handdator

Visa fullständig version : Bok med recept på bra mat vid styrketräning?


gr8boy
2012-07-31, 06:28
Hej,

Mitt mål är att gå ner 10kg till nästa sommar.
Jag har deffat innan med hyfsade resultat, kört stenhård deff i ca 3månader men varit så trött på maten tillslut.

Har otroligt dålig fantasi och det är lätt att det blir 3-4 olika matlådor jag varierat med.

Denna gången tänkte jag deffa i ca 6 månader, men då måste jag ha mer variation i kosten och det ska smaka bra!

Är det någon som vet en bra bok/sida med nyttiga recept för oss som just styrketränar hårt? Hade varit kanon med lite ny inspiration inför kommande deff.

Hittade en sida i USA som hette anabolic cooking, men den kostade pengar och sen är alla mått fuckade hehe.

Alla tips är välkomna!

Catstyle
2012-07-31, 06:30
Vad innebär bra mat för dig? Mycket protein?
Jag hade kört på en vanlig receptsida på nätet alternativt fyndat en billig kokbok, och sedan bara anpassat mängderna av olika livsmedel så att de funkar med min plan för makronutrienter.

agazza
2012-07-31, 07:30
Ove rytter har en bok med högt %protein och uppdelning efter Kcal.

Annars har tefal en kort bok till sina lågfetts"fritöser" som har helt sjuka macron. Smakar dock inge vidare

sent from phone

z_bumbi
2012-07-31, 08:20
Jag hade kört på en vanlig receptsida på nätet alternativt fyndat en billig kokbok, och sedan bara anpassat mängderna av olika livsmedel så att de funkar med min plan för makronutrienter.

Typ så.

Ett annat alternativ är variera den mat man redan äter med enkla tillbehör.

Saga
2012-08-01, 20:24
I mitt kök finns en bok som heter Ät för styrka- Rätt mat för att orka mer av Janette Marshall.
Hittade den på Willys för 39kr.
Den är rätt ok om man bara tänker mat för träning. Det vill säga att innehåller riktar sig mot de som vill veta vilka ingredienser man kan bygga måltider på och förslag på olika recept. Däremot är det ingen bok för deffaren.

En bra nybörjarbok eller som inspiration om man vill förnya sig lite.

Fredrik Paulúns Blodsockerblues var min nybörjarbok.

AronP
2012-08-02, 07:12
Jag har på senare tid läst att Anabolic cooking och Metabolic cooking av Dave Ruel ska vara bra och ge spännande förslag.

Ondskapelsen
2012-08-03, 10:22
Man kanske rentutav skulle ta o skriva en receptbok med utdrag från kolo :).
Finns mycket bra att hitta.

Pontsa
2012-09-12, 19:56
www.bokpunkten.com är en webbutik som säljer begagnade kokböcker, där finns en egen kategori som heter "mat för idrott", där finns kanske något för dig som kan vara interessant. (Står att man kan maila dom för fler titlar som inte finns på deras hemsida ännu).

Hoppas det kan vara till hjälp.

Mvh / Pontsa

Pinoy
2012-09-13, 00:02
Kolla på pretorians träningsjournal!

Pretorian
2012-09-13, 07:05
Kolla på pretorians träningsjournal!

:em: