handdator

Visa fullständig version : Vad äter proffsbyggare offseason egentligen?


Flex Jackson
2004-02-01, 17:46
Eller byggare i allmänhet... Hur mycket sämre blir resultaten om man trycker en massa gosaker ovanpå den nyttiga maten? Alltså om vi säger såhär: Jag ligger offseason och äter 4000 kcal nyttig mat, och ökar i muskelmassa av det.

Om jag äter 4000 kcal nyttig mat, men sedan lägger på ett par tusen kcal gofika typ glass, choklad osv, hur blir skillnaden i muskelmassa då? Ökar jag lika bra i muskler, men att jag även får ett lager fett ovanpå musklerna?

Jag äter just nu 3500-4000 kcal bra mat (kyckling, fisk, ris, pasta, minimjölk, räkor osv) men grejjen är att jag HATAR det! hatar sån jävla mat... när det kommer till mat och att äta bra har jag typ lika starkt psyke som en mobbad tjej i ettan... Ibland går jag helt bärsärkargång och äter skrovmål, toffifee och Daim-tårtor så kcal nivån kommer upp i.... ja, det vågar jag inte ens skriva, men tänk er att en Daim-tårta är ungefär 1800 kcal och jag kan trycka tre sånna ovanpå den bra maten + choklad, skrovmål osv...

Flex Jackson
2004-02-01, 17:48
Jag kanske ska tillägga att medan jag skriver detta, så äter jag toffifee's blandat med choklad glass och choklad sås:MrT:

Officer
2004-02-01, 18:05
Originally posted by Flex Jackson
ja, det vågar jag inte ens skriva, men tänk er att en Daim-tårta är ungefär 1800 kcal och jag kan trycka tre sånna ovanpå den bra maten + choklad, skrovmål osv...


Du måste va en stor jävel :MrT:

King Grub
2004-02-01, 18:07
Originally posted by Flex Jackson
Om jag äter 4000 kcal nyttig mat, men sedan lägger på ett par tusen kcal gofika typ glass, choklad osv, hur blir skillnaden i muskelmassa då? Ökar jag lika bra i muskler, men att jag även får ett lager fett ovanpå musklerna?

Nej, du försämrar insulinkänsligheten genom att överäta i synnerhet snabba kolhydrater och mättat fett, vilket leder till ökad fettinlagring och sämre förutsättningar för muskeltillväxt.

Flex Jackson
2004-02-01, 18:26
Originally posted by King Grub


Nej, du försämrar insulinkänsligheten genom att överäta i synnerhet snabba kolhydrater och mättat fett, vilket leder till ökad fettinlagring och sämre förutsättningar för muskeltillväxt.

Men fan! är du seriös... men hur mycket sämre? Är det bara några procent ids jag inte bry mig:eating:

King Grub
2004-02-01, 18:28
Originally posted by Flex Jackson


Men fan! är du seriös... men hur mycket sämre? Är det bara några procent ids jag inte bry mig:eating:

Nej, det är en stor skillnad, och insulinkänsligheten är en av de absolut största påverkbara faktorerna för att styra hur stor del av eventuell överskottsenergi som går till fettinlagring respektive muskeluppbyggnad.

Att äta sig fet på dålig mat bara försämrar träningsresultaten i form av muskeltillväxt.

Flex Jackson
2004-02-01, 18:34
Originally posted by AnabolicProtein



Du måste va en stor jävel :MrT:

hehe, nä men jag suverän på att äta... jag har extremt svårt för att bli mätt... blir i princip aldrig mätt... det jag blir är "less" på maten om jag äter mycket av samma sak... jag kan tex inte äta massa pankakor, men om jag bara har mycket att välja av kan jag i princip äta skiten tills jag dör...

En annan sak som är skum är att jag verkar ha nåt slags psykiskt problem med mat... när jag stod i kön till kassan på konsum var det enda jag kunde tänka på att jag ville käka min daimtårta och kön var så seg att jag allvarligt höll på att börja grina:MrT:

Sen orkade jag inte vänta på att komma hem, så jag satt i bilen och åt på parkeringen...

Officer
2004-02-01, 18:39
Originally posted by Flex Jackson


hehe, nä men jag suverän på att äta... jag har extremt svårt för att bli mätt... blir i princip aldrig mätt... det jag blir är "less" på maten om jag äter mycket av samma sak... jag kan tex inte äta massa pankakor, men om jag bara har mycket att välja av kan jag i princip äta skiten tills jag dör...

En annan sak som är skum är att jag verkar ha nåt slags psykiskt problem med mat... när jag stod i kön till kassan på konsum var det enda jag kunde tänka på att jag ville käka min daimtårta och kön var så seg att jag allvarligt höll på att börja grina:MrT:

Sen orkade jag inte vänta på att komma hem, så jag satt i bilen och åt på parkeringen...


Hahahahaha :D :laugh:

herr_Arne
2004-02-01, 19:50
Originally posted by Flex Jackson

En annan sak som är skum är att jag verkar ha nåt slags psykiskt problem med mat... när jag stod i kön till kassan på konsum var det enda jag kunde tänka på att jag ville käka min daimtårta och kön var så seg att jag allvarligt höll på att börja grina:MrT:

Sen orkade jag inte vänta på att komma hem, så jag satt i bilen och åt på parkeringen...

Hum. Passa dig, annars blir du som jag... :D
För att översätta jänkaspråket så är det en hal sluttning det där...

Megatuttarna
2004-02-01, 20:25
Tror att de flesta byggare ökar på kollisarna under offseason, fast sen finns det ju vissa som verkligen släpper loss, Lee Priest är ett bra exempel :D

Metal_boy_
2004-02-01, 21:28
akta så du inte slutar som en av dagens överviktiga...som oftast är ätberoende

Gammelyxan!
2004-02-02, 11:45
Låter ju sjukligt det där ?

aliquis
2004-02-02, 14:08
Tror helt enkelt du får bestämma dig för att jobba på det och ge fan i att äta godsakerna, efter några veckor blir du ju van och får lättare att låta bli dem, men om du ger vika för trycket alltför ofta kommer det ju fortsätta av bara farten.
Käka saker som fyller magen rejält, typ grönsaker och dylikt, så den har något att sysselsätta sig med istället för att tigga om mer mat. Vitkål rekommenderas, fyller magen hur lätt som helst :D