handdator

Visa fullständig version : Kombination av tillskott


Ryyft
2012-07-31, 14:32
Hej

Det är så att jag precis har införskaffat, EAA FX, Whey FX och Kre-Alkalyn FX.
Det jag är osäker på är hur jag ska kombinera Wheyen med EAAn. Det står så mycket olika på alla sidor så att jag bara blir mer osäker på allt.

Vanligtvis har jag ju tagit en proteinshake direkt efter träning, men EAA ska man ju ta innan träning (enligt burken den kom i). Ska jag då skippa proteinshaken efter träning?

Innehåller en portion EAA lika stor proteinmängd som en portion proteinshake?

kettlebellGuden
2012-07-31, 14:39
Har du ätit något de närmsta 5 timmarna innan passet? Då kan du nog rätt lungt skippa din protein och/eller EAA innan passet.

Efter passet tar du EAA eller vasslen.

Kre-alkalyn kan du skicka tillbaka och byta mot billigt creatine monohydrate.


Proteininnehållet i en portion beror helt på hur stora portioner du tar.

Ryyft
2012-07-31, 14:49
Har du ätit något de närmsta 5 timmarna innan passet? Då kan du nog rätt lungt skippa din protein och/eller EAA innan passet.

Efter passet tar du EAA eller vasslen.

Kre-alkalyn kan du skicka tillbaka och byta mot billigt creatine monohydrate.


Proteininnehållet i en portion beror helt på hur stora portioner du tar.

Ok tack för snabbt svar.

Angående proteininnehållet i EAAn och proteinshaken så syftar jag på den rekommenderade portionen(30g för proteinshaken samt 6g för EAAn).
För om man tittar efter så innehåller ju EAAn och Vasslet samma sorts proteiner, därav frågan vad skillnaden är i proteinmängden.

En annan fråga:
Bortsett från priset, är det fortfarande värt att byta kre-alkalynen mot creatine monohydrate?

Doggeh
2012-07-31, 15:06
EAA kan man räkna dubbelt upp som protein: 6g EAA = 12g protein. Dvs om man vill räkna makros. Kom ihåg att proteinsyntesen blir maximalt stimulerad av ca 10g EAA. EAA är ett bättre alternativ om man försöker dra ned på KCAL intag.

Enligt många så drar man på sig mindre vätska med kre-alkalyn, vilket vissa ser som en fördel. Jag skulle hursomhelst lägga pengarna på monohydrat för att spara pengar.