handdator

Visa fullständig version : Ghetto Workout - Någon som sysslar med det?


seimo
2012-07-27, 00:26
Tjena.


Jag och en polare har tränat på gym nu ett tag och vi har blivit intresserade utav att börja träna utomhus på lekställningar m.m.

Är det någon här som delar intresset eller redan tränar ute? Hur började ni, fick ni resultat relativt fort (dvs, humanflag, etc)?


Bör man göra ett upplägg eller tycker ni man bara ska kötta chins,dips, klätta runt osv. Man lär väl få ut relativt mycket träning ur bara det?

Vi har tänkt att köra 2 dagar i veckan, där vi ska träna på chins och dips, andra övningar osv. På ställningar helt enkelt, de andra dagarna tränar vi på gym.


Dela med er av era erfarenheter!

baggard
2012-07-27, 07:08
Kör bara utomhus. Chins, omvänd rodd, dips, improviserad stångrodd och axelpress, enbensknäböj, finnen, stå på händer osv.

Hemi
2012-07-29, 04:18
För mig är "ghettoworkout" just vad namnet antyder. Du kan kalla det "budgetworkot" om du vill. Eller "på resande fot workout". Eller "spara tid workout". Jag gör det hela vägen antar jag fast jag äger en skivstång också. Jag gör det pga att gym är dyrt där jag bor och jag prioriterar andra kostnader. Tar mig heller inte tid att åka till ett gym, gillar inte att kånka omkring på träningsväska överallt, har inte tålamod för lokaler, gillar inte att vara inomhus, mm och mm. Om ni inte har några problem med att träna på gym, pengar, resvägar, tid osv skulle jag säga att ni får mer ut av att träna gymnastik en eller två dagar i veckan eller parkour kanske. Istället för att se någonting speciellt i att träna på lekplatsen då och då, det finns just inget magiskt i själva grejen.

Beelz
2012-07-29, 10:23
Tjena.


Jag och en polare har tränat på gym nu ett tag och vi har blivit intresserade utav att börja träna utomhus på lekställningar m.m.

Är det någon här som delar intresset eller redan tränar ute? Hur började ni, fick ni resultat relativt fort (dvs, humanflag, etc)?


Bör man göra ett upplägg eller tycker ni man bara ska kötta chins,dips, klätta runt osv. Man lär väl få ut relativt mycket träning ur bara det?

Vi har tänkt att köra 2 dagar i veckan, där vi ska träna på chins och dips, andra övningar osv. På ställningar helt enkelt, de andra dagarna tränar vi på gym.


Dela med er av era erfarenheter!


Det är ju inget magiskt med "ghetto workout" bara för att man använder sin egna kropp så kommer man inte växa extra fort...

kettlebellGuden
2012-07-29, 10:35
Som alla säger så är det inget magiskt med det. Däremot är det väldigt trevligt att träna utomhus. Man får utlopp för kreativitet och lekfullhet. Också frisk luft och träffar trevligt folk.

Peter.B
2012-07-29, 10:44
Vill ni köra ute, så kör ute. Jag kör själv på ett utegym nu under sommaren. Riktigt skönt att träna ute i friska luften!

Om ni ska träna det två gånger i veckan tror jag något form utav upplägg kan vara smart. I alla fall någon tanke, som sedan såklart kan ändras under tidens gång. Inget man måste följa slaviskt liksom, men att ha en tanke på vad man vill träna och vad man vill bli bra på typ.

Frantic
2012-07-29, 10:48
Vill ni bli bra på chins, dips och andra liknande övningar är det klart ni ska träna ute i klätterställningar. Men förvänta er inte att ni ska se ut som killarna i Youtube-klippen efter några månader.

Macroman
2012-07-29, 13:46
Vill ni bli bra på chins, dips och andra liknande övningar är det klart ni ska träna ute i klätterställningar. Men förvänta er inte att ni ska se ut som killarna i Youtube-klippen efter några månader.

Inte? :(:(