handdator

Visa fullständig version : Optimal konditionsträning för förbränning av viserat fett


Fugly
2012-07-29, 20:30
Hur ska det läggas upp?

Latissimus Dorsi
2012-07-29, 20:34
Svårt att punkförbränna, gå ner i vikt så går du ner i visceralt fett allt eftersom.

Commando1980
2012-07-29, 20:36
Träna + kalorieunderskott.

killenigrillen
2012-07-29, 21:29
Tror att du blandar ihop underhudsfett på magen och Visceralt fett (bukfett som omger de inre organen, viscera)?

Fugly
2012-07-30, 06:30
Nej, jag blandar inte ihop dem. Jag menar organfett.

King Grub
2012-07-30, 08:58
http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=3229939&postcount=13

Morty
2012-07-30, 09:24
Svårt att punkförbränna, gå ner i vikt så går du ner i visceralt fett allt eftersom.

Nej, just visceralt fett är det som bränns bra av konditionsträning och framför allt "LISS", low intensity steady state.

Så OP, get on your bike. Ride it for a long time. Jag cyklade till Skokloster igår, do that.

Fredrik_S
2012-07-30, 10:04
Och kom ihåg att styrketräning och kaloriunderskott(orsakad av rätt avvägt kombination av matminskning och aktivitetsökning) är minst hundra gånger viktigare än hur konditionsträningen är utformad för en lyckad fettminskning. Konditionsträningens främsta effekt är att det hjälper till att skapa ett underskott samt diverse andra positiva hälsoeffekter.

Eddie Vedder
2012-07-30, 10:29
Och kom ihåg att styrketräning och kaloriunderskott(orsakad av rätt avvägt kombination av matminskning och aktivitetsökning) är minst hundra gånger viktigare än hur konditionsträningen är utformad för en lyckad fettminskning. Konditionsträningens främsta effekt är att det hjälper till att skapa ett underskott samt diverse andra positiva hälsoeffekter.

Det är ju iofs just fetmarkerade han frågar om. Alltså en hälsokonsekvens och inget estetiskt. :)

Fugly
2012-07-30, 10:45
http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=3229939&postcount=13

Vad betyder "10 METs.h/w"? Har försökt googla olika varianter men får inte upp något bra.

Nej, just visceralt fett är det som bränns bra av konditionsträning och framför allt "LISS", low intensity steady state.

Så OP, get on your bike. Ride it for a long time. Jag cyklade till Skokloster igår, do that.

Synd att man inte har en cykel då :/

Och kom ihåg att styrketräning och kaloriunderskott(orsakad av rätt avvägt kombination av matminskning och aktivitetsökning) är minst hundra gånger viktigare än hur konditionsträningen är utformad för en lyckad fettminskning. Konditionsträningens främsta effekt är att det hjälper till att skapa ett underskott samt diverse andra positiva hälsoeffekter.

Jag är mycket väl medveten om det, jag frågar endast för att jag vill bli av med ev. viseralt fett.

z_bumbi
2012-07-30, 10:58
Det står i länken vad "10 METs.h/w" motsvarar, det är t o m understruket. Fast det gäller iofs överviktiga så det är inte säkert att samma sak gäller någon som inte är överviktig/har överskott av fett.

Fugly
2012-07-30, 11:03
Det står i länken vad "10 METs.h/w" motsvarar, det är t o m understruket. Fast det gäller iofs överviktiga så det är inte säkert att samma sak gäller någon som inte är överviktig/har överskott av fett.

Å, fyfan vad dåligt jag läser... Men kan verkligen promenader minska det viserala fettet?