Visa fullständig version : Frågor angående bulk!
Hejsan!
Är en kille på snart 18 år som väger 76 kg och är 180 cm lång som har lite fett på magen som jag skulle vilja bränna bort, men innan jag börjar med det så undrar jag om jag ska bulka till januari nästa år(är det lönt? behöver jag gå upp mer?)
I så fall hur mycket kcal överskott ska jag ligga på? Eller ska jag börja deffa nu eller förlorar jag för mycket muskelmassa då? Är som sagt inte så kunnig inom bulk/deff området!
Tack på förhand!
Hejsan!
Är en kille på snart 18 år som väger 76 kg och är 180 cm lång som har lite fett på magen som jag skulle vilja bränna bort, men innan jag börjar med det så undrar jag om jag ska bulka till januari nästa år(är det lönt? behöver jag gå upp mer?)
I så fall hur mycket kcal överskott ska jag ligga på? Eller ska jag börja deffa nu eller förlorar jag för mycket muskelmassa då? Är som sagt inte så kunnig inom bulk/deff området!
Tack på förhand!
gå upp mellan 0.8 - 1kg i månaden tills du väger 82kg sen deffar du.. även om du blir lite tjockare så blir det värt efter deffen
aldoschadewitz
2012-07-27, 20:58
beroende på hur mycket fett du har nu och med vilken takt du bulkar så tror jag att du skulle få mest ut av att bulka änu längre än till januari om målet är att vara i form till sommaren
Hur mycket kroppsfett jag har just nu har jag ingen aning om, men har som sagt en liten mage som sticker/putar(?) ut ;) och aa, målet är att vara i form tills nästa sommar helst! :) Hur länge/mycket tycker du jag ska bulka? All hjälp/tips uppskattas!
aldoschadewitz
2012-07-27, 21:15
svårt att säga. vågar inte säga några siffror men mitt tips är att inte lägga på dig allt för mycket fett. antar att det blir din första deffen och det är en hel del som inte stämmer då.. man gör mistag (som man lär sig av) osv.. beror också på vilken form du vill nå.
så mycket som du tror att du kan gå ner minus lite gran. se till så att du har marginaler (jobbigt om du märker i juni att du egentligen skulle behöva en månad till för att komma i den formen du ville..
hoppas det hjälpte lite i alla fall
TorbjornFred
2012-07-28, 15:26
Hejsan!
Tack på förhand!
Varför vill du bulka om ditt mål är att minska fettmängden?!
Innan du frågar om hjälp bör du reda ut för dig själv vad du vill uppnå med din träning. Som du skrivit nu är det ganska oklart, vill du bygga muskelvolym? öka din kondition? banta bort några kg?
Risken finns att du kommer se ganska smal ut om du går ner 5-10kg skulle jag gissa
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.