handdator

Visa fullständig version : Ojämn bröstmuskulatur (Bild)


Jasond
2012-07-31, 06:36
Hej kolozzeum!

Som ovanstående topic lyder så har jag en grymt enerverande ojämnhet i bröstpartiet. Har alltid släpat i bröstträning, men de senaste 3 månaderna har jag ökat markant i bänk samt hantel, som kan ha hämmat tekniken, förhoppningsvis, då jag inte hoppas mina muskelfästen är helt missbildade. Är medveten om att kroppens halvor inte är exakta kopior av varandra.

http://ladda-upp.se/data/lnqcphrdvbburt/



Är förövrigt högerhänt. Tycker höger bröst är bredare och har fin form, dock är vänster plattare.

Så vad ska man göra? Har läst att vissa tränar bara ena halvan, har läst att vissa övergår till hantlar bara. Bör jag satsa på tekniken, som jag tycker är helt ok, eller kommer vänster brösthalva komma ikapp höger?

Tacksam om någon svarar!! =) Oj, ser på förhandsgranskningen att bilden blev jättestor, aja får bli så =)

frong
2012-07-31, 07:54
Sådär har jag med, inget att göra.

Sheogorath
2012-07-31, 07:55
sådär har jag med, inget att göra.

+1

Så länge du håller god teknik i övningarna, TS, får du gilla läget.

Jasond
2012-07-31, 15:10
+1

Så länge du håller god teknik i övningarna, TS, får du gilla läget.

Är ingen kille som har komplex, så jag gillar allt läget hursom!

Iallfall, kanske inte till synes på bilden men håller på att deffa fram fina linjer, är ju lite tråkigt, men men, vi får se. Hade hoppas på att någon hade varit med om samma sak och jysterat (<--- va? hur fan stavas det?:D) det. Tycker även att min högra axel är mer utvecklad än vänster, så the future will tell :);

ARMSTARK
2012-07-31, 15:19
Det verkar som du gör nåt med högern som bygger... *jorgen*

delta_mats
2012-07-31, 15:32
Dra upp brallorna!

Du kan ju prova köra enbart hantlar ett halvår framåt för att se om vänster sida börjar komma ikapp.

Jasond
2012-07-31, 16:03
Det verkar som du gör nåt med högern som bygger... *jorgen*

Dra upp brallorna!

Du kan ju prova köra enbart hantlar ett halvår framåt för att se om vänster sida börjar komma ikapp.


Ska göra detta och öva på tekniken! Egentligen detta jag vill höra, vi får se hur det utvecklas!

Tack för svar alla =)

Walato
2012-07-31, 16:34
Väldigt stor skillnad, faktiskt.

lägg upp en bild framifrån.

Jag skulle säga låga vikter, höga/långsamma reps. Fokus på kontakt.

frong
2012-07-31, 16:54
Detta har ju inget att göra med att högerbröstet är större, utan att brösten är formade olika...