handdator

Visa fullständig version : mage och vader


aldoschadewitz
2012-08-01, 17:26
är mage och vader magiska eller vad är det som tillåter dom att blir tränade varje dag mer eller mindre?

KaptenKnäsvag
2012-08-01, 17:28
Magen är inte magisk, men vaderna måste strukturellt vara annorlunda då belastningen som läggs på de skiljer sig från andra musklers belastning.

aldoschadewitz
2012-08-01, 17:31
kan du utveckla?

men det är ju enligt många okej att träna magen varje dag.. vad skiljer magen och vaderna från t.ex biceps som också är en liten muskel?

sp0941
2012-08-01, 18:14
kan du utveckla?

men det är ju enligt många okej att träna magen varje dag.. vad skiljer magen och vaderna från t.ex biceps som också är en liten muskel?

det är okej att träna biceps varje dag också, men vill du att den ska växa lär du ju inte köra 100 reppare varje dag med någon flugvikt. samma sak med mage.

edit: sen är det ju "många" som tränar med marginella reslutat år in och år ut. kanske inte helt otänkbart att det är samma skara "många" som anser att det är "okej" att träna mage varje dag utan någon form av ny belastning för absen ever..

aldoschadewitz
2012-08-01, 22:30
ska jag tolka det som att dem inte borde tränas varje dag och dem som gör det stannar på samma nivå eller utvecklas i en väldig långsam takt?

tack för svaren

Fyllot
2012-08-01, 22:42
Vadträning på gymmet är inget du behöver lägga tid på...händer inget.

Latissimus Dorsi
2012-08-01, 22:47
Vadträning på gymmet är inget du behöver lägga tid på...händer inget.

Det är högst genetiskt, b.l.a fördelningen mellan typ I och typ II fibrer i vadmuskeln.

sp0941
2012-08-01, 22:51
ska jag tolka det som att dem inte borde tränas varje dag och dem som gör det stannar på samma nivå eller utvecklas i en väldig långsam takt?

tack för svaren

Något åt det hållet ja :)

Ballt
2012-08-01, 22:54
men det är ju enligt många okej att träna magen varje dag.. vad skiljer magen och vaderna från t.ex biceps som också är en liten muskel?

Det är många som tror att man inte behöver träna ben, så länge man cyklar till gymmet.

Det är många som tror att dem äter nog mycket för att gå upp i vikt.

Det är många som tror att dem äter nog lite för att gå ner i vikt.

Det är många som tror att man får magrutor snabbare genom att träna magen 10 gånger per vecka.

Likaså är det många som tror att vissa muskelgrupper "aldrig får nog mycket träning".

Slutsats: tro gör man i kyrkan, inte i gymmet.

anabåla
2012-08-01, 23:23
Vadträning på gymmet är inget du behöver lägga tid på...händer inget.

Årets skämt

Victuhh
2012-08-01, 23:52
Årets skämt

Varför?
Jag håller också med där, jag har försökt och gett upp :)

Latissimus Dorsi
2012-08-01, 23:52
Varför?
Jag håller också med där, jag har försökt och gett upp :)

Pröva backintervaller.

Victuhh
2012-08-02, 00:27
Pröva backintervaller.

Jag vet att vaderna svarar bäst på sådan träning men har inte det orken till det

aldoschadewitz
2012-08-02, 09:47
Pröva backintervaller.

skulle det vara bättre än isaltionsövningar till vaderna?

ARMSTARK
2012-08-02, 10:00
Varför?
Jag håller också med där, jag har försökt och gett upp :)

Den inställningen är lite som; "Jag har provat å träna å banta men det funkar inte, så jag har gett upp". Man måste ge det tid, typ resten av livet. :)

Stoltz
2012-08-02, 10:12
Vadträning på gymmet är inget du behöver lägga tid på...händer inget.
BS. Att en del är non-responders på vadträning är jag fullt medveten om, men jag har också aldrig sett någon ge vaderna enormt med tokstryk kontinuerligt och fortfarande ha små vader. Tänk på vad det är för muskel och vad den utsätts för på en vanlig vardag. Går ju inte att jämföra med axlar, armar, bröst, etc.

Jag vet att vaderna svarar bäst på sådan träning men har inte det orken till det

Då är det ju inte vadernas fel, då är ju problemet att du inte vill göra det som krävs för att få dem att växa.

Jag har jävligt bra gener för vadträning så jag kan träna dem på samma sätt som jag tränar andra muskler och få bäst resultat i just vaderna. Men när jag börjar pressa dem med att springa i backar, supertunga vadpressar (om möjligt i "superset"-anda) - Ja då exploderar de fan tills byxorna spricker och min penis börjar växa femton tum av ren anabolism.

Detta händer ju då inte er dödliga, men jag har sett hur många som helst som sagt samma sak om sina vader, och sedan när de "gone to war" med dem så lo and behold, då har de börjat växa.

Fyllot
2012-08-02, 11:24
BS. Att en del är non-responders på vadträning är jag fullt medveten om, men jag har också aldrig sett någon ge vaderna enormt med tokstryk kontinuerligt och fortfarande ha små vader. Tänk på vad det är för muskel och vad den utsätts för på en vanlig vardag. Går ju inte att jämföra med axlar, armar, bröst, etc.



Vader går överhuvudtaget inte att jämföras med någon muskel. Du kan fråga Dennis Wolf om du är tveksam. Födds du med en somalies vader så är sannolikheten rätt stor att dom inte blir mycket större, har sett hur många exempel som helst som DÖDAR sina vader i gymmet med en promille i resultat.

z_bumbi
2012-08-02, 11:36
Vader går överhuvudtaget inte att jämföras med någon muskel.

Vad skulle det bero på?

Commando1980
2012-08-02, 11:58
Visst är vaderna väldigt genetiskt betingade. Men allt detta snack om att det är ingen idé att träna dom är bs. Man måste vara beredd att träna dem tungt, mycket och med korrekt teknik (dvs inget studsande som en jävla fjäder).

Victuhh
2012-08-02, 12:26
Den inställningen är lite som; "Jag har provat å träna å banta men det funkar inte, så jag har gett upp". Man måste ge det tid, typ resten av livet. :)

Jag tränar för att det är roligt, springa backintervaller och uthållighetsträning tycker jag inte är roligt, en bra beachbody och bra med styrka kan jag ju uppnå utan detta :P

KaptenKnäsvag
2012-08-02, 17:42
http://traningslara.se/vaderna/

/thread

Commando1980
2012-08-02, 18:01
http://traningslara.se/vaderna/

/thread

Ehh nej.

Fyllot
2012-08-02, 18:03
Vad skulle det bero på?

Vet inte men jag har läst denna tråd några gånger och insåg att jag får leva med somalias vader.

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=114404

z_bumbi
2012-08-02, 18:05
Vet inte men jag har läst denna tråd några gånger och insåg att jag får leva med somalias vader.

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=114404

Inlägg 9

"Vader är vana vid stor belastning så det krävs mycket mer för att överbelasta men det är nog få som inte lyckas få större vader om de verkligen anstränger sig, det är däremot lättare att säga att de inte har anlagen.."

Fyllot
2012-08-02, 18:09
Inlägg 9

"Vader är vana vid stor belastning så det krävs mycket mer för att överbelasta men det är nog få som inte lyckas få större vader om de verkligen anstränger sig, det är däremot lättare att säga att de inte har anlagen.."

"För många gäller: har man vader, så har man. Ofta händer det inget hur man än tränar.

Styrketräning i sig stimulerar inte proteinsyntesen i vaderna"

Inlägg 6.

HerrCarlsson
2012-08-02, 18:18
Vadträning på gymmet är inget du behöver lägga tid på...händer inget.

Kul inställning, med det tänket hade jag slutat träna för länge sen, med tanke på hur långsamt det går för mig att bygga öht.

Jag hade pinnvader när jag började träna för 10 år sen, det har jag fortfarande men klart grövre sådana!

Commando1980
2012-08-02, 18:18
Styrketräning stimulerar proteinsyntesen i vaderna. Hur annars förklarar man att folk får dem att växa (nej allt kan inte förklaras med energiinlagring)? Det handlar snarare om undermålig träning.

Som sagt genetiken spelar stor roll men det är skitsnack att man inte kan få vaderna att växa.

KaptenKnäsvag
2012-08-02, 18:55
Det är ju huruvida det går att göra på gymmet vi snackar om.

RobbanColeman
2012-08-02, 19:03
Vem har egentligen hittat på det där om att vaderna inte växer på gymmet? Någon med bra vader? :d

Wormzie
2012-08-02, 19:21
Händer inget kanske är att ta i.. men det händer fan inte mycket.

thefishing
2012-08-02, 19:43
Som tidigare nämnt, backträning är ruggigt bra för vader!

Latissimus Dorsi
2012-08-02, 20:13
Vem har egentligen hittat på det där om att vaderna inte växer på gymmet? Någon med bra vader? :d

Sverker har ju som jag förstått haft riktigt bra vader i sina glansperioder, ett resultat av träning.

Men överlag är det lite klurigt med vader, dom är speciella.
Enda lösningen är att vara systematisk. Okej nu prövar jag 20 reppare i en månad jag mäter i början och efter månadens slut kollar jag om något hänt. Jaha okej inget hände, då kör vi med tunga 5or och 6-or, jaha de här fungerade mediokert. Då prövar vi backintervaller mäter, ser vad som händer. Hitta det som funkar för dig, eller kolla vad som funkar för folk och pröva det.

Handlar om att inte vara så hjälplös allt går att angripa så länge man prövar allting och är systematisk, och verkligen ger det en chans.

Sen kan man inte orka göra de här, men då får man inte skylla på att man har dåliga vader och ''ingenting hjälper'' för man har verkligen inte gått in för det helhjärtat.

z_bumbi
2012-08-02, 20:54
"För många gäller: har man vader, så har man. Ofta händer det inget hur man än tränar.

Styrketräning i sig stimulerar inte proteinsyntesen i vaderna"

Inlägg 6.

Eftersom du redan har läst tråden så har du också läst mina svar på studierna som det uttalandet baseras på så varför skulle vaderna av alla muskler helt plötsligt inte gå att träna så att de blir starkare och större?

Enda lösningen är att vara systematisk. Okej nu prövar jag 20 reppare i en månad jag mäter i början och efter månadens slut kollar jag om något hänt. Jaha okej inget hände, då kör vi med tunga 5or och 6-or, jaha de här fungerade mediokert. Då prövar vi backintervaller mäter, ser vad som händer. Hitta det som funkar för dig, eller kolla vad som funkar för folk och pröva det.

Det där är iofs inte så mycket att vara systematiskt utan att man hoppar runt utan särskilt mål för hur stor skillnad gör en månads träning för muskler som redan är väldigt vältränade.
Eftersom vaderna reagerar som alla andra muskler på träning så får man helt enkelt försöka komma på sätt att öka belastningen över vad de redan har utsatts för. Det kan ta ett tag innan man klarar av de belastningarna på gymmet men vägen dit är ju så underbar med set efter set av brännande vadträning så det är ju bara kul.

loadout
2012-08-02, 21:01
Vadträning på gymmet är inget du behöver lägga tid på...händer inget.

Skitsnack, för dig kanske. Bara för att du/några inte har några förutsättningar för att bygga bra vader betyder inte det att andra inte kan.

Ge inte ut sådana skitråd.

Latissimus Dorsi
2012-08-02, 21:18
Eftersom du redan har läst tråden så har du också läst mina svar på studierna som det uttalandet baseras på så varför skulle vaderna av alla muskler helt plötsligt inte gå att träna så att de blir starkare och större?



Det där är iofs inte så mycket att vara systematiskt utan att man hoppar runt utan särskilt mål för hur stor skillnad gör en månads träning för muskler som redan är väldigt vältränade.
Eftersom vaderna reagerar som alla andra muskler på träning så får man helt enkelt försöka komma på sätt att öka belastningen över vad de redan har utsatts för. Det kan ta ett tag innan man klarar av de belastningarna på gymmet men vägen dit är ju så underbar med set efter set av brännande vadträning så det är ju bara kul.

Om man börjar med ett par riktigt dåliga vader, eller mediokra kan man väl växa lite iallafall. Så länge något händer på måttbandet är det success. Pröva två månader, pröva tre inget är hugget i sten.

Fyllot
2012-08-02, 21:19
Eftersom du redan har läst tråden så har du också läst mina svar på studierna som det uttalandet baseras på så varför skulle vaderna av alla muskler helt plötsligt inte gå att träna så att de blir starkare och större?



Och om jag svarar att jag vet folk som inte fått resultat av NÅGON form av stimulering, några minimala. Kan jag då fortfarande hänvisa till inlägget GRUB postade? cofffee

aldoschadewitz
2012-08-02, 22:55
tack för alla svar/diskutioner. ska nog prova först med lågreps för att sedan gå över till högreps om det inte funkar trots att någon inte tyckte det lät systematiskt.

men jag har fortfarande inte fått nått svar på om de kan tränas varje dag eller hur ofta om inte? tacksam för svar angående det

RobbanColeman
2012-08-03, 05:34
Händer inget kanske är att ta i.. men det händer fan inte mycket.

Ren träning i ett nötskal, tålamod är den bästa egenskapen. :)

z_bumbi
2012-08-03, 09:19
Och om jag svarar att jag vet folk som inte fått resultat av NÅGON form av stimulering, några minimala. Kan jag då fortfarande hänvisa till inlägget GRUB postade? cofffee

Det finns säkert de som inte har några som helst muskler mellan knät och fotleden och därför har en hel rad problem pga det men jag får en känsla att du inte pratar om några som är rörelsebegränsade. Om du gör det så kan man säga precis samma sak om alla andra muskler som folk saknar eller där de är förlamade dvs vaderna är fortfarande inget speciella.