handdator

Visa fullständig version : Snabba resultat på hela kroppen förutom mage


Doolie
2012-07-25, 16:46
Tjena kolo.

Börjar med lite info:

kille
17 år

Har deffat mig ner från 96 till 82 på ett knappt år och har nu börjat bulka.

Räknar inte kcal men har bra koll på mitt kaloriintag å ligger oftast inte på ett större överskott än 250kcal för jag är rädd att bli tjock igen.

Nu har jag börjat med kreatin, tar även EAA, vassle och kasein. Har gått på 2-3 veckor från 82-86 kilo, antar att det mesta är vatten.

Ser redan på skuldror, biceps och triceps att de blir större rätt fort. Men på sixpack fronten så står de still.

Nu är de så att jag är medveten att man ska ligga på 10% bf eller mindre för att ha bättre förutsättningar för sixpack. Men jag förväntade mig ändå att den långsamma bulken skulle få absen att växa snabbare än fettet la på sig.

Sammanfattning: Jag tror att jag måste hitta bättre övningar eller så för magen för just nu kör jag bara en såndär crunch maskin på gymmet och de känns inte som det räcker. Vad kan man mer göra? Borde jag bara träna lite mer mage och fortsätta en långsam bulk för att sedan deffa ner under 10% bf och hoppas att sixpacken visar sig?

Tips uppskattas :hbang: förresten, om de finns nån information som jag glömt att skriva så påpeka bara det :)

Latissimus Dorsi
2012-07-25, 17:19
Synliga magmuskler handlar inte om vilken övning du kör, utan som du nästan listat ut ett lågt kroppsfett%. Förvänta dig inte ett sixpack om du ska bulka, hur mycket mage du än kör.

Doolie
2012-07-25, 17:39
Synliga magmuskler handlar inte om vilken övning du kör, utan som du nästan listat ut ett lågt kroppsfett%. Förvänta dig inte ett sixpack om du ska bulka, hur mycket mage du än kör.

Jo absolut vet exakt vad du menar. Men saken är den att jag vill förstora min magmuskler så att när jag sedan deffar ner så finns det ett redigt bra sixpack som väntar. Problemet är att jag inte har någon tillväxt på magmusklerna, vet du möjligtvis några bra övningar eller så för stor volym? :)

godisbiten
2012-07-25, 19:43
hur vet du att magmusklerna inte växer?

Latissimus Dorsi
2012-07-25, 20:48
Jo absolut vet exakt vad du menar. Men saken är den att jag vill förstora min magmuskler så att när jag sedan deffar ner så finns det ett redigt bra sixpack som väntar. Problemet är att jag inte har någon tillväxt på magmusklerna, vet du möjligtvis några bra övningar eller så för stor volym? :)

Cablecrunches är riktigt bra för magen, sen kan du komplementera med leg raises. Kör dessa under din bulk 2 gånger i veckan kanske 3x10 vardera övning, så kommer du garanterat få volym även på magen.

Doolie
2012-07-25, 22:11
Cablecrunches är riktigt bra för magen, sen kan du komplementera med leg raises. Kör dessa under din bulk 2 gånger i veckan kanske 3x10 vardera övning, så kommer du garanterat få volym även på magen.

Tack för tipset, ska börja göra de! :hbang:

Akada
2012-07-25, 22:14
Cablecrunches är riktigt bra för magen, sen kan du komplementera med leg raises. Kör dessa under din bulk 2 gånger i veckan kanske 3x10 vardera övning, så kommer du garanterat få volym även på magen.
Vilket utförande har du tänkt dig på benlyften? Hängandes, liggandes t.ex.?

Latissimus Dorsi
2012-07-25, 22:21
Vilket utförande har du tänkt dig på benlyften? Hängandes, liggandes t.ex.?

Tänkte mer som en reverse crunch.

Akada
2012-07-25, 22:25
Tänkte mer som en reverse crunch.
Knäna mot magen typ, eller liggandes på rygg o lyfta uträtade ben? Frågar då jag har för mig att jag läst att den sistnämnda mest aktiverar magen statiskt och istället jobbar "via" höftböjaren.

Latissimus Dorsi
2012-07-25, 22:48
Knäna mot magen typ, eller liggandes på rygg o lyfta uträtade ben? Frågar då jag har för mig att jag läst att den sistnämnda mest aktiverar magen statiskt och istället jobbar "via" höftböjaren.

Knäna mot magen, en crunch fast tvärtom. Och det du nämner till stämmer 100% varför det utförandet med knäna mot magen är att föredra.