handdator

Visa fullständig version : Gym i Sundsvall/Timrå


eulalia
2012-07-29, 13:10
Tjenare!

Imorgon (Måndag) hade jag tänkt mig att besöka Sundsvall/Birsta och då senare under kvällen besöka något gym innan hemfärden. Det ska helst vara ett där det finns skivstänger och hantlar, inget flashigt maskingym mao. Ett annat problem såhär i sommartid kan ju vara öppettiderna på kvällarna och att man ska kunna ta sig in i lokalen för att kunna träna, det är ju så många gym som kör med portkoder och ibland har inte hemsidorna varit bra uppdaterade med vilka tider som gäller under sommaren. Någon som har ett bra förslag?

Stefan J
2012-07-29, 13:14
Sundsvall har ett par halvdana bänkpressare och styrkelyftare som tränar här:

http://www.sundsvallsatletklubb.se/

;)

killenigrillen
2012-07-29, 13:18
http://www.halsohuset.net/
Öppet 15-20 idag.

http://www.ego.nu/
Öppet till 20 idag

http://www.helex.se/page.php?Id=1006&Lokal=Sundsvall
Öppet till 15:30-20 idag.

Utifrån egen erfarenhet vet jag att du kan "provträna" på Ego och dom har ett bra gym med tunga hantlar och i alla fall ett par skivstänger.

mangemani
2012-07-29, 13:26
sundsvall:
SAK eller iron works, glöm gym som golds, ego friskis, step in osv
timrå: hälsohuset, bara varit där 1 gång och det var källargyms känsla rakt igenom, mycket trevligt folk tränar där, enda som gjorde att jag själv inte började träna där var att det var för lång bit att åka bara för att träna.

killenigrillen
2012-07-29, 13:40
Mange:

SAK o Iron Works är ju garanterat de "bästa" gymen men SAK är öppet till 18:30 idag. Nu kollade jag inte öppettiderna när jag var och tränade på Iron Works nyss men dörren var stängd så kanske blir svårt att komma in utan kort idag.

Mouline
2012-07-29, 13:41
Kom till Iron Works :)

killenigrillen
2012-07-29, 13:58
Sorry, såg inte att eulalia skrev imorgon. I så fall så ska du gå till Iron Works :)

Arne Persson
2012-07-29, 15:17
Det är med stort stolthet som man har fått utrusta ett sådant sällsynt bra gym som IronWorks. Där fick jag fria tyglar att ta fram ett lämpligt förslag på utrustning.:)

mangemani
2012-07-29, 15:27
Det är med stort stolthet som man har fått utrusta ett sådant sällsynt bra gym som IronWorks. Där fick jag fria tyglar att ta fram ett lämpligt förslag på utrustning.:)

:bow:*flex*

Petter__Jonsson
2012-07-29, 15:30
IronWorks är bland de bästa gym jag besökt! SAK har jag inte besökt ännu men hört mycket possitivt om. Om jag hade bott i Sundsvall skulle jag tränat på båda.

Har besökt Ego för några år sedan och det är ett ok men klart sämre alternativ än de ovanstående.

luderlasse
2012-07-29, 18:45
Sundsvall måste vara Sveriges gymtätaste stad. Har tränat på SAK i Sundsvall och det var bra, rätt trevlig stämning verkade det vara och det var billigt och inte speciellt mycket folk.

eulalia
2012-07-29, 19:13
Jag kanske verkar slö som kastar ut en förfrågan här istället för att googla men jag har blivit negativt överaskad ett par gånger nu under semestern, då man glatt planerat för ett gympass också blir man mött av en papperslapp där det står att det är andra öppettider under semesterveckorna.
Kollade på SAK´s hemsida men dom verkar inte ha öppet så länge på kvällen. Såvitt jag förstod verkade Iron works bemannat i alla fall fram till kl:20 på Må-kväll så där har jag ju en möjlighet att ta mig in. Tack för alla tips och visat engagemang, det uppskattas!

Arne Persson
2012-07-30, 18:20
Jag kanske verkar slö som kastar ut en förfrågan här istället för att googla men jag har blivit negativt överaskad ett par gånger nu under semestern, då man glatt planerat för ett gympass också blir man mött av en papperslapp där det står att det är andra öppettider under semesterveckorna.
Kollade på SAK´s hemsida men dom verkar inte ha öppet så länge på kvällen. Såvitt jag förstod verkade Iron works bemannat i alla fall fram till kl:20 på Må-kväll så där har jag ju en möjlighet att ta mig in. Tack för alla tips och visat engagemang, det uppskattas!

Besökte du IronWorks?

shadowfire
2012-07-30, 18:23
ligger ironworks centralt? på väg till hemtrakten, ska dra ett par svängar i grottan i ånge med :)
hittar mest amerikanska gym på ironworks? har de någon hemsida?

m-sundsvall
2012-07-30, 18:33
Ingen hemsida vad jag vet, men testa på fb.
http://www.facebook.com/?ref=tn_tnmn#!/groups/330488453638498/

De ligger väldigt centralt, s:a järnvägsgatan (11 kan det vara).

eulalia
2012-07-30, 22:35
Besökte du IronWorks?

Jomenvisst gjorde jag ju det! Efter en svettig shoppingrunda i Birsta´s köpcentrum där man sqeezat sig in i diverse damiga klänningar och skrikiga Slut-REA fodral, kan man med fördel avsluta dagen med ett gympass på IronWorks.

Jag gillade gymmet, mycket skivstänger och det är bra så man slipper slåss om dem. Jag såg även endel helt nya maskin-modeller, testade någon typ av lutande "säl-stångrodds/T-bar" som var störtskön tills man skulle lägga bort stången i sidled vilket inte kändes så snällt för ryggen. Kom att tänka på det nu, jag såg några fria ställ för knäböj men jag är lite nojjig att jag ska tappa balansen och vill ha säkrare ställningar så man törs ta i, men det kanske fanns? Bra och peppande bakgrundsmusik var det också, brukar inte ha brytt mig så mycket om sådant men jag tor jag blev i lite bättre form enbart pga bakgrundsdunket. Nä men gymmet var en positiv upplevelse, helt klart.

Arne Persson
2012-07-30, 22:51
Jomenvisst gjorde jag ju det! Efter en svettig shoppingrunda i Birsta´s köpcentrum där man sqeezat sig in i diverse damiga klänningar och skrikiga Slut-REA fodral, kan man med fördel avsluta dagen med ett gympass på IronWorks.

Jag gillade gymmet, mycket skivstänger och det är bra så man slipper slåss om dem. Jag såg även endel helt nya maskin-modeller, testade någon typ av lutande "säl-stångrodds/T-bar" som var störtskön tills man skulle lägga bort stången i sidled vilket inte kändes så snällt för ryggen. Kom att tänka på det nu, jag såg några fria ställ för knäböj men jag är lite nojjig att jag ska tappa balansen och vill ha säkrare ställningar så man törs ta i, men det kanske fanns? Bra och peppande bakgrundsmusik var det också, brukar inte ha brytt mig så mycket om sådant men jag tor jag blev i lite bättre form enbart pga bakgrundsdunket. Nä men gymmet var en positiv upplevelse, helt klart.
Där finns naturligtvis även ett riktigt Powerrack.;)

Hirvis
2012-07-31, 00:10
Tjenare!

Imorgon (Måndag) hade jag tänkt mig att besöka Sundsvall/Birsta och då senare under kvällen besöka något gym innan hemfärden. Det ska helst vara ett där det finns skivstänger och hantlar, inget flashigt maskingym mao.

I det avseendet finns det inget gym i Sundsvall som slår Sundsvalls atletklubb. Men nu såg jag att du redan hade varit på Ironworks och det är säkert ett bra gym. Nyfiken fråga, vad kostade det att träna på Ironworks? Eller kanske någon annan kan svara på det?
Jag har inte Facebook så jag ser inte deras hemsida. Något märkligt kan jag tycka att som kommersiellt gym inte ha en "öppen" hemsida.

Arne Persson
2012-07-31, 00:45
I det avseendet finns det inget gym i Sundsvall som slår Sundsvalls atletklubb. Men nu såg jag att du redan hade varit på Ironworks och det är säkert ett bra gym. Nyfiken fråga, vad kostade det att träna på Ironworks? Eller kanske någon annan kan svara på det?
Jag har inte Facebook så jag ser inte deras hemsida. Något märkligt kan jag tycka att som kommersiellt gym inte ha en "öppen" hemsida.

Den är på gång och är snart färdig. Vad jag har förstått så har det gått i ett för dom. Dom har knappt hunnit med hemsidan. Dom har bl.a 2 st Eleiko SL stänger där.:)

Hirvis
2012-07-31, 04:35
Den är på gång och är snart färdig. Vad jag har förstått så har det gått i ett för dom. Dom har knappt hunnit med hemsidan. Dom har bl.a 2 st Eleiko SL stänger där.:)

Ok. Vi har 20 Eleikostänger på SAK :d

Arne Persson
2012-07-31, 07:24
Ok. Vi har 20 Eleikostänger på SAK :d

Hehe! Fattas bara!:d

eulalia
2012-07-31, 16:31
Ok. Vi har 20 Eleikostänger på SAK

Mmmm, I love dirty talk...

Fast när jag lix väl var på plats i gymmet så körde jag bara en övning med stång, resten i diverse maskiner. Internet är ett perfekt redskap man kan använda sig av ifall man vill odla myten om sig själv som en riktig "hardcore gymmar brutta"!

killenigrillen
2012-07-31, 18:55
I det avseendet finns det inget gym i Sundsvall som slår Sundsvalls atletklubb. Men nu såg jag att du redan hade varit på Ironworks och det är säkert ett bra gym. Nyfiken fråga, vad kostade det att träna på Ironworks? Eller kanske någon annan kan svara på det?
Jag har inte Facebook så jag ser inte deras hemsida. Något märkligt kan jag tycka att som kommersiellt gym inte ha en "öppen" hemsida.

Dom tog 395:- för Juni-Juli-Augusti i alla fall.

Hirvis
2012-07-31, 22:15
Dom tog 395:- för Juni-Juli-Augusti i alla fall.

Ok, det var billigt. Vad tar dom för ett årskort? Vet att dom tog 2000 kr för ett årskort när dom öppnade. Gör dom fortfarande det eller har dom höjt?