handdator

Visa fullständig version : Hur mäter man?


Studenten
2004-02-01, 01:37
Tjenare alla hårdtränande gossar och flickor.

Som ny på forumet tänkte jag ställa en fråga.

Hur mäter man sigsjälv? Vad ska man göra för att få "rätt" värden på sinna armar, magen etc. :confused:

Medans jag änd är i farten kan jag ju fråga om någon har träningsråd?!
Jag har gått upp i vikt och ligger just nu runt 90 kg. Skulle vilja gå ner lite i Fett... till 80 kanske. Men har märkt att styrketräning är mycket roligare än att gå och springa mycket.

Jag har ganska bra med tid att träna och har ett guldkort på IKSU, som har allt... Skulle vara kul att höra vad ni tycker om "pass" så som body pump och boxercise.

Problemet jag insåg efter att kollat runt på forumet är framförallt att jag äter dåligt. Ofta blir det frukost vid 11 tiden. Lunch/midda vid 17 och sen nått litet, macka med te, på natten/kvällen. (Som ni kanske mistänker e min dygnsrythm inte på topp)

Vad tycker ni jag borde tänka på?
Vill bränna lite fett och bygga muskler... Mest bränna fett... men byga muskler är roligare. :thumbup:

JAM
2004-02-01, 02:39
Hur mäter man sigsjälv? Vad ska man göra för att få "rätt" värden på sinna armar, magen etc. :confused:
Jag skapade denna tråd (http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?s=&threadid=15017&highlight=symmetrisk) för ett tag sedan. Där finns en länk där det beskrivs ganska bra.

Jag har gått upp i vikt och ligger just nu runt 90 kg. Skulle vilja gå ner lite i Fett... till 80 kanske.
Ja, vem vill inte det... Tappa 10 kg fett, fan man skulle ju se ut som en grekisk gud.

Men har märkt att styrketräning är mycket roligare än att gå och springa mycket.
Jo, det är ju det... :D

Skulle vara kul att höra vad ni tycker om "pass" så som body pump och boxercise.
För att bygga - dåligt. För att hålla igång - säker ganska bra. Vi kan ju höra med Arne vad han tycker om Body Pump... :laugh:

Problemet jag insåg efter att kollat runt på forumet är framförallt att jag äter dåligt. Ofta blir det frukost vid 11 tiden. Lunch/midda vid 17 och sen nått litet, macka med te, på natten/kvällen. (Som ni kanske mistänker e min dygnsrythm inte på topp)
Det håller inte. MERA MAT! Frukost, lunch, mellanmål, middag, efter-träningen-gainer och kvällsmål. Protte och kohydrater. Använd sökknappen så kommer du att finna mycket.

Vad tycker ni jag borde tänka på? Vill bränna lite fett och bygga muskler... Mest bränna fett... men byga muskler är roligare.
Äta mer mat, äta mer mat samt att äta lite till. Dessutom bör du bestämma dig för vad du vill göra - bygga eller bränna. Det går nämligen inte att göra båda och samtidigt.

Man and Machine
2004-02-01, 17:03
Jag gjorde testet och fick inte helt oväntat icke symmetrisk kropp. Men nu till frågan : Ideal måttet på mn höft var 5 cm mindre än det jag hade, hur i h*vete får man mindre höft? Det går väl inte?