handdator

Visa fullständig version : Vill lära mig äta rätt!

Segman
2012-07-25, 08:29
Hej. Jag jobbar som lastbilschaufför och kör skift!
Ena veckan kliver jag upp 04.00 och äter lunch kring 09.00-11.00, och middag kring 1800-20.00.
Och nästa vecka kliver jag upp 12.00 , far och tränar. Äter lunch 13.00-14.00 och middag mellan 21.00-23.00. Försöker träna på veckorna , men på helgerna kan de Juh fort bli fest. Jag småäter mycket och äter mest skräpmat som , findusrätter och äta ute. Nog ökar man , men nu vill jag bli mer seriös!!!
Vill äta bättre mat!!

Snälla kan nån ge mig nå tips på bra mat och bra mellanmål.!
Har ingen aning.. Även vad som kan tänkas som nått bra kosttillskott!?
Brukar äta Kreatin i perioder, och gainer efter träningen, men de är så pass..
Är rädd att testa andra tillskott! Vill inte ha nå skit som är dåligt för kroppen.

Tips på bra tillskott? Och bra maträtter och mellanmål! / tack på förhand

sinaui
2012-07-25, 23:10
Kan tipsa om GoGreen Rostade och saltade Sojabönor :).
De är hyfsat goda, inte som typ jordnötter men man kan ju kanske varva lite rostade sojabönor med lite andra nötter t.ex. De mättar i alla fall väldigt bra och är väl "nyttiga" om man kan säga så. Billigt och smidigt mellanmål. Går ju också att rosta själv.

Rusk
2012-07-26, 00:12
Gör matlådor, problem solved.
Och som mellanmål kan du ta en proteindrink eller en kesella med funlight kombinerat med någon kolhydratskälla.

benaciii
2012-07-26, 00:14
Gör matlådor, problem solved.
Och som mellanmål kan du ta en proteindrink eller en kesella med funlight kombinerat med någon kolhydratskälla.

this.
Proteinbars kan även vara bra mellanmål om du har råd till det.

Albin Eriksson
2012-07-26, 01:21
Lunch/middag: Kött/fisk+ris/potatis och lite grönsaker.

Mellanmål: proteindrink/kesella/keso/ägg + lite nötter och kanske nån frukt.

Frukost: havregryn, ägg, proteindrink

frågan är om du inte kunde räknat ut det själv?

Segman
2012-07-26, 03:20