handdator

Visa fullständig version : Kolozzeum Best of the Best


Latissimus Dorsi
2012-07-31, 15:41
Hade riktigt tråkigt och sökte kolozzeum på youtube, och hittade ett riktigt guldkorn. Har inte varit med sen dess, men det vart riktiga rolgia bilder *flex*

Old but gold :
http://www.youtube.com/watch?v=Sd98aOBxyIk

Tricklew
2012-07-31, 15:44
Haha, vad många man kände igen, även om man inte kunde placera alla.

Sjukt vad vissa har växt upp, kanske inte så mycket i muskelmängd som man hoppas att seriöst tränande (;)) borde göra på 6 år, men vissa av glinen är ju faktiskt vuxna nu.

Sheogorath
2012-07-31, 15:45
Härligt att man fick äran att ringa in filmen tillsammans med en episkt naken Slarti. :thumbup: <- byggartumme.

Latissimus Dorsi
2012-07-31, 15:47
Härligt att man fick äran att ringa in filmen tillsammans med en episkt naken Slarti. :thumbup: <- byggartumme.

Så den där muskulösa killen är slartibartfast??!?!??!

Sheogorath
2012-07-31, 15:48
Så den där muskulösa killen är slartibartfast??!?!??!

Slarti är en ståtlig pojke. Du bör kunna hitta mycket episka bilder på honom, t.ex. när han leker ballongmage.

Jorgen
2012-07-31, 15:55
Denna filmen hade jag helt glömt bort, mycket kul att se igen och många trevliga gamla minnen dök upp av mina och Jarod´s roadtrips till Stockholm och koloträffarna där.
Det var uppenbarligen bättre förr. :)

Man kan sammanfatta det hela såhär: :thumbup::thumbup::thumbup::thumbup:

Latissimus Dorsi
2012-07-31, 15:57
Denna filmen hade jag helt glömt bort, mycket kul att se igen och många trevliga gamla minnen dök upp av mina och Jarod´s roadtrips till Stockholm och koloträffarna där.
Det var uppenbarligen bättre förr. :)

Man kan sammanfatta det hela såhär: :thumbup::thumbup::thumbup::thumbup:

Ni verkar ha haft oerhört kul, nästan så att glädjen skiner igenom datorskärmen när man ser alla foton...

Jorgen
2012-07-31, 15:59
Ni verkar ha haft oerhört kul, nästan så att glädjen skiner igenom datorskärmen när man ser alla foton...

Det hade vi också.

Forumet har förändrats en del sen den tiden (och det är ändå inte såååå många år sedan) och vuxit så det knakar. Samma sak går nog inte att göra om igen, men det hade varit riktigt roligt att dra ihop det "gamla gänget" och ta en träff igen. :)

ceejay
2012-07-31, 16:01
det var inte så många man kände igen, men jag var ju inte ens medlem då :]

tossefar
2012-07-31, 16:04
Av personerna i filmen så är det ju en övervägande majoritet som fortfarande är aktiva. Det tycker jag är bra gjort efter 6 år :)

Mart|n
2012-07-31, 16:04
Vafan gör jag byggartumme för?!

tossefar
2012-07-31, 16:08
Vafan gör jag byggartumme för?!

Klassisk identitetskris

Jorgen
2012-07-31, 16:12
Av personerna i filmen så är det ju en övervägande majoritet som fortfarande är aktiva. Det tycker jag är bra gjort efter 6 år :)
Jag har varit aktiv i 10 år. Det är svårt att sluta. :)

Vafan gör jag byggartumme för?!

Du var en byggare då kanske? *flex*

Kommer du ihåg när vi var på Elysée och åt fondue? Du, Arne och Jwzrd/Hurril travade in först och alla andra på stället såg ut att tänka "vi kommer inte att få någon mat :(" :D

bear.flowertwig
2012-07-31, 16:39
Haha, nostalgi.

OggeP
2012-07-31, 16:55
Jävligt nostalgisk film. Det var kul att minnas hur trevligt det var på kolloträffarna, samt hur man såg ut med hår :d

exor
2012-07-31, 17:27
Så klockren. Synd att man inte var med på den tiden.

Cilia
2012-07-31, 17:28
Härligt att man fick äran att ringa in filmen tillsammans med en episkt naken Slarti. :thumbup: <- byggartumme.

Tacka mig, tror jag tjatade upp dig på det där podiet.

Vad unga alla ser ut. Jörgen du ser ut som en barnrumpa.

Oxe
2012-07-31, 17:34
Det hade vi också.

Forumet har förändrats en del sen den tiden (och det är ändå inte såååå många år sedan) och vuxit så det knakar. Samma sak går nog inte att göra om igen, men det hade varit riktigt roligt att dra ihop det "gamla gänget" och ta en träff igen. :)

Du dissade ju mig och clash sist du var uppe och hängde med dina gamla modkompisar *gråtande löjlig smiley*

Onigiri
2012-07-31, 17:36
Denna filmen hade jag helt glömt bort, mycket kul att se igen och många trevliga gamla minnen dök upp av mina och Jarod´s roadtrips till Stockholm och koloträffarna där.
Det var uppenbarligen bättre förr. :)Ses ni (antar att det är större/stor del av gänget i videon) inte på samma vis/regelbundet längre? Tråkigt isf. :/

Sheogorath
2012-07-31, 18:25
Tacka mig, tror jag tjatade upp dig på det där podiet.

Vad unga alla ser ut. Jörgen du ser ut som en barnrumpa.

:bow:

Man blir lite nostalgisk i ögat när man ser det där. Tiden rinner iväg fort som attans. :(

Jorgen
2012-07-31, 18:28
Du dissade ju mig och clash sist du var uppe och hängde med dina gamla modkompisar *gråtande löjlig smiley*

Jag är ledsen för det Oxe, det var fan inte meningen. Ni hade varit mer än välkomna att hänga på såklart, jag glömde helt enkelt.

Jorgen
2012-07-31, 18:29
Vad unga alla ser ut. Jörgen du ser ut som en barnrumpa.

HEY! *gah!* Det gör jag fortfarande. :D Får visa leg på systemet nu också.

Cilia
2012-07-31, 18:30
HEY! *gah!* Det gör jag fortfarande. :D Får visa leg på systemet nu också.

Nej, nu ser du ut som en ung man.

Jorgen
2012-07-31, 18:35
Nej, nu ser du ut som en ung man.

Hmm, det lätt bättre. Vi kör på det. :thumbup:

Mart|n
2012-07-31, 19:08
Klassisk identitetskris

Det var en djupt ironisk byggartumme, men det syns ju inte riktigt...

Jag har varit aktiv i 10 år. Det är svårt att sluta. :)



Du var en byggare då kanske? *flex*

Kommer du ihåg när vi var på Elysée och åt fondue? Du, Arne och Jwzrd/Hurril travade in först och alla andra på stället såg ut att tänka "vi kommer inte att få någon mat :(" :D

Absolut ingen byggare! *grr27*

Hehe, ja så kanske det var. Det jag minns främst var att jag jämfördes med chidde när vi satt på Pickwick och att Bönne höll på och studsa med sina jäkla ben på Elyseé. Men det fick jag stopp på (till Bönnes förtret). Jag och någon annan fick även leta rätt på jwzrd då han yrade runt på gågatan.

agazza
2012-07-31, 19:21
Hahaha, härligt, det verkar som att det söps mer förr :D

Arne Persson
2012-07-31, 19:32
Självklart totalvägrade jag göra en (urk) "byggartumme"...
:)

muddler
2012-07-31, 19:45
Härligt att se! Fan borde det inte kickas fler forumträffar egentligen?

Latissimus Dorsi
2012-07-31, 19:50
Självklart totalvägrade jag göra en (urk) "byggartumme"...
:)

Du såg ju rent av sur ut på den där bilden med XXXXXXL skjortan :D

Andy.da.wohoo
2012-07-31, 20:10
Det roligaste med den filmen är att det är minst en byggartumme i nästan varje bild :)

Allan
2012-07-31, 20:11
Hahaha, härligt, det verkar som att det söps mer förr :D

Det var mitt fel. Faktiskt.

Allan
2012-07-31, 20:13
Härligt att se! Fan borde det inte kickas fler forumträffar egentligen?


Det var rätt mycket jobb att ordna det, hitta plats och datum och övernattningar. För att inte tala om gym - för folk ville ju träna ihop åsså.

Men vi får väl ta ett snack med Fairing

Oxe
2012-07-31, 21:02
Hur kunde det vara ditt fel när krampus fanns i sthlm allt under den eran var krampus fel.

Sen finns ett stort problem ifall man skall äta osv nån måste vara ansvarig och sen har ju folk på nätet en förkärlek för att dom säger att dom skall komma men när dagen kommer så vågar dom inte

Grahn
2012-07-31, 21:06
Hur kunde det vara ditt fel när krampus fanns i sthlm allt under den eran var krampus fel.

Sen finns ett stort problem ifall man skall äta osv nån måste vara ansvarig och sen har ju folk på nätet en förkärlek för att dom säger att dom skall komma men när dagen kommer så vågar dom inte

Du får väl sluta vara så skrämmande....

Oxe
2012-07-31, 21:46
Du får väl sluta vara så skrämmande....

Nu är ju jag den som är har dom snällaste ögonen, oskyldigaste sättet och är sötast på hela forumet...

Latissimus Dorsi
2012-07-31, 21:48
Nu är ju jag den som är har dom snällaste ögonen, oskyldigaste sättet och är sötast på hela forumet...

Väger man 130+ och har rakat huvud är man fan heller inte snäll

Jorgen
2012-07-31, 21:56
Väger man 130+ och har rakat huvud är man fan heller inte snäll

Joho. Oxe är snäll. Som en oxe. :)

Johanss0n
2012-07-31, 22:04
Säger sig ju självt att nån som fått kulorna kapade inte kan va aggresiv.

Krampus
2012-07-31, 22:34
Hur kunde det vara ditt fel när krampus fanns i sthlm allt under den eran var krampus fel.


Men se vad mycket RÄTT det lett till!

Kaboffastar
2012-07-31, 23:46
Byggartummarna var hetare än någonsin 2006

Skill att va med där ändå, känns som den enda det gått utför för är mig ;)

Är det någon som har sista gruppbilden i stort format? Minns att Pez/Jarod och någon mer hade värsta iso-debatten där, men bra blev det ju till slut!

Stoltz
2012-08-01, 00:32
Det hade vi också.

Forumet har förändrats en del sen den tiden (och det är ändå inte såååå många år sedan) och vuxit så det knakar. Samma sak går nog inte att göra om igen, men det hade varit riktigt roligt att dra ihop det "gamla gänget" och ta en träff igen. :)

Det tror jag säkert hade gått igen, dock var du en del av "the big gang" då, medan nu är "the big gang" oftast de som skriver mest i babbla. Skulle de göra samma sak är jag helt säker på att de hade upplevt ett lika stort rus som ni gjorde på den tiden :)

Ett forumpardigmskifte dvs ;)

Jorgen
2012-08-01, 06:42
Är det någon som har sista gruppbilden i stort format? Minns att Pez/Jarod och någon mer hade värsta iso-debatten där, men bra blev det ju till slut!
Jag har den sparad. Skicka ett PM med mailadress så får du den. :)

Det tror jag säkert hade gått igen, dock var du en del av "the big gang" då, medan nu är "the big gang" oftast de som skriver mest i babbla. Skulle de göra samma sak är jag helt säker på att de hade upplevt ett lika stort rus som ni gjorde på den tiden :)

Ett forumpardigmskifte dvs ;)

Om det hade gått att göra samma sak så hade det säkert känts på samma sätt för dom ja. Men grejen är att det inte händer.
Det var den sista stora koloträffen, något liknande har inte skett på sex år.
Visst har det varit lokala träffar, men här kom folk från hela landet för att träna, käka, festa och bara hänga.

Morty
2012-08-01, 08:22
Slarti som gör jumping jacks naken med svart ruta över dasen var ju för kul!

Ne0phyte
2012-08-01, 08:35
hahaha ja Slartis dans och antalet byggartummar var ju episkt:thumbup::thumbup::thumbup:

Grahn
2012-08-01, 08:55
Nu är ju jag den som är har dom snällaste ögonen, oskyldigaste sättet och är sötast på hela forumet...

Ja....fett frightening alltså! :d