handdator

Visa fullständig version : Mobilt bredband kontant?


TrainInsane
2012-07-30, 12:07
Jag blev lite småsugen på skaffa, ingen bindningstid och det är inte alltid jag använder mitt mobila bredband så det är bra att man bara kan fylla på den tid man vill.

Dock såg jag att en dygns surf ingår 0,5gb, 1 vecka 2gb och 1 månad 5gb. Är inte det extremt lite? Det kommer man väl surfa upp direkt? Vad händer efter det? Inget internet eller extremt långsamt internet?

Tacksam för svar :)

kettlebellGuden
2012-07-30, 12:14
Det står väl i avtal vad som sker sen? Är säkert olika för olika leverantörer. Och om man surfar upp det direkt eller inte beror ju på hur mycket du använder nätet.

TrainInsane
2012-07-30, 12:29
Jag har inget avtal framför mig så jag vet inte vad som gäller, sedan har dom ingen telefonsupport utan bara mail och chatt.

Nej det är sant, men är det fortfarande inte rätt lite att surfa med? Jag menar köper man 1 vecka så kommer man nog vilja använda det varje dag, oftast åker jag bort nånstans då.

Vill ju kunna surfa rätt mycket, kanske streama lite musik och nåt videoklipp. Men 5gb på en månad tar väl slut direkt då?

gallish
2012-07-30, 12:30
Fungerar som kontantkort till mobilen, du måste fylla på det för att kunna surfa,
nä'r väl din mängd/tid är använd så kan du inte surfa alls, jag jobbar för tele2's mobila bredbands avdelning så har en hyfsad insyn om de inte ändrat något medans man vart på semester ;)

kettlebellGuden
2012-07-30, 13:06
För perspektiv så har jag 15GB "fri surf" på min mobil / månad. Efter det så förbehåller sig Telenor rätten att sänka min hastighet vid behov. De 15GB används upp på typ 2 veckor. Ofta är ju dataanvändning på mobil och dator väldigt annorlunda så det är fullt möjligt att 5GB / månad är på tok för lite för ditt datorsurfande. ... Men det går väl att köpa mer?

Udd3n
2012-07-30, 13:23
För perspektiv så har jag 15GB "fri surf" på min mobil / månad. Efter det så förbehåller sig Telenor rätten att sänka min hastighet vid behov. De 15GB används upp på typ 2 veckor. Ofta är ju dataanvändning på mobil och dator väldigt annorlunda så det är fullt möjligt att 5GB / månad är på tok för lite för ditt datorsurfande. ... Men det går väl att köpa mer?

15GB på mobilen på två veckor? Kör du internetdelning och tankar warez då eller? 15GB är riktigt mycket surf. Eller kör du någon övervakning med loggar 24/7?

kettlebellGuden
2012-07-30, 13:28
15GB på mobilen på två veckor? Kör du internetdelning och tankar warez då eller? 15GB är riktigt mycket surf. Eller kör du någon övervakning med loggar 24/7?

Nej, ingen internetdelning. Enbart trafik till och från telefonen.

Tittar jag bak lite snabbt senaste veckan så är högförbrukarna av data BeyondPod, aTorrent, och TuneInRadio. In that order. Web-bläsare på runt en gigabojt.

Mental
2012-07-30, 14:31
Jag har kört med comviqs kontanta bredband, håller man sig till surf och forum mm räcker det långt, ska man kolla mycket youtube, strömma film eller musik tar det slut snabbt i stället. Och att tanka film på är det ju inte någon höjdare.

Comviq's månad plus körde jag på då. 20GB klarade jag alla mina behov på.

- Dag 29 kr (1 GB)
- Vecka 89 kr (3 GB)
- Månad 219 kr (5 GB)
- Månad Plus 269 kr (20 GB)

TrainInsane
2012-07-30, 17:14
Jag har kört med comviqs kontanta bredband, håller man sig till surf och forum mm räcker det långt, ska man kolla mycket youtube, strömma film eller musik tar det slut snabbt i stället. Och att tanka film på är det ju inte någon höjdare.

Comviq's månad plus körde jag på då. 20GB klarade jag alla mina behov på.

- Dag 29 kr (1 GB)
- Vecka 89 kr (3 GB)
- Månad 219 kr (5 GB)
- Månad Plus 269 kr (20 GB)

Det där med 20GB såg bra ut och något som skulle funka utan problem för mig... hade tidigare kring 2-3gb på mobilen och det räckte precis en månad med mycket surf och youtube varje dag i princip.

Men 5gb till dator känns lite, surfar ju iofs mest bara på webben men ändå. Går tydligen inte att köpa något mer hos halebop där jag tänkte köpa först, dom verkar inte ha Månad Plus som Comviq. Tanka filmer och sånt kommer jag nog inte göra, däremot vill jag gärna kunna streama lite grann.

Hur är teckningen hos Comviq?