handdator

Visa fullständig version : Hur länge ska man vila? (Inflammation, Handleder)


Bengtan
2012-07-28, 18:34
Har de senaste veckorna haft problem med handlederna. Smörjt med både voltaren gel i 5 dagar och nu inne på sista dagen med 25mg/g voltaren tabletter. Även fast jag gjort detta och dragit ner rejält på datoranvändningen till bara 1 timme per dag och försöker att allmänt hålla händerna stilla så tycker jag mig ha kvar små problem.

Hur länge ska man vila? Har jag använt datorn för mycket? Är vanliga rörelser i vardagen okej för handlederna eller riskerar man att dra upp inflammationen varje gång man använder händerna? Sliter inflammation ner leder och vävnad? Kommer man lättare få problem (inflammation eller annat) av att man fått det en gång?

Det kanske inte ens är inflammation? Har inga problem med att stänga händerna hårt eller så.

Bengtan
2012-07-29, 17:45
Jag hade egentligen inte tänkt att göra den här tråden i syfte att få en diagnos men lägger till några saker.

Jag får problem av armhävningar och kan tycka att det känns obehagligt på baksidan av handleden. Smärtar lite. Om jag stretchar med handsidan mot marken och fingrarna mot min mage kan jag också få lite obehagskänslor på baksidan av handleden.

Tips?

Bengtan
2012-07-30, 19:33
Jag hade egentligen inte tänkt att göra den här tråden i syfte att få en diagnos men lägger till några saker.

Jag får problem av armhävningar och kan tycka att det känns obehagligt på baksidan av handleden. Smärtar lite. Om jag stretchar med handsidan mot marken och fingrarna mot min mage kan jag också få lite obehagskänslor på baksidan av handleden.

Tips?

Bump bump.