handdator

Visa fullständig version : exell vassleprotein


fredde
2004-02-01, 01:12
Hejsan! Jag funderar på att köpa exell vassleprotein! men jag undrar en sak.......med dem felsta produkterna står det hur ofta och hur mýcket man ska ta......men hur ofta och hur stora mängder ska man ta när d gäller den här produkten??

Taksam för svar


//fredde

Garnax
2004-02-01, 02:44
Ja det beror juh på kroppsvikt å så vidare.

väger 84-85kg

Jag tar iaf 4 överfulla matskedar och blandar med mjölk

direkt efter träningen använder jag en gainer med 25% protein
med då tillsätter jag en 3-4 matskedar extra rent protein.
Plus en banan och havregryn för att öka näringen än mer.


Tips är att blanda skiten i en mixer då det blir lite som en milkshake med den luftiga lite krämiga konsistensen.
Blandar man med vatten blir den lite tunn och inte alls
lika god. så Mini lätt mjölk rekomenderas.
Utan mixer så får man inte det där krämiga plus att det
krävs en helvetes massa rörande för att slippa klumpar
och sen måste man röra om innan varje klunk för
annars blir det små klumpar.

Jordgubb är underbart god och smakar som McDonalds jordgubbs
milkshake

För övrigt mycket nöjd med Exells vassle protein.

//Garnax

Pez
2004-02-01, 04:27
Originally posted by fredde
Hejsan! Jag funderar på att köpa exell vassleprotein! men jag undrar en sak.......med dem felsta produkterna står det hur ofta och hur mýcket man ska ta......men hur ofta och hur stora mängder ska man ta när d gäller den här produkten??

Taksam för svar


//fredde

Tumregeln är att vassle gör mest nytta på morgonen och framförallt efter träning.

Så ta 30-50gr på morgonen och efter träning (tillsammans med snabba kolhydrater efter träning).

Beroende på vikt kan du justera upp mängden.

PS. Sök gärna innan du postar..frågan har varit upp ett antal gånger bara den senaste månaden eller så.

/pez

AndersHermansson
2004-02-01, 10:50
Exell choklad är extremt god tillsammans med oboy :)

Dk1ng
2004-02-01, 12:18
Om du aldrig använt proteinpulver tidigare så är 1 dl till frukost och 1 dl tillsammans med snabba kolhydrater (1-1.5g/kg kroppsvikt) efter träning en bra måttstock!

fredde
2004-02-01, 12:35
Jag väger 61 kg...då ska jag alltså ata cirka 91,5 gram protein på morgonen och 91,5 gram direkt efter träning med typ cornflakes! Hur mycket protein är det man ska få i sig per dag??

DiZi
2004-02-01, 12:37
Originally posted by fredde
Jag väger 61 kg...då ska jag alltså ata cirka 91,5 gram protein på morgonen och 91,5 gram direkt efter träning med typ cornflakes! Hur mycket protein är det man ska få i sig per dag??

Är väldigt delade åsikter kring det, man klarar sig och mår bra på runt 60-70 har jag för mig gruben sa ;)

King Grub
2004-02-01, 13:51
Originally posted by fredde
Jag väger 61 kg...då ska jag alltså ata cirka 91,5 gram protein på morgonen och 91,5 gram direkt efter träning med typ cornflakes! Hur mycket protein är det man ska få i sig per dag??

Nej! Du behöver INTE 90 gram protein i något enstaka mål, och absolut inte med den kroppsvikten. För att bygga muskler effektivt kan det vara lagom med en nivå någonstans mellan 2 och 3 gram per kilo kroppsvikt TOTALT under dagen, fördelat jämnt under dagens mål, med en eller två toppar, förslagsvis efter träningen och eventuellt på morgonen.

En proteinrik dag för dig skulle kunna vara 4-5 mål med 35 gram protein per mål, alla livsmedel sammanräknade, och en proteindrink efter träningen med cirka 50 gram protein. Då har du så det räcker och blir över. För att leva och må bra behöver du inte ens 1 gram protein per kilo kroppsvikt och dag.

Pez
2004-02-01, 15:58
Originally posted by fredde
Jag väger 61 kg...då ska jag alltså ata cirka 91,5 gram protein på morgonen och 91,5 gram direkt efter träning med typ cornflakes! Hur mycket protein är det man ska få i sig per dag??

Han menade 1-1.5gr kolhydrater / kg kroppsvikt efter träning om du läser posten igen.

Protein räcker det med 0.5-1gr / kg kroppsvikt efter träning.

/pez