handdator

Visa fullständig version : Ont vid skulderblad efter översträckning


Silencer
2012-07-29, 16:40
Kön:
Man

Ålder:
26

Längd och vikt:
180cm 73kg

Smärtbeskrivning:
Molande, ganska kraftig smärta vid skulderbladet på höger sida. Sitter djupt. Ej brännande smärta som man kan få efter datorsittande.

Vad och hur mycket tränar du:
Styrketräning 4-5 dagar i veckan. Har inte deloadat på länge utan kört tungt och ökat vikterna nu i cirka 4 månader tillsammans med en deff.

Har du redan fått diagnos och/eller behandling?

Jag fick denna skada ursprungligen i höstas. Körde tunga roddar i maskin med bröstplatta. I slutläget översträckte jag högerarmen och det kändes som att någonting brast vid skulderbladet. Efter detta hade jag denna molande smärta vid skulderbladet + att axelstabiliteten på höger axel gick åt helvete. Kunde inte träna axlar eller bröst alls. Jag gick till en sjukgymnast som inte sa så jättemycket mer än troligtvis en liten bristning. Skippade allt som gjorde ont och tränade mycket skulderbladsstabiliserande träning. Efter ett par månader kände jag mig helt OK igen. Men nu har det alltså kommit tillbaka och det gör ondare denna gång vid skulderbladet. Smärtan vid träning är dock mindre nu.

Det ser även ut som att benbiten Acromion på sidan av axeln sticker fram mer på den skadade sidan.

Funderar nu på om jag ska gå till sjukgymnast igen eftersom detta verkar vara kroniskt.