handdator

Visa fullständig version : Hur är ni på gymmet?


Doolie
2012-07-24, 21:41
Gokväll gokväll, sitter på kvällen och funderar på hur många olika karaktärer de finns på gymmet. Alla är där av olika specifika anledningar, alla träningar för olika syften och alla beter sig olika. Så hur är ni på gymmet?

Jag förstår att det är en luddig frågeställning så jag börjar så får ni en idé om vad jag menar ;)

Jag brukar oftast sköta mig själv. Jag sätter i hörlurar och driftar bort i min egen värld. Brukar oftast inte gilla att att vara social, om någon kommer fram och frågar om jag vill växla en maskin t.ex mellan setet så är jag givetvis tillmötesgående men brukar oftast komma in i gymmet och gå ut utan att säga ett ord till någon, jag är där för att träna.

När jag ser andra människor så brukar jag försöka att inte stirra, framförallt på lite överviktiga eller väldigt spinkiga killar då jag vet att de är väldigt osäkra och på nåt vis så är det beundransvärt att de faktiskt tagit första steget och kommit till gymmet.

Vackra flickor uppskattas alltid men som sagt jag är inte på gymmet för att ragga så jag nöjer mig med lite ögongodis mellan seten :naughty:

Jag gillar att kunna gymma ifred och därför finns det vissa saker som stör mig. Mycket möjligt det mest störande är killar som är där i grupper om 4-5 som spenderar 70-80% av tiden på att snacka om hur han satte på dendär slampan hemma hos fredde i lördags. Jag stör mig också på folk som ger en dåliga blickar eller försöker spydigt ge kommentarer om hur man ska utföra en övning, om en person med imponerande fysik vänligt försöker ge tips är de en sak men det blir bara för mycket när halvbiffiga 18-åringar slänger ur sig kommentarer när man lämnar bänkpressen *mini

Så hur är ni på gymmet? Vore intressant att höra folks uppfattningar om sig själva :hbang:

gohardorgohome
2012-07-24, 21:44
Jag är den där killen med keps, tjocktröja, musiken i örat som gör det han ska sen drar därifrån utan att säga ett ord till någon.

mvh

sudoo
2012-07-24, 21:48
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=163832

KalleTeodor
2012-07-24, 22:11
Är i min egen värld. Går inte i annat mode kan man säga. allt fokus ligger på passet.

Flygplan
2012-07-24, 22:20
Gokväll gokväll, sitter på kvällen och funderar på hur många olika karaktärer de finns på gymmet. Alla är där av olika specifika anledningar, alla träningar för olika syften och alla beter sig olika. Så hur är ni på gymmet?

Jag förstår att det är en luddig frågeställning så jag börjar så får ni en idé om vad jag menar ;)

Jag brukar oftast sköta mig själv. Jag sätter i hörlurar och driftar bort i min egen värld. Brukar oftast inte gilla att att vara social, om någon kommer fram och frågar om jag vill växla en maskin t.ex mellan setet så är jag givetvis tillmötesgående men brukar oftast komma in i gymmet och gå ut utan att säga ett ord till någon, jag är där för att träna.

När jag ser andra människor så brukar jag försöka att inte stirra, framförallt på lite överviktiga eller väldigt spinkiga killar då jag vet att de är väldigt osäkra och på nåt vis så är det beundransvärt att de faktiskt tagit första steget och kommit till gymmet.

Vackra flickor uppskattas alltid men som sagt jag är inte på gymmet för att ragga så jag nöjer mig med lite ögongodis mellan seten :naughty:

Jag gillar att kunna gymma ifred och därför finns det vissa saker som stör mig. Mycket möjligt det mest störande är killar som är där i grupper om 4-5 som spenderar 70-80% av tiden på att snacka om hur han satte på dendär slampan hemma hos fredde i lördags. Jag stör mig också på folk som ger en dåliga blickar eller försöker spydigt ge kommentarer om hur man ska utföra en övning, om en person med imponerande fysik vänligt försöker ge tips är de en sak men det blir bara för mycket när halvbiffiga 18-åringar slänger ur sig kommentarer när man lämnar bänkpressen *mini

Så hur är ni på gymmet? Vore intressant att höra folks uppfattningar om sig själva :hbang:

Jag beter mig ganska exakt så som du gör.

Trots att jag har gått på samma gym i över 1 år har jag inte skaffat mig några nya bekantskaper där direkt. Hälsar på några stycken ibland som tränar samma tider, det är allt.

TREX
2012-07-24, 22:23
Jag är tyst men hatar att jag är det för jag önskar att gymmen skulle bli mera som på 60 och 70-talet, som en fritidsgård för vuxna som gillar muskler. Men är så många egon idag på gymmet som ska träna, så det kanske är lika bra...

Mitosis
2012-07-24, 22:26
Finns det inga jag känner där så går jag runt med musik i öronen och svettas som en gris.
Är t.ex Proxy där så står jag och pratar skit med han mellan seten och svettas som en gris.

Pretorian
2012-07-24, 22:28
Jag är "Fredde".

benaciii
2012-07-24, 22:30
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=163832

Xtronal
2012-07-24, 22:34
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=163832

Olika titlar fast samma innehåll :cryout:

DreamFox
2012-07-24, 22:38
Jag är den där killen med keps, tjocktröja, musiken i örat som gör det han ska sen drar därifrån utan att säga ett ord till någon.

mvh

Varför tjocktröja? Aldrig fattat det där, kanske bara jag som svettas som en jävla gris. *rolleyes*

Duran
2012-07-24, 22:40
Jag kommer och går alltid typ tio minuter sent (litet gym som måste bokas), beter mig glatt och tillmötesgående. Småpratar med den som råkar va där men bara korta stunder eftersom jag vill hinna träna ordentligt. Blir irriterad om någon pratar för länge eller ger dumma nybörjartips jag inte bett om. Är noga med att inte göra andra obekväma genom att glo men sneglar i smyg för att utvärdera deras teknik. Är rätt orolig för att andra som har bra teknik ska tycka att jag är kass men spelar självsäker. Om jag är ensam där dansar jag och spänner magen framför spegeln mellan set.

Bosumannen
2012-07-24, 22:43
Också tyst, men svarar glatt på tilltal och med en krystad oneliner som ev blir den följande dialogen... Är en trevlig typ utåt men stör mig enormt när några "goa gubbar" börjar föra ett samtal med varann inom hörhåll..., ännu värre om dessa ngn av dessa individer kommer för nära (i mitt tycke alltså) under ett pågående set. Snygga tjejer har jag mer överseende med.

Duran
2012-07-24, 22:43
Olika titlar fast samma innehåll :cryout:

Jag tycker att den andra fokuserar på omgivningens perspektiv och den här på ens eget så jag skrev i båda.

gohardorgohome
2012-07-24, 23:37
Varför tjocktröja? Aldrig fattat det där, kanske bara jag som svettas som en jävla gris. *rolleyes*

Trivs i tröja, thats it ;)

Snorre Snabel
2012-07-24, 23:47
Kör ofta med lurar, har inget emot att snacka nån minut med någon men sen kör jag helst på. Kommer antingen skitsent och far runt som en stolle för att hinna med eller är där 2 timmar, dricker pwo och myser in stämningen.

Ockuperar inte cablecrossen i onödan (alltså om det finns enkeltrissa ledig) och kör inte 10 set var med mina 3 polare.

joasimo
2012-07-24, 23:48
Jag går till gymmet för att ha kul, då presterar jag bäst också. Vill dock inte dra ut på passet i onödan!

Hatar när man kommer till gym där det är tyst som på en kyrkogård och där alla bara sitter och stirrar som lobotomerad idioter och vilar mer än dom tränar. :D

Sniggel
2012-07-25, 00:38
Jag ångrar mig alltid efter ett tag att jag inte beter mig mer som en enstöring än vad jag är. Efter ett tag på ett nytt gym känner man så mycket folk att träningen börjar störas. Fast det beror väl också en hel del på all bro-science som bekantskapskretsen tar upp konstant och som jag biter mig hårt i tungan för att inte säga mer än ett tyst "mmm" fast att jag egentligen vill spendera 10-15 minuter på att förklara allt som är fel med det där påståendet. Dock klarar jag mig inte alltid och då blir det såna här diskussioner, och jag tappar fokus från träningen. Kära bullen vad ska jag göra?

edit: det är inte killen på bilden som har postat inlägget...
eller jo :P

Störd
2012-07-25, 01:13
Tar på mig hörlurarna och försvinner bort till en värld utav magiska under och fjärillar och allt det där du vet som händer när man tränar! Sedan om någon frågar något så ler jag och är allmänt trevlig.

Tjejer kan man spana in när man kör cardio ;)! Bara att ta maskinen där bak så har man perfekt utsikt ehehehe.

Angående vad som STÖR mig på gymmet som jag såg att du nämde också, så är det speciellt folk som känner att de behöver hålla en '' jag är farlig '' ton och ge allt och alla blickar när de tränar.... Förstår inte riktigt vad grejen är, finns ett antal sådana där jag tränar fast de har försvunnit efter ett tag.
Sen yngre gäng som ALLTID kör chins eller bänk press och tar upp alla tre stationer ( med chins ) samt bänkpressen och sedan kör de hela sina pass där..... Kan fanimej ta upp till 2 timmar <.<.

Oh, och en tjej på gymmet som stönar något så otroligt mycket när hon tränar haha! Hon ''tränar'' riktigt hårt..... Kan vara lite distraherande ibland fastän jag är ganska så duktig på att mentalt stänge ute allt. Hon får gärna stöna efter dock när det är dags för löpbandet ^^!*slap*

Mala
2012-07-25, 01:27
Jag är "Fredde".

I see what u did there :naughty:

Själv är jag lugn och kommer in med ett glatt humör, presterar bäst så. Träffar på många bekanta i gymmet och för att ej ödsla så gör jag det jag ska göra och försöker endast samtala när jag vilar, förr kunde jag samtala längre...

Brukar även dansa lite lätt och sjunga för mig själv :hbang:

LillisJ
2012-07-25, 01:57
Den som kommer dit för att träna, inte för att snacka skit med polarna :)

watertouch
2012-07-25, 02:03
Den som kommer dit för att träna, inte för att snacka skit med polarna :)

Det tragiska är ju att dem kommer dit o tränar istället för att gå dit och tillbaka...

Heine
2012-07-25, 06:55
Tränar fokuserat och håller mig för det mesta för mig själv. Jag hejar dock på folk jag känner igen och tvekar inte att växla några ord med dem som vill prata om styrketräning, hjälper nybörjare, passar vid behov, osv.

Popliteus
2012-07-25, 07:01
Jag är den som visar lite för mkt hud och letar efter optiljuset mellan varje set för att dra en dubbelbicce.

Hobbes
2012-07-25, 07:15
Respektfull.

Jorgen
2012-07-25, 07:57
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=163832 som sagt.