handdator

Visa fullständig version : Vad heter folk på ditt gym?


Alfers
2012-07-25, 12:58
Som en spin-off på "Vilka är ni på gymmet?"
Om du ska prata om folk på gymmet med någon och du inte vet vad personen heter, vad kallar du dom då?
Jag tränar med min sambo så det blir ju en del snack och smeknamn.


På mitt gym har vi bland annat:
Bruno Mars
Korta asiaten
Han som nog borde deffa snart
Anabola killen (inte för att han är stor)
Anabolakillens tjej
Han i grå tröja
Han andra i grå tröja som är lik han
Dom som bara sitter och hånglar i bollhörnan
Han biffiga killen med tatueringar
Det där kompisgänget (som består av)
Han lite större med långt hår
Före detta tjockisen
och Han skallige

Också självklart: vad tror ni att ni är kända som?

Angel
2012-07-25, 13:03
Hmm, har en som jag kallar "midjeväskan".

Konkelbär
2012-07-25, 13:18
Stinkbomben/Kontainern

Och en som jag definitivt inte kan glömma är Slemjäveln, som hostade upp massa slem på golvet och han som passade Slemjäveln höll på att spy och klöktes. O sen började jag må illa.. ond cirkel.

Dåliga gener - oförändrad kille under ca 6 års tid
Polacken/Polski
Hon där med den och dom... ;)

awesomooo
2012-07-25, 13:45
CP-gubben - Han glor och stirrar än rakt in i själen hela tiden.
The Last Meheecan - En jätteliten kille som vi misstänker kommer från Mexico, lol. (Har ni sett South Park så fattar ni).
Bänken - Han ska alltid ockupera bänkpressen och frågar alltid om den är ledig även om man exempelvis står på ett löpband.
Yoda - Utför övningar som ser ut att vara inspirerade av Star Wars. Ibland tillkommer även ljudeffekter.

mangemani
2012-07-25, 14:06
finns redan en sådan tråd;), där finns en hel del roliga smeknamn som folk har på folket i gymmet.

men jag bjuder på en här också:

"look at me" människorna
storlek spelar ingen roll, de sliter förgäves med allt för tunga vikter, dundrar ned dem i marken, tittar utmattat på sig själv i spegeln och runt omkring sig på folk i hopp om att de ska stå och glo i beundran.

Puryeah
2012-07-25, 14:09
Några jag kommer på:

Iraniern
Axelmannen
Ligan (tre snubbar som alltid håller ihop)
Ledarn (han vi anser vara ledare i ligan)
Schizo-snubben

Nebuchadnezzar
2012-07-25, 14:12
Dexter och Kunta Kinte är dom enda som har fått namn. Båda från TV.

filmjölk
2012-07-25, 14:33
Nuvarande Gymmet

Gladtanten: Glad och mysig tant med konstig gångstil
Argtanten: Vill att det skall vara tyst och är allmänt arg och gnällig
Mustaschgubben: Han har mustasch, är minst 4m lång och smal med gigantisk mage och påpekar att man inte får några brudar om man är för mycket på gymmet.
Lilla mustaschgubben: Han har mustasch
Minitauren: Ser ut som en Tauren från world of warcraft, fast kort. Kör mestadels rövbänk emellan rökpauserna.
Powerfactor-finnen Pratar med rejäl finsk brytning, samt både mumlar och stammar och verkar lite folkskygg, dessutom kör han pft.
Finska Tvillingarna: Blonda finska tvillingar med vad som måste vara minst 80G-kupor.
Vunnis Förmodligen ghey.

finns fler...


Själv är jag nog känd som "Den där fete jobbiga jäveln som tror att han kan något"

Udd3n
2012-07-25, 14:38
Wootguy: En man i kanske 45-årsåldern med världens största vader. Han är väl ok tränad i övrigt för sin ålder men vaderna är som bowlingklot med ådror överallt, ser helt sjukt ut.

Rangz
2012-07-25, 14:41
Discokungen: Aldrig sett honom göra något annat än att använda cable crossen, kanske någon hantel då och då.
Moppepojkarna: Tre taniga smågrabbar som kommer till gymmet på moppe, kör varje övning ihop.
Tjacksnubben: Snubbe som ser riktigt tjackad ut, ganska tanig, pupiller som tefat och lyfter sjukt mycket mer än vad man kan tro!
Boxarna: Två grabbar i 20års åldern som ser ut att vara boxare, deras andning när dom lyfter påminner om hur en boxare låter när han slår (Typ PSSCCHHHHYYYYT). Ockuperar 3-4 ställen på samma gång och studsar mellan dessa i rask takt.

Sen har vi inte smeknamn på fler..

Paperbasket
2012-07-25, 14:42
Storken. Nuff said.

Jode
2012-07-25, 14:44
Alla dessa smeknamn är väll mest ett sätt för mig att förklara för min träningspartner vem jag menar, i stil med
- Du vet han xxxx
Ryssen - Han är ryss?
T-shirten - Han är grov och har alltid en helt vanlig tshirt.
Han svettiga - har antagligen någon sjukdom då han luktar något så jävulskt mycket svett, oavsett när man stötet på honom.
Enorma negern - En mörk kille som är enormt stor. (Inget illa menat med neger)

kommer säkert på fler

Petoria
2012-07-25, 14:46
Bänkryssen
Bicepskillarna
Starka gubben
Sura tanterna
Dörrvakten

anton2000
2012-07-25, 14:58
Peddogubben. Ses alltid på grupppass som dans osv. Är runt 50 och åker moped. Har en jättestor ölmage och alltid en för kort t-shirt så magen hänger ut. Står alltid längst bak i lokalen och gungar lite fram och tillbaka.

Oxe
2012-07-25, 15:01
Snurrar ju runt en del,

axon och musikmongot är dom två enda namnen som fastnat

bustz0rz
2012-07-25, 15:02
Tränar på ett rätt så litet gym, så de flesta som tränar där vet man namnet på. Kommer på några dock:

Militären (tror han hade typ kamouflerade brallor på sig första gången jag såg honom)
Ryggkillen (tror det är Militärens farsa. Han fick inte namnet pga att han har bra rygg eller liknande, utan det var pga en övning)
Tuppkamen (tränar med Militären. Inte så svårt att lista ut hur han fick namnet)
Kalasbrallan (han tränar alltid med multifärgade brallor)

Piranha
2012-07-25, 15:04
Vi har många på gymet under 120, generellt kallar vi dem nybörjare.

anabåla
2012-07-25, 15:07
innebandyfjantarna( hela falu bks innebandylag, herrar och damer)

Oxe
2012-07-25, 15:32
Vi har många på gymet under 120, generellt kallar vi dem nybörjare.

Dvärgarna kallar jag inte nybörjare efter 100kg (dvs pojkar under 180cm)

awesomooo
2012-07-25, 16:01
Kom på några till!

Discobandy - Spelar innebandy och värmer upp genom att spruta på X antal deciliter parfym. Sen är det bröst och biceps för hela slanten! Drygt 3-4 dagar i veckan.
Runken - Tränar i princip varje dag och när det är som mest folk på gymmet så passar han på att låsa in sig på toaletten i omklädningsrummet och sitta där i 15-30 min. Antingen skiter han eller så fappar han, alltid trott han har varit lite smygbög.
Tuttgubben - Satt en en asiatisk tjej och kämpade med bröstpressen och då passade han på att kolla in brösten på henne. Det roliga var att han inte gjorde det speciellt diskret och hon blev förbannad och skällde på han.

Av någon anledning så ska alla på mitt gym stå och stirra. Skulle mycket väl kunna tro att man gymmar på ett gym inne på ett mentalsjukhus.

olle lindblad
2012-07-25, 16:45
Kabelkillen- Tränar alltid i shorts och linne. Jag har aldrig sett honom träna något annat än kabelcurls och pushdowns. Båda övningarna utförs med en teknik där han använder hela kroppen. Har sett exakt likadan ut det året jag sett honom träna.
Crossfitfolket - Tränar fulchins. Väldigt mycket fulchins. Samt en massa OL-övningar
Trisetgubben - Ockuperar oftast ett par maskiner samt en skivstång spritt över hela lokalen. Han markerar dessa med små handdukar, vattenflaskor eller pappersblock så att folk skall förstå att det är hans och att ingen annan får köra. Tränar långsamt med vila mellan varje övning, vilket gör att ockupationstiden blir tämligen långvarig. Blir trots detta dödligt sur om någon vill köra emellan eller inte förstår att det är paxat en halvtimme.

Tyrwing
2012-07-25, 16:48
Få se nu, vi har:

Turkgubben - 50+ turk som snor böjbältet för att curla bättre.
Atleten - schysst kille som är där varje dag och kör OL övningar.
Anabola killen+flickvän - röd, stor och brunstig. Har med sin brud som lyfter tungt hon med.
Kepsarna - två invandrargrabbar som alltid kör pullups med +20kg, ca 2/3 av rörelsen. Kepsen på heeeeela vägen upp.
Asiaterna - 3 grabbar som discogymmar hejvilt. Ibland är det träningskläder, ibland jeans. Kör olika överkroppsövningar. Deras paradgren är 40kg stångcurl med armar som är hälften som mina o.O
Ordningsvakten - stor som ett hus, jobbar som ordningsvakt. Verkar rätt trevlig.
Tränarn - stor kille 40+ hjälper en yngre kille, trevliga bägge två. :)

Allan
2012-07-25, 17:55
Klassiska profiler från kommunen...

Massmördaren, som såg ut som förebilden till Leatherface
Ettan, som bara gjorde EN rep på en vikt per övning
Karate_kid, som lindade toalettpapper runt huvudet som svettband...
Roffe Strikt, som hävdade att man skulle köra strikt, och som inte ökade ett gram vare sig i styrka eller kroppsvikt under femton år...
Babyface, som blev av med alla rynkor och påsar under ögonen på en resa till Bangkok. Det var "luftombytet" hävdade hon. Det funkade på tänderna också...
Sköldpaddan, som hade överutvecklade pecs som drog axlarna framåt och neråt rent hysteriskt
Blottaren, som under tre månader hade hål i träningsbyxorna, och som också körde commando. Man tog bara hjälp av honom i bänken en gång - det var en sån där bänk med fotsteg bakom skivstångsupplägget - och där kunde man se klockspelet dingla fritt när han skulle ta tag i stången...

Bucyrus och Fairing kan ge fler detaljer

Lasse Kongo
2012-07-25, 18:00
Klassiska profiler från kommunen...

Massmördaren, som såg ut som förebilden till Leatherface
Ettan, som bara gjorde EN rep på en vikt per övning
Karate_kid, som lindade toalettpapper runt huvudet som svettband...
Roffe Strikt, som hävdade att man skulle köra strikt, och som inte ökade ett gram vare sig i styrka eller kroppsvikt under femton år...
Babyface, som blev av med alla rynkor och påsar under ögonen på en resa till Bangkok. Det var "luftombytet" hävdade hon. Det funkade på tänderna också...
Sköldpaddan, som hade överutvecklade pecs som drog axlarna framåt och neråt rent hysteriskt
Blottaren, som under tre månader hade hål i träningsbyxorna, och som också körde commando. Man tog bara hjälp av honom i bänken en gång - det var en sån där bänk med fotsteg bakom skivstångsupplägget - och där kunde man se klockspelet dingla fritt när han skulle ta tag i stången...

Bucyrus och Fairing kan ge fler detaljer

Hahahahaha, fyfan va lurigt att ta pb i bänk med en korv dinglandes ovanför en :d

killenigrillen
2012-07-25, 18:18
SexdagarsKörde enligt egen utsago 6 dagar i veckan. Var alltid på gymmet och körde minst 3 timmar varje pass. Trevlig som fasen för övrigt.

Sexdagars polare Kille som hade sjukt ljus röst och (föreställde jag mig i alla fall) hade grov ångest över detta. Samtidigt fick han inte samma resultat som sexdagars och kände sig underlägsen honom (helt påhittat av mig såklart).

Tryck o pysgubben EN stor gammal (grek?) som ALLTID andades "tcho! tcho!" varje utandning oavsett om han stod på gåbandet eller curlade.

Killen som var hyfsat grov men som inte vågade träna på hårdkårgymmet En fullt utklädd baddibilder som led av sjukt mindrevärdeskomplex och vågade inte ta steget fullt ut på storpojkarna gym utan harvade på friskis.

Spartansk
2012-07-25, 18:26
På mitt gym är mest gamlingar som känner mina föräldrar. Så jag vet vad de heter, medan de nog oftast kallar mig "Pittsons pojk".

Cilia
2012-07-28, 23:56
Cinna
Ante
Piranha
Oxe