handdator

Visa fullständig version : Ännu en tråd om rimligheternas begränsningar ..


arthax
2012-07-28, 16:37
Varannan tråd handlar om hurvida folk är genetiska freaks eller om dem äter sin spenat var dag.

Ett sidospår är de många fighters i UFC som går på testosteronterapi (TRT). Är detta något som även förkommer inom styrkelyft eller BB?

Ett annat folkslag som har gudomliga gener tycks vara skådisar som pendlar i vikt och muskelmassa in absurdum. Som t.ex vår allas Christian Bale.

Är detta dedikation, bra gener eller spenat (Jo, jag menar spenat) :hbang:

Wormzie
2012-07-28, 16:49
Nån som är duktig på hur muskelminne fungerar kanske kan avgöra hur rimligt det verkar..Jag gick väldigt fort upp i vikt till min gamla nivå efter längre uppehåll, men sen går de långsamt igen:)

Sniggel
2012-07-28, 16:58
Muskelminne kan få det att se ut som om man dopar sig.
Har man en gång tränat upp sig till 85 kg muskulös (inte nödvändigtvis deffad nämner jag för att undvika sidospår) sedan svälter sig till 55 kg, kan man väldigt snabbt komma tillbaka till 85 kg i samma tidigare form.
Om Bale är ren eller inte har jag inte kommenterat för de som har svårt att tolka mig bokstavligt.

pwnyou
2012-07-28, 17:04
Muskelminne hjälper nog en hel del, men jag skulle personligen tro att han kör lite roids varje viktuppgång.

Tyrwing
2012-07-28, 17:24
Med tanke på att det är Hollywood har jag inga tveksamheter över att roids antagligen finns tillgängligt för honom, sen om han har tagit kan väl bara han svara på.
Annars vore det ju sjukt intressant om muskelminnet fungerade så bra!

Krogbyggaren
2012-07-28, 19:08
Jag är 100% bestämd på att Bale, likt många andra Hollywoodkändisar preppade för vissa roller.

ceejay
2012-07-28, 19:16
Får hjälp av läkare med preparat skulle jag nog tippa på.

Ronn
2012-07-28, 19:16
Du får ju tänka på att såna som bale har ett helt team med kunniga människor bakom sig som hjälper på alla sätt med upplägget, uppföljning och ser till att han gör det han ska göra på bästa möjliga sätt, det underlättar nog en hel del. ;)

Tänk bara vilken skillnad det skulle göra att ha en personlig assistent som fixar käket åt dig med dom makros du siktar på fast i olika smarriga variationer, vore ju gudasänt! Om man nu inte ÄLSKAR att laga all mat själv. ;)

Fyllot
2012-07-28, 19:19
Tänk bara vilken skillnad det skulle göra att ha en personlig assistent som fixar käket åt dig med dom makros du siktar på fast i olika smarriga variationer, vore ju gudasänt! Om man nu inte ÄLSKAR att laga all mat själv. ;)

Att äta rätt är inte direkt rocket science. Inte heller sova eller träna. Varför får skådespelare astronomiska resultat på kort tid? Köper inte den där skrönan.

Stefan J
2012-07-28, 19:21
Läkarhjälp med perparat. Inte för att Bales kropp inte går att få utan roids, men när en skådis måste pendla i vikt från roll till roll där denne ska vara mager som i svält till den ena och spela en vältränad serietidningshjälte i den andra finns det ingen tid att vänta på kroppens naturliga uppbyggnad.

Spartansk
2012-07-28, 19:46
Patrick Bateman tog anabola steroider i boken American Psycho.

mattilainen
2012-07-28, 19:57
personliga läkare som troligtvis kan skriva ut en hel del "mediciner" utan att bli kollade (framför allt i USA)

Ronn
2012-07-28, 20:58
Att äta rätt är inte direkt rocket science. Inte heller sova eller träna. Varför får skådespelare astronomiska resultat på kort tid? Köper inte den där skrönan.

Jag sa inte att hans resultat beror på att han har en kock som fixar hans käk, jag sa tänk vad nice det vore att ha en kock som fixar ens käk, viss skillnad. :)

Sen vad är det du inte tror på? Att ha ett X antal kunniga personliga assistenter som hjälper dig med kunskap, pepp och upplägg? Det gör ju rätt mycket oavsett om han går på något preparat eller inte.

Tolkia
2012-07-28, 22:12
Sen vad är det du inte tror på? Att ha ett X antal kunniga personliga assistenter som hjälper dig med kunskap, pepp och upplägg? Det gör ju rätt mycket oavsett om han går på något preparat eller inte.
Plus att det är ditt JOBB. De flesta vanliga människor skall ta sig i form vid sidan av heltidsjobb och familj, vilket är en helt annan sak.

F.ö. är jag av princip tveksam till att kalla testosteronbehandling av personer som har fungerande egen produktion för TRT = testosterone replacement therapy. Det är att försköna det mer än det förtjänar, och det är även att i onödan misstänkliggöra personer som får äkta TRT.

Fyllot
2012-07-28, 22:45
Jag sa inte att hans resultat beror på att han har en kock som fixar hans käk, jag sa tänk vad nice det vore att ha en kock som fixar ens käk, viss skillnad. :)

Sen vad är det du inte tror på? Att ha ett X antal kunniga personliga assistenter som hjälper dig med kunskap, pepp och upplägg? Det gör ju rätt mycket oavsett om han går på något preparat eller inte.

Det är ett spel för galleriet. Precis som Ola Rapace när han skulle "bli grov" för en roll och fick gyno på kuppen. Folk får det att låta som att det skulle vara något sorts underverk bara för att man har folk bakom sig.

Ronn
2012-07-28, 23:03
Det är ett spel för galleriet. Precis som Ola Rapace när han skulle "bli grov" för en roll och fick gyno på kuppen. Folk får det att låta som att det skulle vara något sorts underverk bara för att man har folk bakom sig.

Klart du får bra resultat om du en väldigt duktig och kunnig PT som lägger upp ditt schema, coachar och pushar dig, en dietist som fixar käket åt dig så att du inte bara behöver tänka på det utan får väldigt gott och varierande käk serverat, en personlig husläkare som du kan följa upp saker med. Allt det lär ju underlätta något enormt för att fullfölja dom där förvandlingarna och behålla motivationen och disciplinen genom det.

Sen är det klart att det kräver en del av personen som gör det också vad gäller träning och disciplin, har man bra fysiska förutsättningar för det sen innan underlättar det också.

På dig låter det nästan som det skulle vara omöjligt att göra det han gjort utan att använda preparat.

arthax
2012-07-29, 04:03
Plus att det är ditt JOBB. De flesta vanliga människor skall ta sig i form vid sidan av heltidsjobb och familj, vilket är en helt annan sak.

F.ö. är jag av princip tveksam till att kalla testosteronbehandling av personer som har fungerande egen produktion för TRT = testosterone replacement therapy. Det är att försköna det mer än det förtjänar, och det är även att i onödan misstänkliggöra personer som får äkta TRT.

Känner du till att det förekommer i UFC, och i den utsträckning som det görs? Jag hade inte hört talas om behandlingsformen innan jag såg att sonnen, henderson, marquardt m.fl fick det.

Finns det någon relaterad orsak att just fighter skulle vara i behov av sådan terapi?

dupper
2012-07-29, 04:13
Sen vad är det du inte tror på? Att ha ett X antal kunniga personliga assistenter som hjälper dig med kunskap, pepp och upplägg? Det gör ju rätt mycket oavsett om han går på något preparat eller inte.

Plus att det är ditt JOBB. De flesta vanliga människor skall ta sig i form vid sidan av heltidsjobb och familj, vilket är en helt annan sak.


Detta gör det ännu mer troligt att han preppar. Han får betalt för det, han har ett helt team som har koll på honom, och en enorm press på att nå de resultaten som krävs av honom.

exor
2012-07-29, 06:58
Absolut AAS.

kettlebellGuden
2012-07-29, 07:03
Ett sidospår är de många fighters i UFC som går på testosteronterapi (TRT). Är detta något som även förkommer inom styrkelyft eller BB?


Hur ställer sig WADA till tävlande om man får sitt testo på recept?

bigtraps
2012-07-29, 08:11
Kan jag aldrig tänka mej att man kan få dispans för testo

Stefan J
2012-07-29, 08:27
Jag vet faktiskt inte hur det är med dispens där, men även om den finns så är jag bergssäker på att du fortfarande måste hålla dig inom referensramarna för tillåtna värden. Så överdoserar du åker du fast i en kontroll helt enkelt och kan inte skylla på medicin eller recept.

krellik
2012-07-29, 10:11
Känner du till att det förekommer i UFC, och i den utsträckning som det görs? Jag hade inte hört talas om behandlingsformen innan jag såg att sonnen, henderson, marquardt m.fl fick det.

Finns det någon relaterad orsak att just fighter skulle vara i behov av sådan terapi?

Att det börjar testas mer nu och att de förmodligen har sänkta nivåer av testo pga tidigare missbruk.

Alternativt är det ett sätt att maskera högre bruk.

Alternativt att äldre atleter övertränar på den träningsmängd som krävs för att ligga i eliten med alla aspekter av mma gamet som ska tränas.

Beelz
2012-07-29, 10:18
klart som fan han har knaprat lite piller, säg någon i hollywood som inte gör det för filmer..

King Grub
2012-07-29, 10:55
Sen vad är det du inte tror på? Att ha ett X antal kunniga personliga assistenter som hjälper dig med kunskap, pepp och upplägg? Det gör ju rätt mycket oavsett om han går på något preparat eller inte.

Nja, när han gick ner för The Machinist gjorde han det på egen hand genom att i princip sluta äta (ett äpple och en burk tonfisk per dag, ungefär), och fick varningar från medicinsk expertis när han gått ner så mycket att hans hälsa äventyrades. Då sade han "fuck it", uteslöt tonfisken, och gick ner 10 kilo till.

Spartansk
2012-07-29, 11:31
Nja, när han gick ner för The Machinist gjorde han det på egen hand genom att i princip sluta äta (ett äpple och en burk tonfisk per dag, ungefär), och fick varningar från medicinsk expertis när han gått ner så mycket att hans hälsa äventyrades. Då sade han "fuck it", uteslöt tonfisken, och gick ner 10 kilo till.

Vilket väl var helt onödigt egentligen? Han spelar inte anorektiker eller svältoffer, bara en fabriksarbetare som inte kan sova.

Fredrik_S
2012-07-29, 12:26
Bale är ju rejält bulkad på bilderna där han är tung minst 10 kilo från tävlingshård. Det är enorm skillnad på att vara den formen på den vikten jämfört med att vara hård på den vikten. Sen skiljer det ju år mellan bilderna(1 år kanske är 1 år och 11 månader).

Jag skulle tro att det går att göra den viktuppgången i fett och muskler på betydligt kortare tid utan steroider med bara hjälp av muskelminne och mat. där muskelminne väger enormt tungt

Macroman
2012-07-29, 16:23
Såg "The fighter" igår och måste säga att Bale är en sjukt bra skådis. Så otroligt stissig och knarkig i filmen. Gick knappt att känna igen honom från Batman-filmerna.

Han är ju känd som "method actor" undrar om förberedde sig genom att röka crack inför rollen som Dicky Eklund...?

Johanss0n
2012-07-29, 16:40
Förstår inte riktigt vad som är en sån bedrift, han har pendlat mellan undernärd och bulkig ett par gånger men verkar inte har ökat mer än max något kilo i muskelmassa på 12 år, knappast något som kräver varken "spenat" eller supergener.
Att gå ner mkt utan att behöva bry sig om muskelförlust är ju knappast något avancerat så länge man klarar det psykiskt. (dock påstår jag inte varken att han har eller inte har haft handen i kakburken)