handdator

Visa fullständig version : Gym i Karlskoga?


karlsson21
2012-07-30, 16:45
Hej där, jag ska flytta till Karlskoga och undrar om det är någon här som kan rekommendera ett gym som har mycket fria vikter, gärna hantlar upp till 60kg.

Tack.

Blaser
2012-07-30, 20:59
David träningscenter. Har det du frågar efter.

karlsson21
2012-07-31, 08:49
Det låter bra. Dyrt som fan var det dock men det får man väl leva med. Tack :)

Ladugårdsdörr
2012-07-31, 10:13
Västra AK + ett annat gym, bägge håller till i Nobelhallen. Osäker på hantelstorlekar dock, det får du kolla upp själv. David har okej utrustning och hög andel tribalbönder ;)

Eddie Vedder
2012-07-31, 13:42
David träningscenter. Har det du frågar efter.

Finns det kvar? I så fall måste det ju ha flyttat för där det varit hittills är det i alla fall inget gym nu.

Jag vet att de har en lyftarklubb men populärast gym är ju Träningslagret mitt i stan. Jag föreslår dock att du åker en mil västerut till den finaste av lokaler, Degerfors atletklubb. *cupid*

Blaser
2012-07-31, 14:40
Finns det kvar? I så fall måste det ju ha flyttat för där det varit hittills är det i alla fall inget gym nu.

Jag vet att de har en lyftarklubb men populärast gym är ju Träningslagret mitt i stan. Jag föreslår dock att du åker en mil västerut till den finaste av lokaler, Degerfors atletklubb. *cupid*

Jodå David finns kvar på samma ställe. Skyltarna är dock borta.

Eddie Vedder
2012-07-31, 15:48
Jodå David finns kvar på samma ställe. Skyltarna är dock borta.

Men det måste väl vara mindre i alla fall? Eller är det en utbyggnad den där nya stora blåa lokalen som ligger bredvid?

karlsson21
2012-07-31, 16:19
Kanske hade varit bättre att åka till Degerfors men kommer inte ha tillgång till bil, och är rätt lat, så vill ha något nära och bra.

Blaser
2012-07-31, 19:31
Men det måste väl vara mindre i alla fall? Eller är det en utbyggnad den där nya stora blåa lokalen som ligger bredvid?

Om du med den stora blåa lokalen menar autoexperten så är det bara deras skyltar som blivit större. David är fortfarande i lokalen ovanför. Samma storlek som det alltid varit.

Eddie Vedder
2012-08-01, 07:35
Om du med den stora blåa lokalen menar autoexperten så är det bara deras skyltar som blivit större. David är fortfarande i lokalen ovanför. Samma storlek som det alltid varit.

Där ser man. Då fick jag svaret på min fundering om vad som hänt med Davids. :)

Halice
2012-08-01, 09:20
Västra AK - ingen aning.

Träningslagret (http://www.traningslagret.com/lagretlank.asp?lagretID=3) - tyvärr har jag hört att deras fria vikter inte är så bra och är dyrt. Ligger mitt i stan och är populärast.

Davids (https://www.facebook.com/pages/David-Tr%C3%A4ningscenter/150338221656622) - helt okej gym, ligger en bit ifrån stan så om du inte har egen bil blir det svårt.

Karlskoga Kraftsport Klubb (http://karlskogakraftsportklubb.se/) - litet källargym som har hantlar upp till 50. Endast fria vikter. Billigast i stan och gångavstånd.

karlsson21
2012-08-01, 16:11
Vet inte än var jag ska bo men Davids ligger alltså utanför :( Kommer nog inte ens ha en cykel. Får väl bli Kraftsportklubben även om det är synd på hantlarna, då jag hantelpressar mer än 50kg i dagsläget.

Halice
2012-08-02, 11:17
Okej, kan ju vara bra o bestämma vart du ska bo först.

Man kan iofs åka buss till davids, inte alls svårt.
Vet dock inte om de har större än 50 kilo heller... får maila o fråga ?
En cykel är ju lätt att fixa, blocket, citytorget, icaMaxi-tavlan osv. :d

Kraftsport Klubben är mysigt. Har en viss förkärlek till det stället, då det är mitt gamla ställe *cupid*

Glömde bort o nämna att Badhusets gym (http://www.karlskoga.se/314.html#Text3) finns också. Ganska litet och så, men det funkar det med. Gångavstånd ifrån "stan"
Där får man prisrabatt om du jobbar inom kommunen.

karlsson21
2012-08-05, 20:14
Lägenheten skulle tydligen ligga på Robsahmvägen har jag fått reda på nu.

Ladugårdsdörr
2012-08-05, 21:56
Lägenheten skulle tydligen ligga på Robsahmvägen har jag fått reda på nu.

Då har du en kort promenad till Nobelstadion och KKK/Västra AK.

karlsson21
2012-08-06, 20:28
Det låter perfekt.

semicroma
2012-08-10, 18:15
På västra AK har de hantlar till 45 kilo om jag inte minns fel. De dammar dock mest i ett hörn då det mesta av fokuset är på tävlingslyften.
Räkna med att bli flitigt uppvaktad med förfrågningar att klova på tävlingar om du tränar där.

karlsson21
2012-08-11, 11:44
KKK låter just nu bäst så tror det blir där. Får göra lite span när jag kommer upp.