handdator

Visa fullständig version : pilonidalcysta, träna/hålla igång efger operation.


Sinom
2012-07-25, 00:29
Hej. Började få besvären redan för 4 år sedan men gick inte till läkare förren för 2 år sen. Visade sig att jag hade en pilonidalcysta men det var inte så akut att operera sa kirurgen utan jag kunde vänta till senare i livet. Det slutade i princip vara jobbigt då förutom att det varade lite ur fistelgången. Men för kanske ett år sen fick jag en till så har nu två hål. Detta har verkligen börjat besvära mig och nu är jag ordentligt svullen och har jobbig smärta. Så tänkte ta tag i detta och fixa så jag får operera bort problemet. Vet att läkningen är jobbig så min fråga till er är om nån vet när man kommer kunna börja med nån sorts träning och när man i princip kan träna riskfritt?

Mart|n
2012-07-25, 06:17
När du inte har ett stort gapande kötthål (:D) kvar så kan du nog börja träna lite lättare igen. De första två veckorna efter operation låg jag mest på mage och lirade playstation. Några veckor senare började jag träna igen. Läkningen är inte särskilt jobbig... För min del handlade det om att åka till en distriktssköterska några gånger för att få såret tvättat och rengjort, sedan så strök de något på såret som hindrade det från att läka utifrån och in. Vilket antagligen resulterade i det fula ärret som jag har nu.

Sinom
2012-07-25, 10:10
Okey! Låter lugnande! Men det är väl lite skitsamma om man skulle få ett ärr där, är ingen rövmodell precis!