handdator

Visa fullständig version : "Nybörjar Bulk" Behöver hjälp/kritik!

Lodarleif
2012-07-27, 19:46
Hej!

Är två-tre veckor in på min absolut första 'bulkning', då jag så länge jag kan minnas alltid varit lite småmullig och kämpat tappert med kilorna i ett par år nu, äntligen nere på en relativt låg fett%.

jag har ju givetvis gymmat ett antal gånger i veckan, i ungefär 1,½ år nu, men då har det inte vart något alls tänk om protein mycke! äta mycke! bygg muskler! Utan öh! fläskis! bli smal!

lite kort om mina 'stats'
Ålder 19
Vikt: ~82kg
Längd: 186

Till min kostschema:
mål 1: 500g kvarg, en skvätt mjölk m. funlight.
Mål 2: Kött/fisk/fågel 150-200g + ris/potatis/pasta 200-300g
Mål 3. Samma som ovan.
Mål 4: (Träning, 30g vassle, innan, under samt efter)
Mål 5. 500g kvarg, oftasts med ca 50g havregryn/müsli.

Som ni ser är jag inte världens bästa vän med vågen, eftersom jag fortf bor hemma lagar jag inte alltid krubbet så blir lite ostrukturerat, men gör mitt bästa,

Träningen bygger jag mycket runt tunga basövningar 4-6 reps, 3-6set. samt kompletterar med diverse isolationsövningar 8-12 reps, 3 set.

Kritik på ovanstående tas imot hjärtligt!

Nu till lite frågor!
- Tror ni det räcker med proteinet 2g/kilo? alltså runt 164?
- Eftersom jag vill gärna gå all in på detta då jag tycker träning överhuvud taget är hur jävla kul som helst, lägger jag med nöje ut lite extra slantar för de där extra 5% 'gainsen'

så, några tips på kosttillskott?,
Själv funderat på vanligt hederligt kreatin, något förslag på vilket?

Även BCAA, måste tyvärr köra tablett då jag spytt av pulver ett antal gånger. :/ Hur mycket isf? (gram) förslag på brand? :)

Som sagt, är ypperligt tacksam att du tagit din tid att läsa och hoppas du har lite förslag! Ha en go helg på er! :)

/Leif *flex*

nitz
2012-07-27, 21:26
- Tror ni det räcker med proteinet 2g/kilo? alltså runt 164?

Det bör räcka med protein 2g/kg

- Eftersom jag vill gärna gå all in på detta då jag tycker träning överhuvud taget är hur jävla kul som helst, lägger jag med nöje ut lite extra slantar för de där extra 5% 'gainsen'

så, några tips på kosttillskott?,
Själv funderat på vanligt hederligt kreatin, något förslag på vilket?

Kreatin är väl ett av de kosttillskotten som har mest bevisad effekt så det tycker jag absolut låter som en bra idé

Även BCAA, måste tyvärr köra tablett då jag spytt av pulver ett antal gånger. :/ Hur mycket isf? (gram) förslag på brand? :)

Klassiska dosen är väl 10 gram, så mitt tips är att köpa några där du får så mycket gram som möjligt på så få lite pengar som möjligt, gärna så stora kapslar som möjligt så att du slipper äta så många

Lodarleif
2012-07-27, 21:53
Schweeet! Tack för svar! :hbang:

Kollat på en produkt scitec säljer, 250;- för 375 tabs,
1 dos 5 tabs, och 1 dos = ~~ 4480mg, låter ju checkt.

Kreatin, syftar du på vanligt mono då? :) finns ju ett hav av olika sorters.

nitz
2012-07-27, 22:05
Schweeet! Tack för svar! :hbang:

Kollat på en produkt scitec säljer, 250;- för 375 tabs,
1 dos 5 tabs, och 1 dos = ~~ 4480mg, låter ju checkt.

Kreatin, syftar du på vanligt mono då? :) finns ju ett hav av olika sorters.

Skulle jag personligen köra på kreatin skulle jag köra mono, känns som att det ger mest bang for the buck då det dessutom allt som oftast är tokbilligt :).
Det låter som ett vettigt pris, annars har du även t.ex O L I M P S Bcaa Mega Caps som är väldigt prisvärda :)

Lodarleif
2012-07-27, 22:13
Billigt indeed! Ska köra på det :)
Yep kikade på dessa också, ungefär samma stuk, fast 1 dos = 3300mg, dock 25 mer ports, aja, inte så big deal,
förresten, har du nån personlig erfarenhet av bcaa, tycker du det har hjälp dig? :)

nitz
2012-07-27, 22:29
Billigt indeed! Ska köra på det :)
Yep kikade på dessa också, ungefär samma stuk, fast 1 dos = 3300mg, dock 25 mer ports, aja, inte så big deal,
förresten, har du nån personlig erfarenhet av bcaa, tycker du det har hjälp dig? :)

Jag skulle dosera så att jag iaf kom över 2 gram leucin för doseringen, skulle nog köra "better safe than sorry" och lägga mig så jag fick i mig 2.5 gram leucin, men det är som sagt hur jag skulle göra bara :)
Jag kör själv på EAA, sen om det har hjälpt mig? Egentligen ingen aning om jag ska vara helt ärlig :P, kanske, kanske inte, det är ganska svårt att avgöra i efterhand om jag hade fått samma resultat med eller utan.