handdator

Visa fullständig version : Havregryns shake!


shirunai
2004-01-31, 18:59
Jag har misslyckats många gånger med den här och jag skulle vi vilja ha tips på en, mixar ni havregryna i mixern till mini finkorn ?
mixar ni efter ni har hällt i vätskan?

Havregryn
Mjölk

ska de iaf innehålla och vara drickbart, kom gärna med förslag ;)

aliquis
2004-01-31, 19:31
Bara för att jävlas skriver jag koka havregrynen till gröt, tillsätt mjölken ;)

Ne men skall du mixa det hela lär det ju vara enklast med vätska först o sedan havregryn o så mixa?

abjorn
2004-02-01, 00:50
Dom få gånger jag testat detta har jag först mixat havregrynen sen i med mjölk, några ägg, banan och ev proteinpulver. Ätbart ? Njaa, håll för näsan och svälj.
Men varför mixa när man kan koka smaskig gröt och äta som "vanligt" folk? :eating:

Andyh
2004-02-01, 01:11
havregryn prottepulver och lite mjölk sedan mer mjölk och ev vatten

rossi
2004-02-01, 15:23
shiru, låt havregrynen ligga i vatten eller mjölken en 10-15min innan du mixar. Tillsätt de du vill att de ska smaka o vispa upp!

-GP-
2004-02-10, 09:47
Den här är härligt god:

3 dl havregryn
2 msk druvsocker
1 msk oboy
3 dl lättmjölk

+ eventuellt 1 dl maltodextrin
+ eventuellt proteinpulver (naturell eller choklad. Kan dra ner på oboyen och druvsockret om det är choklad...)

Havregryn + druvsocker + oboy + mjölk --> MIXA ---> DRICK!!

Assazel
2004-02-19, 16:32
Originally posted by rossi
shiru, låt havregrynen ligga i vatten eller mjölken en 10-15min innan du mixar. Tillsätt de du vill att de ska smaka o vispa upp!

borde ju vara ännu bättre att mixa drinken och sen låta den stå... ? min står själv i 2 minuiter sen slinker den ner.. man vänjer sig.. om det va kornen du syfta på..

stocktown
2004-02-20, 14:30
blanda sojamjöl,oboy och havregryn i en burk. sen är det bara att ösa ner några skoper i shakern med mjölk innan man åker till träningen... blir som godast när det stått i 2 timmar!