handdator

Visa fullständig version : Morgonträning+BCAA - frukost efter passet under deff?


sp0941
2012-07-29, 12:32
Har kört mina pass mellan frukosten och lunchen under ett ag nu då det passat mig perfekt att fördela i princip hela kolhydratsintaget under en dag med träningen mellan.

Snart drar saker och ting igång och jag kommer bli tvungen att lägga min träning betydligt tidigare än nu (ca 11.00) alternativt vid 16-20. Då jag trivs bra med "tidig träning" med allt vad det ger, blir det till att tidigarelägga träningen.

Eftersom jag ligger på kcal-underskott så undrar jag nu om det "räcker" med lite BCAA (alternativt BCAA+maltodextrin?) direkt innan jag jag kör igång mitt gympass, för att sedan komma hem och äta en stadig frukost direkt efter träningen?

Jag är fullt medveten om att en eventuell frukost med så kort tid innan träningen, inte skulle ha någon effekt annan än möjligtvis mer mättnad och således främst verka mentalt. Och att det viktiga är att fylla på efter träningen. Men eftersom jag förmodligen kommer inta mitt sista mål (proteinbas främst) för dagen runt 20-21 kvällen innan (vid detta upplägg) och ligger på underskott, undrar jag nu om den här idén känns vettig?

Någon som har eget upplägg kring tidiga gympass eller tankar kring min plan?


Mvh SP

AronP
2012-07-29, 12:37
Det funkar bra. Kör så nu, sänker lite aminosyror på morgonen. Sen lite bcaa under passet. Efter det börjar jag fylla på.

Jag funderar kring att det borde bränna lite brunt fett och kolhydrater senare under dagen är bra enligt teorierna jag är inne på just nu.

sp0941
2012-07-29, 12:52
Right, då är jag kanske inte helt ovettig i min planering. :)