handdator

Visa fullständig version : Lönt att träna för mig?


andersehär
2012-07-31, 22:51
Hej!

Jag är 205 cm lång.
Tränar 6-7 gånger i veckan och älskar det. Men kommer jag helt ärligt att märka några fysiska resultat i muskelökning? (märkbar volymökning) Eller är jag helt enkelt för lång? Kommer inte kunna hålla uppe motivationen i typ 5 år till bara för att börja anas lite muskler...

Äter förövrigt nästintill pedantiskt och bulkar atm för fullt...

Hoppas det inte var ett rörigt inlägg.

Mvh

Godfella
2012-07-31, 22:55
Klart det är! Att vara lång är inte en ursäkt för att inte träna, tänk bara på vilket odjur du kommer att vara när massan kommer.

Visst, det kommer att krävas mer ifrån dig för att det ska synas om man jämför med en kortare person, men är inte det lite hela grejen, att pressa sig själv och nå nya höjder?

Bara att kötta på, mannen!

Walato
2012-07-31, 22:56
Tyvärr, för dig kommer det ta 3ggr längre tid för resultat, och många bra övningar, kommer du inte kunna utföra, pga din längd.

Sniggel
2012-07-31, 23:02
Ignorerar Walato, inte mycket vettigt som kommit från honom vad jag sett hittills.
Klart du kan bygga på dig. Att vara lång kanske är en nackdel men du vet inte om du har andra fördelar, t ex en överlägsen genetik för att bygga muskler. Varför inte prova?

Walato
2012-07-31, 23:05
Ignorerar Walato, inte mycket vettigt som kommit från honom vad jag sett hittills.
Klart du kan bygga på dig. Att vara lång kanske är en nackdel men du vet inte om du har andra fördelar, t ex en överlägsen genetik för att bygga muskler. Varför inte prova?

Har jag sagt han ska inte bygga, bara att det kmr bli feeeeeeeeeeeeeet jobbigt, känner en snubbe, som gymat hårt i 2 år, nästan så man ser inga resultat. han är 198 typ

mikaelj
2012-07-31, 23:08
Har jag sagt han ska inte bygga, bara att det kmr bli feeeeeeeeeeeeeet jobbigt, känner en snubbe, som gymat hårt i 2 år, nästan så man ser inga resultat. han är 198 typ

Men ge dig nu Gelato.

Victuhh
2012-07-31, 23:08
Har jag sagt han ska inte bygga, bara att det kmr bli feeeeeeeeeeeeeet jobbigt, känner en snubbe, som gymat hårt i 2 år, nästan så man ser inga resultat. han är 198 typ

skärp dig människa. Din snubbe har gjort fel

Stoltz
2012-07-31, 23:11
Hur tränar och äter du idag?

Just ätandet är speciellt för längre personer då en längre kropp per automatik behöver mer energi att bara existera.

andersehär
2012-07-31, 23:30
Klart det är! Att vara lång är inte en ursäkt för att inte träna, tänk bara på vilket odjur du kommer att vara när massan kommer.

Visst, det kommer att krävas mer ifrån dig för att det ska synas om man jämför med en kortare person, men är inte det lite hela grejen, att pressa sig själv och nå nya höjder?

Bara att kötta på, mannen!
Gav mig faktiskt mycket motivation!! Tack!

Ignorerar Walato, inte mycket vettigt som kommit från honom vad jag sett hittills.
Klart du kan bygga på dig. Att vara lång kanske är en nackdel men du vet inte om du har andra fördelar, t ex en överlägsen genetik för att bygga muskler. Varför inte prova?
Jag tränar nu, men hänger en del på forum osv.. Inte många med bra fysik över 190 cm (inkluderad jag).
Hur tränar och äter du idag?

Just ätandet är speciellt för längre personer då en längre kropp per automatik behöver mer energi att bara existera.
Träningen är 3 olika dagar som jag rullar. 1. Bröst axel tricep 2. Ben mage 3. Rygg bicep

Kost: ca 200 g protein/dag samt 4500 kcal/dag (lite mindre oftast men nästan)
Fjuttade på typ 1500 kcal innan men tog tag i allt!!


Ser ut såhär:
http://imageshack.us/f/210/imagektsq.jpg/
http://imageshack.us/f/607/imageqrt.jpg/

Så det är fan inte bra precis *cry*

Appel
2012-07-31, 23:37
är 198cm lång och väger nu 107kg, relativt deffad.
Se bara till att äta som en gris och träna hårt så kommer resultaten komma.

kettlebellGuden
2012-07-31, 23:40
Terry Hollands på 199cm har lyckats lägga på sig lite massa...

http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRQRlFnXHZJqnm0aWU58EuP_-DfM6sXWOJ68sg1jCllWDK6k48tJVlXK7C4

Lika så Brian Shaw på 203cm.

http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSu87o2KPYxu7APkgRAocrdSehLw-skqgtIvId2rUGJqdgSs3Cjt-TE8nsGbg


Nu har du ju ett par cm på de här dvärgarna men det är klart att även du kan lägga på dig bra med massa förutsatt att du inte har något genetiskt som förhindrar det.

nitz
2012-07-31, 23:40
Två saker andershär:
Ett: Det är alltid lönt att träna för att det kommer ju praktiskt taget alltid bli bättre än utgångsläget.
Två: Tänk på vad massivt det kommer bli när du lägger på dig mycket massa ;)

Lycka till!

straand94
2012-07-31, 23:42
Har jag sagt han ska inte bygga, bara att det kmr bli feeeeeeeeeeeeeet jobbigt, känner en snubbe, som gymat hårt i 2 år, nästan så man ser inga resultat. han är 198 typ

Var det inte du som endast kom med skit i en diskussion med arne härom dagen?

Walato
2012-07-31, 23:48
"En oxe är en kastrerad hane av nötkreatur som är äldre än 3-4 år. Till följd av kastrationen är oxen lätthanterlig och lämplig till dragare."

Aight, Oxen, vi kör på det!

Nej jag drev, kalla mig tjuren *flex*

Walato
2012-07-31, 23:55
Var det inte du som endast kom med skit i en diskussion med arne härom dagen?

Vart ingen disskussion, han hade inget och komma med.

Spartansk
2012-07-31, 23:55
Dalip Singh, 221 cm:

http://farm3.static.flickr.com/2775/4059857641_31451240d8.jpg

Sniggel
2012-08-01, 00:04
Har jag sagt han ska inte bygga, bara att det kmr bli feeeeeeeeeeeeeet jobbigt, känner en snubbe, som gymat hårt i 2 år, nästan så man ser inga resultat. han är 198 typ

Man säger inte till någon att det "kommer att gå 3 ggr långsammare" när man inte har den minsta aning om vilka förutsättningar han har!

som gymat hårt i 2 år, nästan så man ser inga resultat. han är 198 typ

Wow 2 år säger du? Låter som vilken random snubbe som helst på ett gym. På 2 år behöver det inte hända så himla mycket.

yEk
2012-08-01, 00:50
Conan Stevens, 213 cm

http://www.trainbodyandmind.com/wp-content/uploads/2011/01/Conan-Stevens-Photo-Gallery-05.jpg

garluch
2012-08-01, 05:52
Stor risk att ryggen går av, vid tex marklyft

vK1jJUDuqas

2.03 meter.

DSBM
2012-08-01, 06:49
Som sagt, sluta mata trollet...

Själv är jag 1.97 och tycker inte jag har svårare att lägga på mig massa än andra. Dock fördelas ju massan över en större yta så man ser ju givetvis inte lika grov ut som nån som är 1.60 vid samma muskelvikt. Men det behöver ju inte bara vara en nackdel, när du väl börjat lägga på dig lite massa är det kanske snarare en fördel. Då kan du kanske behålla den där "estetiska" loocken längre.

RobbanColeman
2012-08-01, 06:54
Många långa tror i början att dem är grövre än vad dem är, detta då dem liksom väger mycket. Inte så konstigt att ngn på 200cm väger mer än ngn på 170cm. Skit i vågen! Kolla spegeln och bygg upp. Klart man kan bli grov på 200cm, inga problem, eller problem och problem, det är problematiskt för samtliga som inte kurar iof men ni hajar.

Arne Persson
2012-08-01, 07:00
Vart ingen disskussion, han hade inget och komma med.

Inget som du begrep något av tydligen...

JackieBoy
2012-08-01, 07:27
Herregud vilket problem.. Är inte käkbenet för väldefinierat också? Eller du kanske har lite för stor penis? För breda axlar har du säkert också, då kan man lika gärna skippa träningen.

Jag skulle offra en pungkula för att få bli så lång.

Stoltz
2012-08-01, 07:30
Herregud vilket problem.. Är inte käkbenet för väldefinierat också? Eller du kanske har lite för stor penis? För breda axlar har du säkert också, då kan man lika gärna skippa träningen.

Jag skulle offra en pungkula för att få bli så lång.

Du får det att låta som om längden faktiskt utgör en stor fördel. Det gör den sällan, man det är samtidigt inget man ska sitta och gnälla om.

RobbanColeman
2012-08-01, 07:34
Du får det att låta som om längden faktiskt utgör en stor fördel. Det gör den sällan, man det är samtidigt inget man ska sitta och gnälla om.

För och nackdelar skulle jag vilja påstå, tycker ingen ska komma med bortförklaringar, bara köra...

Stoltz
2012-08-01, 07:36
Som understruket i den senare delen av texten du citerade ^^

JackieBoy
2012-08-01, 07:38
Du får det att låta som om längden faktiskt utgör en stor fördel. Det gör den sällan, man det är samtidigt inget man ska sitta och gnälla om.

Lätt att säga när man är lång..

Stoltz
2012-08-01, 07:41
Lätt att säga när man är lång..

Sluta gnäll.
Alla har fördelar och nackdelar, deal with it eller sug på en såg, det är det egna valet.

JackieBoy
2012-08-01, 07:51
Sluta gnäll.
Alla har fördelar och nackdelar, deal with it eller sug på en såg, det är det egna valet.

Jag har väl ändå inte gnällt?

Poängen var att TS fick in storvinsten i genlotteriet och så gör han en sån här tråd.. nånstans går gränsen känner jag ändå.

Fyllot
2012-08-01, 07:52
Det kommer ta längre tid än för dvärgarna men den dagen du nått ditt mål kommer du förstå varför damerna springer till dig. Vältränad gör sin rätt när man är lång och du ska vara glad att du är det!

Stoltz
2012-08-01, 08:01
Jag har väl ändå inte gnällt?

Poängen var att TS fick in storvinsten i genlotteriet och så gör han en sån här tråd.. nånstans går gränsen känner jag ändå.

Storvinsten i genlotteriet, det låter som om du har duktiga längdkomplex faktiskt, och det låter väldigt gnälligt. TS är lång, undrar över effekterna och får svar och skriver till och med att han blivit motiverad senare i tråden av svaren.

Sen kommer du in, skriver om för stora penisar, för breda axlar, osv. Längden ger och den tar, och framförallt är det tydligt inom träning där längden kan göra och förgöra en inom vissa idrotter. Det är liksom inte den lottovinst du vill få det till att vara. Det är ingen ursäkt att slappa rundor, men det ska inte höjas till skyarna som "the best thing since sliced bread".

rooz
2012-08-01, 08:47
Nu är jag en kortis (197) men rent generellt så är det ingen fördel att vara lång (195+) på gym. Maskiner som du inte kan använda fullt ut, är det lågt i tak kan du inte pressa uppåt. Och allt vad press heter är ganska irriterande pga lyftvägen.

Jag har fördelar & nackdelar av min längd. Fördelen är väl att med lite massa så kommer jag se bra ut, men det tar sin tid dit. Och jag kan dejta 98% av alla tjejer, och dom kan ha 10cm + klack utan att jag blir kortare än henne;)

Alla kan bli grofva. Frågan är bara om alla har psyket att fortsätta..

LillisJ
2012-08-01, 08:51
Har jag sagt han ska inte bygga, bara att det kmr bli feeeeeeeeeeeeeet jobbigt, känner en snubbe, som gymat hårt i 2 år, nästan så man ser inga resultat. han är 198 typ

'Snubben' äter som en liten skolflicka.

@ts Du kommer att se ut som ett monster om några år om du äter och tränar bra. ;)

Stoltz
2012-08-01, 09:05
Nu är jag en kortis (197) men rent generellt så är det ingen fördel att vara lång (195+) på gym. Maskiner som du inte kan använda fullt ut, är det lågt i tak kan du inte pressa uppåt. Och allt vad press heter är ganska irriterande pga lyftvägen.

Jag har fördelar & nackdelar av min längd. Fördelen är väl att med lite massa så kommer jag se bra ut, men det tar sin tid dit. Och jag kan dejta 98% av alla tjejer, och dom kan ha 10cm + klack utan att jag blir kortare än henne;)

Alla kan bli grofva. Frågan är bara om alla har psyket att fortsätta..

"Alla". Nu är jag sådan jobbig som märker ord, men att det finns non-responders kan vi nog alla vara överens om. Sen att Tove, 17 år och äter fem prinskorvar till huvudmål samtidigt som han tränar fem gånger i veckan, skyller på att vara non-responder är en helt annan femma :D

En intressant sak som både jag och ChrisDEFC (tror jag?) märkte var att vi bägge hade ett sjukt långt startfält innan våra kroppar började reagera på styrketräningen. Lite intressant då vi båda är över två meter, men ingenting som säger något alls om generaliteten för långa tränande.

Har du upplevt något liknande Rooz?

Alfers
2012-08-01, 09:55
Då 99% av alla som är över 2 meter ser ut som vandrande flaggstänger så kommer du att se jäkligt mäktig ut om du lägger på dig ett par kilo muskler.
Slänger in en bild på storfavoriten Magnus (Som enligt wikipedia är 200cm)
http://gripboard.ru/images/stories/1.1526829TS1278281246387_slot100slotWide75ArticleF ull.jpg
Vill inte du också ha små söta blondiner som hänger i dina biceps?

andersehär
2012-08-01, 10:16
Jag måste tacka allihopa som kommit med så trevliga svar.
Kan ärligt säga att jag inte känt mig mer motiverad och taggad till träning på ett väldigt bra tag.
Nu är det bara att köra!!! :hbang:

Ps: jo det är ju för blondinerna som hänger i armen jag gör det, alfers ;)

CouchPotato
2012-08-01, 11:45
Är det ens nån poäng i att länka bilder på långa personer som byggt muskler? Jag menar, det är väl för fan självklart att längden inte har nån som helst betydelse... :)

Bara att träna, äta, vila.. and watch it grow.

rooz
2012-08-01, 12:07
"Alla". Nu är jag sådan jobbig som märker ord, men att det finns non-responders kan vi nog alla vara överens om. Sen att Tove, 17 år och äter fem prinskorvar till huvudmål samtidigt som han tränar fem gånger i veckan, skyller på att vara non-responder är en helt annan femma :D

En intressant sak som både jag och ChrisDEFC (tror jag?) märkte var att vi bägge hade ett sjukt långt startfält innan våra kroppar började reagera på styrketräningen. Lite intressant då vi båda är över två meter, men ingenting som säger något alls om generaliteten för långa tränande.

Har du upplevt något liknande Rooz?
Jag menade alla = 99%..:d

Högst personligt och egna iakttagelser om min egna utveckling.
Jag ökade dåligt i början. Jag tränade inte strukturerat och åt dålig mat. Sedan fick jag hjälp, vägledning och jag satte höga mål.

När mentala inställningen sattes på "Vinn eller försvinn" och träningen systematiskt planerades och jag åt mycket mat så började jag öka fort. nästan 185kg (böj 55, mark 100, bänk 30) totalt på 1 år..

Jag har självklart fått ovärderlig hjälp, mest från Morrris här på kolo. Han har betytt mest för min utveckling av alla.

Ökningarna kom när jag lärde mig träna, inte för att kroppen kände att "Oj, nu jävlar vill jag växa lite"

Ber om ursäkt för allt svammel, jag är trött och sliten.

Stor Hård Ådrig
2012-08-01, 12:34
Varför skulle det vara svårare att lägga på sig muskler för att man är lång? Bortsett från eventuellt tekniskt sett inne på gymmet.

Commando1980
2012-08-01, 12:35
Hej!

Jag är 205 cm lång.
Tränar 6-7 gånger i veckan och älskar det. Men kommer jag helt ärligt att märka några fysiska resultat i muskelökning? (märkbar volymökning) Eller är jag helt enkelt för lång? Kommer inte kunna hålla uppe motivationen i typ 5 år till bara för att börja anas lite muskler...

Äter förövrigt nästintill pedantiskt och bulkar atm för fullt...

Hoppas det inte var ett rörigt inlägg.

Mvh

Träna på och ha kul på vägen! Nu vet jag inte hur länge du har tränat men försök iaf ha en hel vilodag per vecka. Och det här med att äta 'pedantiskt' låter lite oroväckande. Det handlar mer om att äta tillräckligt mycket inte om att du måste vara superanal med kosten. Många går ut för hårt och bränner ut sig, så ha det i åtanke.

Macroman
2012-08-01, 13:51
Har jag sagt han ska inte bygga, bara att det kmr bli feeeeeeeeeeeeeet jobbigt, känner en snubbe, som gymat hårt i 2 år, nästan så man ser inga resultat. han är 198 typ

Samplesize=1...

Nymphis
2012-08-01, 13:59
Klart du kommer kunna bygga. Har sett många långa 190+ som har fått bra fysik av sin träning. Man är aldrig för lång för att träna! Kör på bara:)

Loke
2012-08-01, 15:07
Hej!

Jag är 205 cm lång.
Tränar 6-7 gånger i veckan och älskar det. Men kommer jag helt ärligt att märka några fysiska resultat i muskelökning? (märkbar volymökning) Eller är jag helt enkelt för lång? Kommer inte kunna hålla uppe motivationen i typ 5 år till bara för att börja anas lite muskler...

Äter förövrigt nästintill pedantiskt och bulkar atm för fullt...

Hoppas det inte var ett rörigt inlägg.

Mvh

Tja, jag är 169, det tog absolut 5 år innan man kunde ana att jag tränade. Iaf innan folk kom med spontana kommentarer i stil med "du tränar rätt mycket, va?". Så det får man leva med. Men jag tror att skillnaderna mellan korta och långa lätt överskattas. Visst, i vissa vinklar ser man löjligt grov ut som kort, men på samma sätt ser ibland långa smått episka ut trots att de knappt tränar.

Fast ett tillägg: Tränar man enbart för att se ut på ett visst sätt så är det typ inte lönt för någon. Sätter man timlön på sin träning så är säkert plastikoperationer billigare, även om man så måste snitta upp hela kroppen.

Sniggel
2012-08-01, 15:20
Storvinsten i genlotteriet, det låter som om du har duktiga längdkomplex faktiskt

+1 fakking 1 :D

Som sagt. Alla har sina nackdelar, förutom de som inte har det, livet är orättvist osv. Deal with it! :cool:

Sniggel
2012-08-01, 15:21
"Alla". Nu är jag sådan jobbig som märker ord, men att det finns non-responders kan vi nog alla vara överens om. Sen att Tove, 17 år och äter fem prinskorvar till huvudmål samtidigt som han tränar fem gånger i veckan, skyller på att vara non-responder är en helt annan femma :D

En intressant sak som både jag och ChrisDEFC (tror jag?) märkte var att vi bägge hade ett sjukt långt startfält innan våra kroppar började reagera på styrketräningen. Lite intressant då vi båda är över två meter, men ingenting som säger något alls om generaliteten för långa tränande.

Har du upplevt något liknande Rooz?

Det här har jag upplevt också ("finns det nåt som heter nybörjarökningar?") och jag är 173. Jag tror inte det har med längden att göra utan kan bero på en massa faktorer.

Grahn
2012-08-01, 15:26
Lönt och lönt man blir varken större eller starkare av att ge upp så klart fan det är lönt!

Stefan J
2012-08-01, 15:28
Människor runt 2 meter har ju potentialen att bli jordens största och starkaste människor. Titta i strongman, där ser du knappast folk som är runt 160-170cm utan det domineras med vissa undantag av jättar nära 2 meter och en kroppsvikt på 145-170kg. Startsträckan kanske är längre, men potentialen är högre. Se möjligheterna, inte hindren!

strikt
2012-08-01, 15:31
Människor runt 2 meter har ju potentialen att bli jordens största och starkaste människor. Titta i strongman, där ser du knappast folk som är runt 160-170cm utan det domineras med vissa undantag av jättar nära 2 meter och en kroppsvikt på 145-170kg. Startsträckan kanske är längre, men potentialen är högre. Se möjligheterna, inte hindren!

Möjligheterna med doping menar du?

För ska vi vara ärliga så är de flesta långa köttmonster dopade.

Dopar man sig så är det inga problem alls att bli en vandrande köttmonster.

ceejay
2012-08-01, 15:37
Lol whut? För lång?
jag är 2m, no problems att träna eller lägga på massa. Ät och träna.

Stefan J
2012-08-01, 15:40
Möjligheterna med doping menar du?

För ska vi vara ärliga så är de flesta långa köttmonster dopade.

Dopar man sig så är det inga problem alls att bli en vandrande köttmonster.

Ah, men det dräller av korta köttmonster som är rena menar du? Musklerna växer automagiskt när man är under 180cm?

De flesta korta köttmonster är dopade de också, om du nu har samma definition på köttmonster som jag har.

Det ändrar inte det faktum att längre människor har potential att bli större och starkare än korta, givetvis inom rimlighetens ramar. Men i de tyngsta klasserna i styrkelyft är en längd på 190cm inte alls ovanligt. Och i strongman där räckvidd är viktigt ännu mer än så.

Tyrwing
2012-08-01, 16:12
Bara träna på och väx. I slutändan kommer du förmodligen bli rätt imponerande. Är 193cm och bygger "långsammare" än min polare som är 173 cm, men vad spelar det för roll? :)

strikt
2012-08-01, 16:22
Text

Klart som fan att många "köttmonster" troligen är dopade, oavsett om den är lång eller kort.

Men ser du ett köttmonster som är lång och inte allt för gammal så är han med stor sannolikhet dopad.


Nu var det inte meningen att racka ner på dopade osv, de kör sitt race och gör sina val. Meningen med mitt första inlägg var att få killen som nu är en lång jävel att inse, de som är långa och köttmonster är till största del dopade.

Ska TS satsa på att träna så vill jag inte att han ska känna sig besviken när han inte ser grov ut efter 2-3 års träning. Det tar många år för alla att bli "grova" och troligen lite mer för en som är jävligt lång. Ja, ifall han inte ska gå runt och se bulkad ut i några år.

hugok
2012-08-01, 16:40
Det är svårt att se grov ut från håll om man är lång. Men på nära håll blir man en jätte för många om man är hyfsat muskulös när man är lång.

cero
2012-08-01, 16:45
Är nog svårt att bli riktigt grov i förhållande till ramen (dvs skelettet) med den längden, men självklart kan man lägga på sig mycket massa.

Är du nybörjare tycker jag inte du ska träna 6-7 gånger i veckan. Men det beror självklart på hur man lägger upp träningen. 3 "normala" gympass per vecka brukar vara lagom.