handdator

Visa fullständig version : Några nackdelar med att äta såhär?


Blaxmix
2012-07-31, 23:01
Hej,

Har deffat ett tag nu och nu under sommaren så har jag som vanligt vänt på dygnet vilket betyder att jag vaknar runt 4 på dagen och sitter sedan vaken hela natten tills runt 7 på morgonen då jag går och tränar, går sedan hem och lägger mig.

Eftersom jag vänt på dygnet så börjar jag "räkna om" 1500 kalorier från klockan 12 på natten, äter precis efter 12 och sedan "frukost" innan jag går och tränar och sedan äter jag resten av kalorierna från 4-12 på dagen/kvällen när jag vaknar.

Helt logiskt så borde det ju fungera lika bra som att ha "normala" mattider men ville bara höra här först så jag inte gör något jättemisstag utan att tänka på det.

Är ganska trött just nu så texten blev kanske lite konstig, hoppas någon förstår!

AronP
2012-08-01, 06:42
Mätperioden spelar mindre roll, du kan räkna antalet kalorier per vecka istället (även om att äta alla veckans kalorier på söndagkväll är ett dumt förslag). Däremot är hormonerna lite annorlunda under natten vilket kan spela in men det är nog av marginell betydelse för dig. Jag har lite svårt att utläsa ur din text om du äter något efter träningen eller inte, gör du inte det så råder jag dig att göra det.

Blaxmix
2012-08-01, 08:41
Mätperioden spelar mindre roll, du kan räkna antalet kalorier per vecka istället (även om att äta alla veckans kalorier på söndagkväll är ett dumt förslag). Däremot är hormonerna lite annorlunda under natten vilket kan spela in men det är nog av marginell betydelse för dig. Jag har lite svårt att utläsa ur din text om du äter något efter träningen eller inte, gör du inte det så råder jag dig att göra det.

Aha, tack!

Äter när jag kommer hem från träningen också innan jag går och lägger mig.