


OnT:
Börja läsa om seduction och gå ut och gör det. Som med styrketräning så är det inget som kommer på en dag utan det kräver att man sätter in en del vanor i sin vardag, som att börja prata med nästan alla kvinnor man känner sig intresserad av, och sen applicerar dom vanorna, gång på gång. Jag tror de flesta kan ta sig till en nivå där de får ligga så mycket de orkar med.

Yes
2012-08-02, 12:32
Största hindret mot att få ligga är att helt enkelt inte försöka.

storPines
2012-08-02, 12:43
skaffa dig ett yrke där du bär uniform, då får du ligga.

Robbmeister
2012-08-02, 12:51
skaffa dig ett yrke där du bär uniform, då får du ligga.

Rörmockare? Rörmockare får ligga. Och pizzabud. Det har jag sett på film.

Ado2000
2012-08-02, 12:52
Zumba.

http://i50.tinypic.com/2d2al8l.jpg



:laugh::laugh::laugh:


säg att du tjänar mkt pengar å ljug en massa om det ena å det andra, å sen fråga om hon vill gå hem med dig , å fråga rätt ut om hon vill ligga kan också funka men sällan, men var lite mer diskret funkar alltid bäst med det nästan iaf

Petoria
2012-08-02, 12:53
Inte nunnor dock ts!

Har du aldrig kollat på porr?

petah
2012-08-02, 12:56
Om du inte är så kräsen är det ju ganska enkelt att få ligga, så mitt tips är sänk din standard! :D

+1

En del polare kör på det magiska tricket.

filmjölk
2012-08-02, 13:01
Förutsatt att du är ung, välbyggd och snygg (söt). Sätt på dig en alldeles för liten t-shirt (behöver du L, klämmer du in dig i en M), ett par tighta byxor, sup dig halvpackad (så att du vågar) och ge dig ut till någon pub/krog/nattklubb där många nyskilda 30+ damer vistas. (ännu hellre 40+)

Sen står du i baren, flexar så att du får kramp och strösslar ogenerat komplimanger omkring dig till damer som du gissar inte är bortskämda med komplimanger. "Snygg bakdel!" "Oj, det var en sexig topp" "Jag gillar din urringning" "Du har en härlig glöd i blicken!" "Oj, vad söt du är, kan jag bjuda på en öl?" etc etc.

ARMSTARK
2012-08-02, 13:03
Filmjölk, berätta lite om hur det gick till när du träffade din fru... :d

mikaelj
2012-08-02, 13:05
Långfil: Jag och Vunnis var på Kville Biljard häromdagen och blev utsatta för en tant (egentligen två, men den ena pratade mest) som nog ville äta upp oss.
Postat via en mobil enhet

filmjölk
2012-08-02, 13:07
Långfil: Jag och Vunnis var på Kville Biljard häromdagen och blev utsatta för en tant (egentligen två, men den ena pratade mest) som nog ville äta upp oss.
Postat via en mobil enhet

De är farliga för unga muskelpojkar de där tanterna :)

hahavaffan
2012-08-02, 13:13
Filmjölk, berätta lite om hur det gick till när du träffade din fru... :dAhahahaha :D

awesomooo
2012-08-02, 13:15
Att vara översocial. Har en kompis som är ful som stryk men slänger ut komplimanger till både höger och vänster och får ligga i princip varje helg.

Oxe
2012-08-02, 13:19
Den som kan tänka sig ligga med allt får ligga mycket

gQLLe
2012-08-02, 13:19
Jag låg för några timmar sedan :) Vänner med fördelar är bra grejer det... Klasskompis dessutom, ännu bättre :D

filmjölk
2012-08-02, 13:20
Filmjölk, berätta lite om hur det gick till när du träffade din fru... :d

Vi träffades hos en gemensam bekant. Jag gillade henne, smart, jättetrevlig och jättesnygg, därför tänkte jag att hon var way out of my league och ingen idé att ens försöka. Men vi pratade ett tag, hon bjöd upp mig till att dansa, sen sov vi ihop och sedan dess har vi gift oss, har barn ihop, bor ihop och vart ifrån varandra max totalt 10 dagar sedan 1998.

:)

hidden
2012-08-02, 13:26
Vi träffades hos en gemensam bekant. Jag gillade henne, smart, jättetrevlig och jättesnygg, därför tänkte jag att hon var way out of my league och ingen idé att ens försöka. Men vi pratade ett tag, hon bjöd upp mig till att dansa, sen sov vi ihop och sedan dess har vi gift oss, har barn ihop, bor ihop och vart ifrån varandra max totalt 10 dagar sedan 1998.

:)

vackert *cry*

ARMSTARK
2012-08-02, 13:28
Vi träffades hos en gemensam bekant. Jag gillade henne, smart, jättetrevlig och jättesnygg, därför tänkte jag att hon var way out of my league och ingen idé att ens försöka. Men vi pratade ett tag, hon bjöd upp mig till att dansa, sen sov vi ihop och sedan dess har vi gift oss, har barn ihop, bor ihop och vart ifrån varandra max totalt 10 dagar sedan 1998.

:)

Det där är ju inte alls som du instruerade oss om hur man skulle göra! :banned

dmjardell
2012-08-02, 13:35
Jag låg för några timmar sedan :) Vänner med fördelar är bra grejer det... Klasskompis dessutom, ännu bättre :D

Okej?

Fredrik_S
2012-08-02, 13:39
De flesta tjejer är för smarta/blyga/försiktiga för att ligga när dom är nyktra (även om dom egentligen vill alltså).... så se till att kvinnan du vill ha är alkoholpåverkad, både för hennes och din skull. (ej supa ovilliga kvinnor under bordet bara, det är dumt)

TREX
2012-08-02, 13:39
Vi träffades hos en gemensam bekant. Jag gillade henne, smart, jättetrevlig och jättesnygg, därför tänkte jag att hon var way out of my league och ingen idé att ens försöka. Men vi pratade ett tag, hon bjöd upp mig till att dansa, sen sov vi ihop och sedan dess har vi gift oss, har barn ihop, bor ihop och vart ifrån varandra max totalt 10 dagar sedan 1998.

:)

Blev det pang på rödbettan direkt eller?

rooz
2012-08-02, 13:40
Du & jag Fugglan*cry*

Fetsmal
2012-08-02, 13:41
Du kan få vara vem du vill, du kan spela vilken personlighet som helst, viktigast är att du är bekväm med den du "spelar" att vara, för tjejer kan inte veta vem du är, men dom märker om du inte är bekväm med vem du är..

"Vilken kille som helst kan få vilken tjej som helst, Period!"

ARMSTARK
2012-08-02, 13:42
De flesta tjejer är för smarta/blyga/försiktiga för att ligga när dom är nyktra (även om dom egentligen vill alltså).... så se till att kvinnan du vill ha är alkoholpåverkad, både för hennes och din skull. (ej supa ovilliga kvinnor under bordet bara, det är dumt)

Det får bara kvinnor göra, med män alltså. :( True story.

gQLLe
2012-08-02, 13:49
Okej?

ja han undrade hur man får ligga. skaffa en kk så får du ligga.

pragmatist
2012-08-02, 13:55
1) Låga krav.
2) Acceptera 10 nej för varje ja.

Konkelbär
2012-08-02, 14:15
Våga ta första steg. Resten kommer av sig själv.

Fyllot
2012-08-02, 14:25
Våga ta första steg. Resten kommer av sig själv.

Uttalanden av denna sort är bara bedrövliga precis som "Var dig själv".

:smash:

tokborn
2012-08-02, 14:44
Tänker på gemensamma faktorer bland bekanta som får ligga; kroppslängd (de flesta var över eller runt 1,90), de vet inte vad blyghet är för något, de är extremt sociala och långt ifrån en i mängden.

Inte mycket man kan göra by the book så att säga, antingen har man det i sig eller inte. För oss vanliga; en hel del alkohol och rejäl sänkning av standarden (vilket brukar komma naturligt med alkoholen)...

Ne0phyte
2012-08-02, 14:46
Enligt egen erfarenhet så gäller det bara att vara mycket utåtriktad och ta plats, det går i nästan alla fall hem. Komplimanger hit och dit tror jag att dom flesta tjejer är ganska vana vid, iaf om dom ser någorlunda bra ut.

Utåtriktad, social, trevlig och ett sinne för kvinnor gör under. Sen om du har schysst fysik och inte ser ut att vara född under en sten underlättar ju självklart också, men vid tretiden (som jag antar att TS menar) så tror jag inte de flesta tjejer är vid sitt sinnes fulla bruk för att bry sig alltför mycket.

älskarcola
2012-08-02, 14:49
Stop being so pathetic :D?

Hamsterkakan
2012-08-02, 15:03
Klä dig bra, lukta bra, självsäkerhet, lär dig manipulera (viktigast av allt), vårdat utseende, snällt beteende, spela svår, använd "blicken".

Jag talar av 3 siffrig erfarenhet.

Andy.da.wohoo
2012-08-02, 15:04
Vilka som får ligga?

De långa såklart.


Detta är en tråd för män under 175, varför ska vi tjäna mindre än långa män? Varför ska vi ständigt ta livet av oss? Varför ska vi behöva vara charmiga för att få ligga, medan långa män bara behöver vara långa?

prOtotype
2012-08-02, 15:07
Tänker på gemensamma faktorer bland bekanta som får ligga; kroppslängd (de flesta var över eller runt 1,90), de vet inte vad blyghet är för något, de är extremt sociala och långt ifrån en i mängden.

Inte mycket man kan göra by the book så att säga, antingen har man det i sig eller inte. För oss vanliga; en hel del alkohol och rejäl sänkning av standarden (vilket brukar komma naturligt med alkoholen)...

Knappast. Det går, som nästan allt annat, att träna.

Arne Persson
2012-08-02, 15:25
Bara kom ihåg följande så löser det...
1. Tjejer/ kvinnor struntar totalt i utseendet och ser bara till dom "inre egenskaperna"...:laugh:
2. För tjejerna så "spelar storleken ingen roll"...:laugh:
3. En fet plånbok. Är inget som impar på tjejer...:laugh:
4. Fina sportbilar är heller inget som imponerar på tjejer...:laugh:
Osv.

Alltså var dig själv så kommer dom springande!;)

JackieBoy
2012-08-02, 15:26
Dom snygga.

prOtotype
2012-08-02, 15:28
Bara kom ihåg följande så löser det...
1. Tjejer/ kvinnor struntar totalt i utseendet och ser bara till dom "inre egenskaperna"...:laugh:
2. För tjejerna så "spelar storleken ingen roll"...:laugh:
3. En fet plånbok. Är inget som impar på tjejer...:laugh:
4. Fina sportbilar är heller inget som imponerar på tjejer...:laugh:
Osv.

Alltså var dig själv så kommer dom springande!;)

Fast dom kan vara bra för att få av dom kläderna

ZYAFoso0CLk

Arne Persson
2012-08-02, 15:38
Bump

Spartansk
2012-08-02, 16:20
Bli alkoholist så får du ligga mycket.

Doctor Snuggles
2012-08-02, 16:25
http://i50.tinypic.com/2d2al8l.jpg

Menar du att man ska vara sig själv, om sig själv är Tom Cruize?

Doctor Snuggles
2012-08-02, 16:26
Bli alkoholist så får du ligga mycket.

Raklångt?

Spartansk
2012-08-02, 16:29
Raklångt?

Sannolikheten att få ragg ökar med ungefär 100000 % om man är rejält full.

Fugly
2012-08-02, 16:30
Grejen är att jag inte är ful, utan jag ser ganska bra ut, men jag har svårt att prata. Vad i helvete ska man prata om? Vad ska man säga? Även om jag lyckas få nummer och ringer och fixar träff, vad fan ska man prata om? Det blir jävligt awkward. Någon som kan hjälpa mig? :(

Spartansk
2012-08-02, 16:31
Grejen är att jag inte är ful, utan jag ser ganska bra ut, men jag har svårt att prata. Vad i helvete ska man prata om? Vad ska man säga? Även om jag lyckas få nummer och ringer och fixar träff, vad fan ska man prata om? Det blir jävligt awkward. Någon som kan hjälpa mig? :(

Bli full, så kommer du på saker att säga.

Fugly
2012-08-02, 16:32
Bli full, så kommer du på saker att säga.

Har aldrig varit full, är troligen också för ung för det...

Spartansk
2012-08-02, 16:34
Har aldrig varit full, är troligen också för ung för det...

Du är gammal nog för att ligga, men för ung för att bli full?

Fugly
2012-08-02, 16:36
Du är gammal nog för att ligga, men för ung för att bli full?

Skrev nog det lite fel där, menar att jag föredrar att inte dricka något. Gillar inte det och kommer nog aldrig gilla alkohol. Finns det inget annat sätt?

clappen
2012-08-02, 16:36
Grejen är att jag inte är ful, utan jag ser ganska bra ut, men jag har svårt att prata. Vad i helvete ska man prata om? Vad ska man säga? Även om jag lyckas få nummer och ringer och fixar träff, vad fan ska man prata om? Det blir jävligt awkward. Någon som kan hjälpa mig? :(

Ja, det kan bli jobbigt ibland. Det underlättar om man faktiskt träffar en tjej som man synkar bra med, då rullar konversationerna på bra och man behöver inte "komma på några frågor" eftersom att frågorna dyker upp hela tiden när man snackar.

Och sedan finns det dom som man inte synkar med öht, och då är det klurigt och drygt att försöka komma på något att diskutera, det håller jag och antagligen dom flesta med dig om.

Olegh
2012-08-02, 16:38
Lång, välbyggd, självsäker, pratglad, lättsam och inte alltför eftertänksam. Dvs. min raka motsats, ungefär..

Fugly
2012-08-02, 16:38
Ja, det kan bli jobbigt ibland. Det underlättar om man faktiskt träffar en tjej som man synkar bra med, då rullar konversationerna på bra och man behöver inte "komma på några frågor" eftersom att frågorna dyker upp hela tiden när man snackar.

Och sedan finns det dom som man inte synkar med öht, och då är det klurigt och drygt att försöka komma på något att diskutera, det håller jag och antagligen dom flesta med dig om.

Men finns det ingen "Plan B" för sådant? Har bara stött på såna personer, ingen som jag synkar bra med.

Spartansk
2012-08-02, 16:40
Skrev nog det lite fel där, menar att jag föredrar att inte dricka något. Gillar inte det och kommer nog aldrig gilla alkohol. Finns det inget annat sätt?

Att bara träffa mer folk. Då ökar chansen att du bara råkar springa på någon som tycker att du är sexig och raggar upp dig.

Du kan även testa att flytta till Thailand. Det ska vara sjukt lätt att få ligg där (jag pratar varken om prostituerade eller shemales nu).

Drfg
2012-08-02, 16:43
Det är väl som allt annat, öva på att prata med främmande personer så blir du till slut bra på det.

Spartansk
2012-08-02, 16:44
För övrigt finns det en hel tråd tillägnad ämnet: http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=146778

Fugly
2012-08-02, 16:48
Det är väl som allt annat, öva på att prata med främmande personer så blir du till slut bra på det.

Mjo, fast jag är pinsamt dålig på det så vill i alla fall ha något uttänkt innan...
För övrigt finns det en hel tråd tillägnad ämnet: http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=146778

Jo, fast det är inte riktigt mitt problem (som är att prata), eller?

Stefan J
2012-08-02, 16:48
Jag är trött på att vara mig själv och vill bli någon som får ligga. Hur ska jag vara för att bli denna person?

Hoppas på en lyckosam reinkarnation.

Spartansk
2012-08-02, 16:48
Jo, fast det är inte riktigt mitt problem (som är att prata), eller?

Va, det är det väl?

Yes
2012-08-02, 16:50
Vem har sagt att man måste prata?

Fugly
2012-08-02, 16:52
Vem har sagt att man måste prata?

Please, elaborate*popcorn*

kEKKZA
2012-08-02, 16:53
En tystnad är bara pinsam om man gör den till det :)

Yes
2012-08-02, 17:00
Please, elaborate*popcorn*
Ptja, varför ska du känna press på dig att prata? Säg vad du vill och har du inget att säga så var tyst. Försök ha roligt och att underhålla dig själv istället för att försöka vinna henne. Gillar hon inte eventuell tystnad får väl hon säga något. Kan ingen av er hitta något att prata om lär ni inte passa särskilt bra ihop. Det är inte särskilt farligt, du dör inte om hon tycker du är tråkig eller vice versa.

Doctor Snuggles
2012-08-02, 17:00
Sannolikheten att få ragg ökar med ungefär 100000 % om man är rejält full.

Kraven sänks med ungefär samma procentandel, så det är kanske inte så konstigt. Frågan är om man vill slita ur sig ögonen när man vaknar, eller inte.

Spartansk
2012-08-02, 17:01
Kraven sänks med ungefär samma procentandel, så det är kanske inte så konstigt. Frågan är om man vill slita ur sig ögonen när man vaknar, eller inte.

Men chansen att få en snygg tjej ökar också, så det är möjligt att man snarare vill ta en skärmdump från ögonen när man vaknar.

Latissimus Dorsi
2012-08-02, 17:04
Please, elaborate*popcorn*

Googla RSD flawless natural, så ska du se är ett 6 timmar program som lär dig en hel del. Inte massa cheesy pickup-lines utan hur du gör en invändig förvandling till en kille som utstrålar ''ligg med mig'' Finns att tanka ner då också, kan skicka länk i PM vet inte om jag får länka här.

Onigiri
2012-08-02, 17:32
Fan, vad är det för snack om alkohol och ligga? Har aldrig legat berusad och tjejerna har inte heller varit berusade. Den ni.

En stor dos självsäkerhet toppat med karisma så smälter dem både här och där.

Doctor Snuggles
2012-08-02, 17:39
Men chansen att få en snygg tjej ökar också, så det är möjligt att man snarare vill ta en skärmdump från ögonen när man vaknar.

Chanserna att få en snygg tjej försämras snarare, då hon knappast blir mer intresserad av en om man är en tafsande buffel med spyan hängandes i luften.
Förutsatt att hon själv inte är full, men då är chanserna bättre oavsett.

Tyrwing
2012-08-02, 17:41
Fan, vad är det för snack om alkohol och ligga? Har aldrig legat berusad och tjejerna har inte heller varit berusade. Den ni.

En stor dos självsäkerhet toppat med karisma så smälter dem både här och där.

Detsamma.
När jag gick ut för att förändra min brist på liggande var jag permanent nykter tills dess att jag kände att det kom igång och flöt på.
Att behöva alkohol är bara en försöka smita från det riktiga problemet, kass självförtroende.

MathiasF
2012-08-02, 17:41
Fan, vad är det för snack om alkohol och ligga? Har aldrig legat berusad och tjejerna har inte heller varit berusade. Den ni.

En stor dos självsäkerhet toppat med karisma så smälter dem både här och där.

Jag kan inte säga aldrig själv, men det är för fan bara att ta för sig om man anar ömsesidigt tycke!

Onigiri
2012-08-02, 17:51
Såklart Mathias, men det är väl ingen sport att jaga fyllon ;)

Nej men, har aldrig festat och supit i ragga/ligga-syfte. Har alltid varit galna-kvällar-med-polarna-mentalitet sedan första fyllan. Skulle nog bli otroligt fånigt om jag kulle försöka mig på något sånt, blir alldeles för barnslig.

Spartansk
2012-08-02, 17:56
Chanserna att få en snygg tjej försämras snarare, då hon knappast blir mer intresserad av en om man är en tafsande buffel med spyan hängandes i luften.
Förutsatt att hon själv inte är full, men då är chanserna bättre oavsett.

Man blir ju inte nödvändigtvis en tafsande buffel med spyan hängande i luften när man är full. Är man på rätt humör blir man:

http://filmoserier.webblogg.se/images/2010/mainimage_81501424.jpg

nyvaken
2012-08-02, 17:58
Grejen är att jag inte är ful, utan jag ser ganska bra ut, men jag har svårt att prata. Vad i helvete ska man prata om? Vad ska man säga? Även om jag lyckas få nummer och ringer och fixar träff, vad fan ska man prata om? Det blir jävligt awkward. Någon som kan hjälpa mig? :(

Kom ihåg att ingen är självsäker jämt, dock tror jag vissa får en kick av att utmana sin nervositet, så är det för mig iaf. 6-timmars program för att bli smooth låter i mina öron lika dumt som att kunna bli rippad på en vecka, övning och färdighet kiddo ;)

Men rent praktiskt, är det alltså snack på tu man hand du gruvar dig för? En guld-regel är väl att precis lagom mkt fråga om hennes liv o intressera dig för det, utan att bli för påträngande. O i samma mån anknyta till ditt liv. "Oh, mellan din genforskning och ditt högfjälls-kitande så stickar du? Vilket sammanträffande, efter att jag var snäll nog att beställa hem en garnrulle åt syrran för några år sen får jag virk&nytt hem i brevlådan varannan månad, och de börjar knäcka mig. Sista framsidans kofta med spets ända ner till naveln var jag nästan sugen att beställa mönster på". Då kan ni samtidigt snacka lite familj då du ändå är inne på ämnet, överdriv lite ibland, både det roliga och de svåra bitarna, just med det sista visar du förtroende. Lite manipulativ måste man få vara :d

Eller så går det inte alls till så. Gör ditt bästa, inse att du gör bort dig alldeles för ofta, kämpa på ändå så märker du - inte att du gör bort dig mindre utan - att det inte gör så mkt att säga fel.

TREX
2012-08-02, 18:00
Man blir ju inte nödvändigtvis en tafsande buffel med spyan hängande i luften när man är full. Är man på rätt humör blir man:

http://filmoserier.webblogg.se/images/2010/mainimage_81501424.jpg

Är det depp?

Spartansk
2012-08-02, 18:01
Är det depp?

Man kan bli depp på fyllan. Men det var Don Juan jag syftade på.

(Ja, det är Johnny Depp i filmen Don Juan de Marco. ;))

MathiasF
2012-08-02, 18:03
Såklart Mathias, men det är väl ingen sport att jaga fyllon ;)

Nej men, har aldrig festat och supit i ragga/ligga-syfte. Har alltid varit galna-kvällar-med-polarna-mentalitet sedan första fyllan. Skulle nog bli otroligt fånigt om jag kulle försöka mig på något sånt, blir alldeles för barnslig.

Du missförstod mig, jag kan inte säga att det aldrig har hänt, men majoriteten av mina erövringar har skett nyktert.

mikaelj
2012-08-02, 18:04
Du missförstod mig, jag kan inte säga att det aldrig har hänt, men majoriteten av mina erövringar har skett nyktert.

Samma här.

Doctor Snuggles
2012-08-02, 18:06
Man blir ju inte nödvändigtvis en tafsande buffel med spyan hängande i luften när man är full. Är man på rätt humör blir man:

http://filmoserier.webblogg.se/images/2010/mainimage_81501424.jpg

Bara i ens egna ögon. Bara i ens egna.

TREX
2012-08-02, 18:06
Man kan bli depp på fyllan. Men det var Don Juan jag syftade på.

(Ja, det är Johnny Depp i filmen Don Juan de Marco. ;))

Är det extremt borderline homosexuellt av mig att känna igen Johnny Depp? Jag tror det är en feminin sida hos mig jag inte sett förut...

Men ja, han lär få ligga brutalt mycket så han platsar ju i tråden för "Vilka som egentligen får ligga", snygga skådisar.

Spartansk
2012-08-02, 18:07
Bara i ens egna ögon. Bara i ens egna.

Och i tjejerna som ligger med en/ger en sitt telefonnummer/hånglar med en/SMS-ar en dagen efter:s ögon.

Spartansk
2012-08-02, 18:08
Är det extremt borderline homosexuellt av mig att känna igen Johnny Depp? Jag tror det är en feminin sida hos mig jag inte sett förut...

Ehm... Ja, det är extremt homosexuellt att känna igen en av världens mest kända filmskådespelare på bild? *screwy*

Fugly
2012-08-02, 18:11
Men rent praktiskt, är det alltså snack på tu man hand du gruvar dig för? En guld-regel är väl att precis lagom mkt fråga om hennes liv o intressera dig för det, utan att bli för påträngande. O i samma mån anknyta till ditt liv. "Oh, mellan din genforskning och ditt högfjälls-kitande så stickar du? Vilket sammanträffande, efter att jag var snäll nog att beställa hem en garnrulle åt syrran för några år sen får jag virk&nytt hem i brevlådan varannan månad, och de börjar knäcka mig. Sista framsidans kofta med spets ända ner till naveln var jag nästan sugen att beställa mönster på". Då kan ni samtidigt snacka lite familj då du ändå är inne på ämnet, överdriv lite ibland, både det roliga och de svåra bitarna, just med det sista visar du förtroende. Lite manipulativ måste man få vara :d


Ja, det är det. Jag kan inte alls prata med endast en person utan att det blir sådär pinsamt tyst, utan jag fungerar som bäst i grupp. Detta är nog för att jag oftast kan sitta tyst i flera minuter och sen vika in när jag har något att säga om saken eller dra ett skämt om det någon sagt. Det här är ju mycket svårare när man endast är med en person med tanke på att det inte sägs lika mycket och att jag då behöver vara tyst längre, så jag vill komma förbi det stadiet och alltid kunna ha något att säga, även om det inte är om samma ämne vi pratar om utan att kunna byta ämne eller något liknande.

Am I making any sense here?

Doctor Snuggles
2012-08-02, 18:12
Och i tjejerna som ligger med en/ger en sitt telefonnummer/hånglar med en/SMS-ar en dagen efter:s ögon.

Och för mycket alkohol kan trigga en psykos. Jag tror vi båda vet vad sanningen är.

Spartansk
2012-08-02, 18:14
Och för mycket alkohol kan trigga en psykos. Jag tror vi båda vet vad sanningen är.

Hallucinationer? :Virro

Skuggvargen
2012-08-02, 18:40
Får alltid ligga då jag är knallfull och har världens bästa självförtroende. Brukar exempelvis prata med mig själv framför spegeln om hur awesome jag är då jag pinkat och folk börjar titta snett på mig, men jag bryr mig inte i det stadiet. Så jag antar att inte bry sig funkar rätt bra

TREX
2012-08-02, 18:50
Får alltid ligga då jag är knallfull och har världens bästa självförtroende. Brukar exempelvis prata med mig själv framför spegeln om hur awesome jag är då jag pinkat och folk börjar titta snett på mig, men jag bryr mig inte i det stadiet. Så jag antar att inte bry sig funkar rätt bra

Känns knullet givande då eller? När jag är i det stadiet och ligger brukar jag oftast inte veta om det när jag vaknar upp dagen (såvida hon inte ligger kvar i sängen) efter och hade lika gärna kunna sätta på en melon istället.

Doctor Snuggles
2012-08-02, 18:58
Känns knullet givande då eller? När jag är i det stadiet och ligger brukar jag oftast inte veta om det när jag vaknar upp dagen (såvida hon inte ligger kvar i sängen) efter och hade lika gärna kunna sätta på en melon istället.

Du har uppenbarligen missat den svenska måttstocken för utekvällar. Hur kul man har är omvänt relaterat till hur mycket man minns.

Ne0phyte
2012-08-02, 19:01
Känns knullet givande då eller? När jag är i det stadiet och ligger brukar jag oftast inte veta om det när jag vaknar upp dagen (såvida hon inte ligger kvar i sängen) efter och hade lika gärna kunna sätta på en melon istället.

Precis samma för mig. Att ****** full är totalt värdelöst då jag aldrig kommer ihåg det och det knappast var bra. Numera dricker jag knappt längre och det är så mycket värdare att erövra nykter. :)

Skuggvargen
2012-08-02, 19:01
Haha det brukar oftast sluta med något roligt iaf. =) om jag nu inte svept ett par tequila innan det är dags att ta en taxi för då går det oftast åt skogen praktiskt. Det som är värt är ju om man inte lyckats skrämma iväg damen i fråga och att man själv inte vill fly fältet p.g.a dåligt omdöme så brukar dagen efter vara riktigt trevlig.

Skuggvargen
2012-08-02, 19:07
Bakisintercourse är ju det bästa!

Ligga och se på tecknat medans man skedgökar är episkt och slår all annan typ av sex alla dagar i veckan =)

Onigiri
2012-08-02, 19:52
Bakisintercourse är ju det bästa!

Ligga och se på tecknat medans man skedgökar är episkt och slår all annan typ av sex alla dagar i veckan =)Bra förslag, söndagen är nu räddad :)

Tricce
2012-08-02, 20:02
Bakisintercourse är ju det bästa!

Ligga och se på tecknat medans man skedgökar är episkt och slår all annan typ av sex alla dagar i veckan =)

Bakis fenomenet!! Är alltid så SATANS kåt dan efter *gah!*

thenut
2012-08-02, 20:16
Jag är trött på att vara mig själv och vill bli någon som får ligga. Hur ska jag vara för att bli denna person?

Tja, jag har två barn, så jag får (fick?) uppenbarligen ligga, så med andra ord ska du bli smalfet, klen o vara på fel sida 35 :)

Yes
2012-08-02, 20:53
Men rent praktiskt, är det alltså snack på tu man hand du gruvar dig för? En guld-regel är väl att precis lagom mkt fråga om hennes liv o intressera dig för det, utan att bli för påträngande.
Håller inte med om det. En bättre regel är att följa sina egna sociala regler och principer och lägga fokus på sig själv istället för andra; vad man tycker är roligt, intressant och vad man vill ha för socialt utbyte.

Största problemet för de som har svårt socialt och inte vet vad de ska säga är att fokus ligger på att försöka utläsa vad andra har för standard och vad de accepterar socialt.

Doctor Snuggles
2012-08-02, 21:12
Håller inte med om det. En bättre regel är att följa sina egna sociala regler och principer och lägga fokus på sig själv istället för andra; vad man tycker är roligt, intressant och vad man vill ha för socialt utbyte.

Största problemet för de som har svårt socialt och inte vet vad de ska säga är att fokus ligger på att försöka utläsa vad andra har för standard och vad de accepterar socialt.

Om man sällan gillar folk, eller har några intressen som många delar då?
Känns som utbudet blir ganska skralt.

Nej, location, location, location. Vill man få ligga mycket med snygga tjejer, så måste man vistas där di är.
Bevis:
http://imgs.sthlmsfinest.com/blogEntryImages/175849.jpg

Tolkia
2012-08-02, 21:14
Håller inte med om det. En bättre regel är att följa sina egna sociala regler och principer och lägga fokus på sig själv istället för andra; vad man tycker är roligt, intressant och vad man vill ha för socialt utbyte.

Största problemet för de som har svårt socialt och inte vet vad de ska säga är att fokus ligger på att försöka utläsa vad andra har för standard och vad de accepterar socialt.
Fast de flesta brukar väl uppskatta att man intresserar sig för dem? Jag är inte så säker på att det är ett gyllene raggningsknep (eller kontaktskaparknep överhuvudtaget) att bara snacka om sig själv och inte visa något intresse för vad objektet för ens ansträngningar tänker, tycker och gör.

Nu kan man förstås invända att detta löser sig bara man träffar någon likasinnad, men jag kan inte låta bli att tänka att ett samtal mellan två personer där ingendera alls intresserar sig för vad den andra har att säga blir lite som samtalen mellan två dementa på ålderdomshemmet; två parallella samtal.

Skuggvargen
2012-08-02, 21:24
Bra förslag, söndagen är nu räddad :)

Siktar alltid på det iaf. =)

Men ärligt talat är det ju rätt sorgligt att man måste supa sig idiot för att få bra självförtroende = ligga.. antar att jag har en del att jobba med :smash:

Skall meditera till detta OTv8Ibv4_UQ

loadout
2012-08-02, 21:27
Leta upp en tjej du vill ligga med, sen går du på den fulaste i hennes kompiskrets och börjar ragga på denne. Sen blir det avundsjuka =)

Skuggvargen
2012-08-02, 21:28
Fast de flesta brukar väl uppskatta att man intresserar sig för dem? Jag är inte så säker på att det är ett gyllene raggningsknep (eller kontaktskaparknep överhuvudtaget) att bara snacka om sig själv och inte visa något intresse för vad objektet för ens ansträngningar tänker, tycker och gör.

Nu kan man förstås invända att detta löser sig bara man träffar någon likasinnad, men jag kan inte låta bli att tänka att ett samtal mellan två personer där ingendera alls intresserar sig för vad den andra har att säga blir lite som samtalen mellan två dementa på ålderdomshemmet; två parallella samtal.

Tolkia är fan chef som vanligt!

Han skapar tankar i mig som jag vill utveckla i mitt egna, kanske inte fullt så välskapta huvud :hbang:

mangemani
2012-08-02, 21:29
hur man ska vara? inte den blekaste.
jag har då aldrig haft svårt för att hitta någon att ligga med och jag vet heller inte vad jag egentligen gör för att få det.
typiskt scenario:
utan att vara ute efter någonting, en tjej börjar skriva till mig över nätet, svarar helt nonchalant och är egentligen inte så värst intresserad(spelar ingen roll om hon är snygg eller ful), pratar lite mer om allt och inget tills tjejen kläcker ur sig "ska vi ses?" eller nått liknande, det ena leder till det andra och man har sedan fått ligga.

likaså var det på krog tiden, går in, går till baren, beställer, sätter sig, dricker sin drink, tittar inte ens på någon och det är bara en tids fråga innan någon kommer fram, snygga som fula och ska börja surra och är jag sugen, ja, då lämnar jag krogen med henne.

samma på jobbet, vet inte vad jag gör, jag är bara trevlig, hejjar, små surrar lite och nu TROR(vågar inte ge ett rakt svar på det) jag att en utav kassörskorna är lite små betuttad i mig.

fått höra från folk att jag har en lugn charm, inget framfusigt, pratar lugnt och ger inge som helst pikar på att jag skulle vara intresserad, håller ögon kontakt och i vissa fall har jag även fått höra att jag spelar på min "dumhet", en viss charm där min "dumhet" och "okunskap" spelar en roll, vad de nu menar med det.

Johanss0n
2012-08-02, 21:37
Tolkia är fan chef som vanligt!

Han skapar tankar i mig som jag vill utveckla i mitt egna, kanske inte fullt så välskapta huvud :hbang:

Hen, du borde använda könsneutrala ord när du inte känner till postarens könstillhörighet.

Skuggvargen
2012-08-02, 21:45
Hen, du borde använda könsneutrala ord när du inte känner till postarens könstillhörighet.

My bad, men det spelar egentligen ingen roll, ballare vore faktiskt om hen är en hon (faktiskt alltid trott att tolkia är en man, med penis och skägg, men nu blev det ju intressant ^^).. OM hen är en hon skulle jag vilja försöka få henne såpass intresserad av mig att hon bara skulle vilja sitta och berätta hennes synpunkter på allt medans jag sitter i hennes soffa och dricker kaffe.

Men sånt är jag för feg för :)

Rikard Jansson
2012-08-02, 21:47
http://i50.tinypic.com/2d2al8l.jpg

du gillade den gif:en va ^^

Johanss0n
2012-08-02, 21:47
My bad, men det spelar egentligen ingen roll, ballare vore faktiskt om hen är en hon (faktiskt alltid trott att tolkia är en man, med penis och skägg, men nu blev det ju intressant ^^).. OM hen är en hon skulle jag vilja försöka få henne såpass intresserad av mig att hon bara skulle vilja sitta och berätta hennes synpunkter på allt medans jag sitter i hennes soffa och dricker kaffe.

Men sånt är jag för feg för :)

Nu är ju "hen" en tant så.....go for it

Yes
2012-08-02, 21:57
Om man sällan gillar folk, eller har några intressen som många delar då?
Känns som utbudet blir ganska skralt.
Vad är alternativet? Låtsas gilla någon fast man inte gör det?

Nej, location, location, location. Vill man få ligga mycket med snygga tjejer, så måste man vistas där di är.
Bevis:
[.IMG]http://imgs.sthlmsfinest.com/blogEntryImages/175849.jpg[/IMG]
Ja, det underlättar ju att söka sig dit där det finns tjejer. Bingo verkar annars vara sympatisk och charmig, och duktig på att få tjejer att se snygga ut, så han har nog mycket som talar för honom.

Fast de flesta brukar väl uppskatta att man intresserar sig för dem? Jag är inte så säker på att det är ett gyllene raggningsknep (eller kontaktskaparknep överhuvudtaget) att bara snacka om sig själv och inte visa något intresse för vad objektet för ens ansträngningar tänker, tycker och gör.

Nu kan man förstås invända att detta löser sig bara man träffar någon likasinnad, men jag kan inte låta bli att tänka att ett samtal mellan två personer där ingendera alls intresserar sig för vad den andra har att säga blir lite som samtalen mellan två dementa på ålderdomshemmet; två parallella samtal.
Det jag snackar om är inte att bara intressera sig för sig själv, utan intressera sig för andra OM man tycker de är intressanta. Istället för att "intressera sig" för att de råkar uppskatta det.

Vill du veta nåt om henne? Fråga. Är diskussionen intressant? Babbla på. Är ämnet tråkigt? Vad vill du prata om? Byt ämne. Är hon ointressant? Gå därifrån.

Poängen är att utgå ifrån ens egna värderingar. Vilka sociala regler tycker jag är viktiga? Vart går mina egna gränser? Lev efter det istället för att kolla på vad som är accepterat av andra. Vilka egenskaper uppskattar jag hos andra? Vad tycker jag är intressant och roligt? Vad vill jag ha för typ av interaktion? Vad värdesätter jag hos personen jag pratar med? Osv.

Det börjar alltid hos en själv. Jag går inte och pratar med folk för att vara snäll mot dem och göra dem en tjänst. Jag gör det för att jag vill ha ett visst utbyte med dem, och om det utbytet blir ömsesidigt har vi nåt att bygga på. Det är mina värderingar som styr när, var, hur och med vem jag interagerar - under de förutsättningar jag är okej med. Jag är där för min egen skull.

Det är endast under dessa förutsättningar man genuint kan intressera sig för någon.

Alternativet är att kolla på vad individer, grupper eller samhället i stort tycker. Sen försöka anpassa sig bäst man kan för att andra ska gilla en. Man existerar för andras värderingar, deras förväntningar och vad de vill ha av en.

Doctor Snuggles
2012-08-02, 22:14
Vad är alternativet? Låtsas gilla någon fast man inte gör det?


Jag tror du förväxlar män med kvinnor.

prOtotype
2012-08-02, 22:18
Jag tror du förväxlar män med kvinnor.

Jag tror du förväxlar orsak med verkan.

Olegh
2012-08-02, 22:22
Leta upp en tjej du vill ligga med, sen går du på den fulaste i hennes kompiskrets och börjar ragga på denne. Sen blir det avundsjuka =)

Och den fula kompisen då? Även om det funkar så tycker jag det låter riktigt svinigt.

Skuggvargen
2012-08-03, 00:04
Nu är ju "hen" en tant så.....go for it

Jag är för feg, Tolkia är förövrigt awesome!

Spartansk
2012-08-03, 10:37
Och den fula kompisen då? Även om det funkar så tycker jag det låter riktigt svinigt.

Det beror väl på. Tänk om man raggar bara genom att prata med tjejen. Då kan man ju hävda att man bara ville prata.

Doctor Snuggles
2012-08-03, 16:26
Jag tror du förväxlar orsak med verkan.

Jag tror du förväxlar rim med reson.