handdator

Visa fullständig version : tråden om bröstutseende, gynecomasti & puffy nipples


shadowfire
2012-07-26, 18:24
Efter mina år här på kolo och otaliga trådar som dyker upp titt som tätt, så är det helt klart ett faktum att hur bålen och bröstet primärt ser ut är av prio för många, oavsett kön.

Många, ofta yngre, grabbar postar nya trådar och frågar om de har gyno - andra undrar vad "gyno" som är slang/förkortning egentligen är.

"Gyno" är ett brett spektra; dels genetiken över hur ens bröstmuskulatur ser ut, dels körtlar och vårtgårdar i sig. Det finns perspektivet med förstorade körtlar pga bruk av icke tillåtna hormonpreparat men det finns också en koppling till fett och vävnad.

Vem vill inte se ut som Bruce Lee, stenhårda bröstvårtor på en hård och rippad pectoralis major?

Tråden är till för att samla frågor men också posta erfarenheter från de som gjort operation eller hittat husmansknep. Bring it on, ni är många som tittar er i spegeln, örfilar till nipplarna och tycker ni plötsligt ser bättre ut.

shadowfire
2012-07-26, 18:28
Senaste husmorskurerna som florerar på nätet, främst bodybuilding.com, är superlim (err) och tandkräm för att stimulera vårtorna/vårtgården och få det att styvna till. Kanske inte att rekommendera, men något händer onekligen om man tillför kallt vatten, kyla, en isbit eller annat.

Någon form av muskulatur finns under som expanderar/drar ihop vårtgården och får en inte alltför rippad person att se riktigt hård ut. Någon med kunskap om anatomi får gärna fylla i vad som händer.

En gynooperation kostar mellan 15-40k. Någon här som gjort en sådan operation? Erfarenheter, var det värt pengarna? Blev resultatet lyckat?

mikaelj
2012-07-26, 18:29
En gynooperation kostar mellan 15-40k. Någon här som gjort en sådan operation? Erfarenheter, var det värt pengarna? Blev resultatet lyckat?

Funderar du på det, eller vad?

shadowfire
2012-07-26, 18:34
Funderar du på det, eller vad?

Jag gillar inte summan pengar, men är inte helt oäven till det. För min egen del vill jag se hur det ser ut om jag blir riktigt hård först och främst, vilket kostar mindre pengar och är skonsammare än plastikkirurgi.

mikaelj
2012-07-26, 18:35
Jag gillar inte summan pengar, men är inte helt oäven till det. För min egen del vill jag se hur det ser ut om jag blir riktigt hård först och främst, vilket kostar mindre pengar och är skonsammare än plastikkirurgi.

Du har väl knappast gyno. Rätt platt, rentav. Det räcker att du bantar. :-)

shadowfire
2012-07-26, 18:39
Du har väl knappast gyno. Rätt platt, rentav.

I kallt tillstånd ja. I avslappnat tillstånd så är det en rätt så markant utbuktning. Jag personligen undviker att visa överkroppen utan att ha tuktat nipplarna först på ett eller annat sätt. Det jag inte vet är om det är körtelvävnad eller fett eller rentav genetik som orsakar det hela.

Det är ofta det som många här på forumet också undrar och postar över. Det KAN vara att körtlarna under är det som orsakar ett utstående bröst, men det kan också vara fettansamlingar som ligger olägligt just där.

För min del så kanske det är viktnedgång som hjälper ja, vem vet ;)
Av mina vänner som jag sett i bar överkropp så är det sjukt vanligt dock, skulle nästan säga att 7 av 10 har utstående bröstvårtor a'la "buktningar"

Fyllot
2012-07-26, 18:40
Känner folk som åkt till Polen med goda resultat. Kostar betydligt mindre än i Sverige.

Rahf
2012-07-26, 18:41
Jag har opererat ena bröstet p.g.a en väldigt hård knöl som hade växt till sig. Det visade sig tack och lov bara vara gynekomasti. Resultatet var rätt bra jämfört med innan, och ärret är inte märkbart.

Återhämtningen tog ett bra tag.

Vunnis
2012-07-26, 18:43
För min del så kanske det är viktnedgång som hjälper ja, vem vet ;)
Av mina vänner som jag sett i bar överkropp så är det sjukt vanligt dock, skulle nästan säga att 7 av 10 har utstående bröstvårtor a'la "buktningar"
Det betyder ju förstås att du ser helt normal ut och därmed inte behöver oroa dig. :)

Angel
2012-07-26, 18:43
Har du riktig gyno så bekostar landstinget din operation.

mikaelj
2012-07-26, 18:44
För min del så kanske det är viktnedgång som hjälper ja, vem vet ;)
Av mina vänner som jag sett i bar överkropp så är det sjukt vanligt dock, skulle nästan säga att 7 av 10 har utstående bröstvårtor a'la "buktningar"

De kanske också är tjockisar?

I kallt tillstånd ja. I avslappnat tillstånd så är det en rätt så markant utbuktning. Jag personligen undviker att visa överkroppen utan att ha tuktat nipplarna först på ett eller annat sätt. Det jag inte vet är om det är körtelvävnad eller fett eller rentav genetik som orsakar det hela.

Tuktat? Hur? Vad?

Det är ofta det som många här på forumet också undrar och postar över. Det KAN vara att körtlarna under är det som orsakar ett utstående bröst, men det kan också vara fettansamlingar som ligger olägligt just där.

Är det hårt eller mjukt? Jag tänker att det borde vara lite skillnad?

shadowfire
2012-07-26, 18:48
Gyno kan som sagt även orsakas av förbjudna preparat, men jag har rätt många vänner och bekanta som aldrig satt sin fot på gym, är rätt så otränade och absolut inte överviktiga - men som har platta bröst fram till vårtgården där det plötsligt blir dajmstruten rätt ut.

Jag tror faktiskt rätt många lider i det tystna över det, annars hade det inte poppat upp trådar om huruvida superlim fungerar eller ej.

För min egen del så är det en enorm förvandling estetiskt om vårtgården kyls ner t.ex... det räcker att det blåser lite och jag ser plötsligt riktigt fyllig ut över hela bröstet.

1ytrewq
2012-07-26, 18:52
Känner folk som åkt till Polen med goda resultat. Kostar betydligt mindre än i Sverige.

Fyfan vad dåliga medborgare........................................ .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. ..............

shadowfire
2012-07-26, 18:52
De kanske också är tjockisar?

Jag vet inte om jag skulle klassa mig som en tjockis egentligen i nuvarande form. Singelmammorna på Amundön kollade in buken min flera gånger om.

Tuktat? Hur? Vad?

Du nyper eller slår till bröstvårtan. Den styvnar till, underlaget spänns upp och du får ett helt annat utseende mot för innan. Alternativt det blåser kalla vindar, du har på dig sett svettigt kallt linne, du badar etc etc...

Kolla in en småfet person när denne går ner för o ta ett dopp i havet och kommer upp med en riktigt vältränad bringa.

Är det hårt eller mjukt? Jag tänker att det borde vara lite skillnad?

Förstorade körtlar ska kännas, jag har dock ingen läkarkunskap eller annat för att tala om hur det ska kännas eller ej. De flesta män känner en knöl under vårtgården, vilket är en bröstkörtel som ska finnas där. Vid bruk av förbjudna hormonpreparat så kan denna växa, vilket också syns på flera kända kroppsbyggare som har s.k. "tjejtuttar" där gynon är visuellt märkbar.

Vad som är normalt stor körtel osv har jag ingen aning om. Hoppas någon med kunskap om det kan tillföra tråden fakta.

Fyllot
2012-07-26, 18:54
Fyfan vad dåliga medborgare........................................ .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. ..............

Varför, min vän?

1ytrewq
2012-07-26, 18:57
Varför, min vän?

Trodde det var ditt tänk. Kan man bara fly undan våra skyhöga priser sådär? Sen när deras bröst går sönder så ska vi skattebetalare betala? usch o fy.

Fyllot
2012-07-26, 19:02
Trodde det var ditt tänk. Kan man bara fly undan våra skyhöga priser sådär? Sen när deras bröst går sönder så ska vi skattebetalare betala? usch o fy.

Det inkluderar även dig den dagen du rökt ner dig såpass mycket att du måste få psykiatrisk vård.

1ytrewq
2012-07-26, 19:03
Det inkluderar även dig den dagen du rökt ner dig såpass mycket att du måste få psykiatrisk vård.

Då hade jag ju rätt iaf. Du var inte smartare än så.

Kwon
2012-07-26, 20:13
Lite Gyno
http://i1214.photobucket.com/albums/cc490/hadabusa/DSCN0510.jpg
http://i1214.photobucket.com/albums/cc490/hadabusa/DSCN0511.jpg

Yes
2012-07-26, 20:24
Av det jag minns från de bilder du lagt upp lider du inte av gyno utan ser helt normal ut. Om det inte är sen tonårsnojja misstänker jag att du lider av något som kallas för gubbe. De som drabbas av gubbe börjar successivt få en annan fettfördelning på kroppen. Bland annat blir det mer fett på brösten.

Spartansk
2012-07-26, 20:26
Kwon, jag blev sugen på popcorn...

shadowfire
2012-07-26, 20:30
Av det jag minns från de bilder du lagt upp lider du inte av gyno utan ser helt normal ut. Om det inte är sen tonårsnojja misstänker jag att du lider av något som kallas för gubbe. De som drabbas av gubbe börjar successivt få en annan fettfördelning på kroppen. Bland annat blir det mer fett på brösten.

Nu handlade dock inte tråden om just mig, men joro, jag har puffy nipples men om det är gyno vet jag ännu inte. Har haft det sedan tonåren och mina vänner som har liknande utseenden på sina bröstgårdar har samma syndrom sedan tonåren. Det är det jag vill säga, detta är inget onormalt, tvärtom väldigt vanligt.

edit: kallar du mig gubbe en gång till så slår jag dig på allvar.
;)

KlopFer
2012-07-26, 20:33
Jag är precis som dig shadowfire, av ren reflex drar man till på sina nipples när tröjan åker av oavsett om jag går själv hemma eller är bland folk. Man vet ju aldrig om man går förbi någon alla speglar hemma och måste spänna upp sig ;)

Olegh
2012-07-26, 20:52
Jag har väldigt länge funderat på att söka för gyno.. Tajta t-shirts och tröjor går liksom bort direkt, likaså visa sig i bar överkropp. Det tar emot även om bara resten av familjen är närvarande, vid bad tex. Ligga och sola är ju bara att glömma.

När jag var yngre tyckte jag det var skitjobbigt med gymnastiken i skolan av samma anledning, men man vande sig. Det var bara att försöka ge sken av att allt var frid och fröjd. Ett under egentligen att jag inte blev mobbad.

Yes
2012-07-26, 21:04
Nu handlade dock inte tråden om just mig, men joro, jag har puffy nipples men om det är gyno vet jag ännu inte. Har haft det sedan tonåren och mina vänner som har liknande utseenden på sina bröstgårdar har samma syndrom sedan tonåren. Det är det jag vill säga, detta är inget onormalt, tvärtom väldigt vanligt.

edit: kallar du mig gubbe en gång till så slår jag dig på allvar.
;)
Okej, jag tänkte bara att på de bilder jag sett har jag inte ens reflekterat över att det skulle vara något.

Så så, snart kommer du få ge igen och kalla mig för gubbe. Jag räknar med att få vad jag förtjänar. :D

shadowfire
2012-07-26, 21:10
Okej, jag tänkte bara att på de bilder jag sett har jag inte ens reflekterat över att det skulle vara något.

Så så, snart kommer du få ge igen och kalla mig för gubbe. Jag räknar med att få vad jag förtjänar. :D

hehe, med tanke på att tråden fått 500 klick på någon timme så tycks det inte vara helt ointresseväckande iaf. De bilder jag postat har givetvis varit med styva bröstvårtor.

Jag har sjukt osexiga bröstmuskler från sidan i avslappnat tillstånd, det är bitch tits så det står härliga till. Vet som sagt inte om det beror på fett eller körtlar ännu. JAG känner mig ändå komfortabel med det, jag har ju haft så i 10 års tid. Slickar lite på ett finger, stryker på bröstvårtan o sedan reser jag på mig på stranden o ser plötsligt vältränad ut och singelmammorna bara gapar. Hände senast idag.

Bara drygt att behöva slicka på fingrar o smeka vårtor varje gång man ska ställa sig upp.

Jens.Andersson
2012-07-26, 21:45
Lite Gyno

Helt dagsfärska bilder. Vart hittade du dem? Är det en knöl som tagits ut ur en
bröstvårta? Ser mer ut som en tumör av något slag.

Denvilde
2012-07-27, 13:55
Här är en rätt bra resurs:
http://www.gynecomastia.org/

Vore coolt om folk som gjort operationer kunde dela med sig av sina erfarenheter med olika läkare och kliniker.

Donner
2012-07-27, 14:10
Lider själv av gyno. Den är inte så påtaglig men har blivit diagnostiserad av en läkare. Operation finns helt klart i mitt bakhuvud. Är jag tokrippad (~7%) syns den knappt alls men det är inte något jag är sugen på. Nu ligger jag väl på en 12% och då stör det mig.

Donner
2012-07-27, 14:12
hehe, med tanke på att tråden fått 500 klick på någon timme så tycks det inte vara helt ointresseväckande iaf. De bilder jag postat har givetvis varit med styva bröstvårtor.

Jag har sjukt osexiga bröstmuskler från sidan i avslappnat tillstånd, det är bitch tits så det står härliga till. Vet som sagt inte om det beror på fett eller körtlar ännu. JAG känner mig ändå komfortabel med det, jag har ju haft så i 10 års tid. Slickar lite på ett finger, stryker på bröstvårtan o sedan reser jag på mig på stranden o ser plötsligt vältränad ut och singelmammorna bara gapar. Hände senast idag.

Bara drygt att behöva slicka på fingrar o smeka vårtor varje gång man ska ställa sig upp.


Hah, känner så väl igen mig i det där. Med styva nipples känner man sig fit. Men så fort dom slaknar känner man sig som en otränad tjockis.

Denvilde
2012-07-27, 14:22
Du råkar inte ha bilder på din gyno vid olika vikter i avslappnat tillstånd? Har aldrig sett någon dieta bort gyno på ett framgångsrikt sätt innan

Donner
2012-07-27, 14:30
Min avatar visar hur jag ser ut vid låg bf. Har inte någon bild på hur det ser ut nu.

Denvilde
2012-07-27, 14:49
Någon som vet om det finns någon plastikkirurg i Sverige som anses vara lite av en expert på det här med gynekomasti?

Donner
2012-07-27, 18:25
Finns väldigt många som behandlar just gyno, att de gör enbart det är inte så troligt då det nog inte är så lönsamt. Men bara att googla gyno+Sverige så får man massor av träffar.

Woody R
2012-11-08, 17:43
Kan man få gyno på ena bröstet, för tror jag har fått det då den högra bröstvårtan nu på senaste veckorna blivit större och så har det blivit lite lite lite svullet runt den exakt som gyno...........fattar inte varför..

Kan det vara för att jag bara druckit alkohol en gång i mitt liv på studenten för 1 år sedan, men nu druckit 3 helger i rad?

Amfksp
2012-11-08, 17:46
Kan man få gyno på ena bröstet, för tror jag har fått det då den högra bröstvårtan nu på senaste veckorna blivit större och så har det blivit lite lite lite svullet runt den exakt som gyno...........fattar inte varför..

Kan det vara för att jag bara druckit alkohol en gång i mitt liv på studenten för 1 år sedan, men nu druckit 3 helger i rad?

Ja det kan man få, har själv gyno på ena bröstet. Men "lite svullet runtom" skulle jag inte kalla gyno, det är när man har rejäla knölar man kan greppa om under vårtan.

Amfksp
2012-11-08, 17:47
Du råkar inte ha bilder på din gyno vid olika vikter i avslappnat tillstånd? Har aldrig sett någon dieta bort gyno på ett framgångsrikt sätt innan

RIktig gyno kan man givetvis inte dieta bort. Det finns massvis med bb där man ser gyno även runt 5-6% bf.