handdator

Visa fullständig version : Glasruta över mig på krogen


jasonmago
2012-07-24, 17:41
Tjena!

Jag var ute på en lokalkrog i helgen och då råkade en hel ruta från den inglasade delen rasa över mig när ett annat sällskap lutade sig mot den lite lätt. Rutan gick bokstavligen talat sönder över huvudet på mig och jag fick glas i hela håret och några skärsår i nacken men inget allvarligt. Dock vart ju kläder förstörda

Har ni koll på om man kan göra något för att få någon kompensation?
Har ju olycksfallsförsäkring från facket och sånna grejer.

Wiizra
2012-07-24, 17:42
Klart du kan få kompensation om du gör något åt saken.

jasonmago
2012-07-24, 17:47
Ja men hur fan ska man gå till väga då?

Wiizra
2012-07-24, 17:49
Prata med chefen? Gå till en advokat byrå? :P

Frantic
2012-07-24, 17:50
Prata med den ansvariga på krogen och med ditt försäkringsbolag.

Lellan
2012-07-24, 17:52
Ring dem? (Försäkringsbolaget, utestället). Inte för att vara dryg, men hur ska de annars veta? Dokumentera (fota) skador är ju också bra, samt om du har ngt nr till vittne (fast utestället lär ju räcka annars).

Edit: skönt att det inte blev något värre, lät otäckt! Hoppas du får ersättning kvickt.

jasonmago
2012-07-24, 18:03
Får börja med att ringa försäkringsbolag och fråga då

Rahf
2012-07-24, 18:11
Låt denna tråd stå som vittne till hur hjälplösa dagens unga är när något liknande händer. Eget tänkande verkar vara en bristvara.

Detta är ingen personlig attack mot jasonmago. Snarare en observation av ett mönster jag ser allt mer.

blondyz
2012-07-24, 18:15
Satt på en krog när någon i kön smällde näven genom rutan precis där vi satt.. Ett rejält fönster helt i kras, lite blod i en polares panna.

De ansvariga på krogen hörde av sig och erbjöd kompensation någon dag efter och sen var det ur världen.

Jonte12
2012-07-24, 18:24
Tjena!

Jag var ute på en lokalkrog i helgen och då råkade en hel ruta från den inglasade delen rasa över mig när ett annat sällskap lutade sig mot den lite lätt. Rutan gick bokstavligen talat sönder över huvudet på mig och jag fick glas i hela håret och några skärsår i nacken men inget allvarligt. Dock vart ju kläder förstörda

Har ni koll på om man kan göra något för att få någon kompensation?
Har ju olycksfallsförsäkring från facket och sånna grejer.

Polisanmäl + kontakta ditt försäkringsbolag. Plåta skadorna på dig, kläder etc. Skriv ner hur det gick till och rita även på ett papper/skissa. Var speciellt noga med vad du fått för skador etc, att du inte sover ordentligt på nätterna, inte kan äta ute, post traumatisk stress etc... så kanske du kan få ut ett par kr i sveda och värk *popcorn*

David Brent
2012-07-24, 18:36
Polisanmäl + kontakta ditt försäkringsbolag. Plåta skadorna på dig, kläder etc. Skriv ner hur det gick till och rita även på ett papper/skissa. Var speciellt noga med vad du fått för skador etc, att du inte sover ordentligt på nätterna, inte kan äta ute, post traumatisk stress etc... så kanske du kan få ut ett par kr i sveda och värk *popcorn*

Och om det är något som TS inte lider av då?

blondyz
2012-07-24, 18:38
Och om det är något som TS inte lider av då?

Då kan man ljuga och försöka få ersättning man inte har rätt till. Bedrägeri kallas det.

Vunnis
2012-07-24, 18:40
Försärkringsbedrägeri alltså, jonte? *popcorn*

krappen
2012-07-24, 23:14
Jasså Jonte12, det är sånt du sysslar med.

mattilainen
2012-07-25, 00:00
börjar låta som när jag sa till en på sweclockers forum att han borde skicka tillbaka och låtsas som att han inte hade haft sönder sitt moderkort utan att det "var så när han fick det". Blev då avstängd i två veckor för upphov till bedrägeri? Jävla töntregel. :)

Olegh
2012-07-25, 00:10
börjar låta som när jag sa till en på sweclockers forum att han borde skicka tillbaka och låtsas som att han inte hade haft sönder sitt moderkort utan att det "var så när han fick det". Blev då avstängd i två veckor för upphov till bedrägeri? Jävla töntregel. :)

Med "töntregel" så menar du att det är töntar som blir avstängda tack vare den?

Sniggel
2012-07-25, 00:34
börjar låta som när jag sa till en på sweclockers forum att han borde skicka tillbaka och låtsas som att han inte hade haft sönder sitt moderkort utan att det "var så när han fick det". Blev då avstängd i två veckor för upphov till bedrägeri? Jävla töntregel. :)

Du kanske var sarkastisk när du sa det. Men det är ju snudd på uppmaning till bedrägeri vilket är halvt allvarligt. Bedrägeri är ju då det som är allvarligt på riktigt.

Beror väl lite på situationen hur lätt det är att se om personen menar det eller ej. Men forumet vill väl inte bli förknippade med en samling människor som ger varandra tips om hur man lurar företag på pengar.
Precis som kolozzeum inte vill att man pratar om hur man ska injicera sitt testosteron.

jasonmago
2012-07-25, 00:55
Låt denna tråd stå som vittne till hur hjälplösa dagens unga är när något liknande händer. Eget tänkande verkar vara en bristvara.

Detta är ingen personlig attack mot jasonmago. Snarare en observation av ett mönster jag ser allt mer.


Måste bara undra en sak. Om man inte håller på med sånt här om dagarna, inte har nå direkt mycket papper att hålla reda på, inga barn/husdjur som man behöver hålla koll på hur försäkringar funkar osv varför är de då självklart att jag måste veta exakt vad som gäller för mig?

Har aldrig råkat ut för något sånt här och när jag va mindre stod föräldrarna för det eftersom jag inte va myndig. Tycker inte alls de va någon dum fråga haha

Jens.Andersson
2012-07-25, 01:10
Med "töntregel" så menar du att det är töntar som blir avstängda tack vare den?

:thumbup:

Allan
2012-07-25, 08:25
Om ditt fackförbund har en fritidsförsäkring tar du kontakt med dem. Sen kommer det att rulla av sig själv. De avgör om du ska polisanmäla, driva sak mot krogen etc. Så nöj dig med att dokumentera dina skador, och ring ditt fackförbund.

hahavaffan
2012-07-25, 08:54
En jag känner fick en gasolbrännare över sig på en krog. Resultat: brännskador och fri entré+dricka resten av året.

Catstyle
2012-07-25, 08:57
Om ditt fackförbund har en fritidsförsäkring tar du kontakt med dem. Sen kommer det att rulla av sig själv. De avgör om du ska polisanmäla, driva sak mot krogen etc. Så nöj dig med att dokumentera dina skador, och ring ditt fackförbund.
Subtil propagandaspridning, snyggt! ;)

Lellan
2012-07-25, 09:14
Subtil propagandaspridning, snyggt! ;)

Hur kan det vara propaganda, ts skrev ju inledningsvis just om försäkring via facket? :confused: Och informationen Allan skrev är ju korrekt?

bigtraps
2012-07-25, 09:20
hur kan det vara propaganda, ts skrev ju inledningsvis just om försäkring via facket? :confused: Och informationen allan skrev är ju korrekt?

+1

Catstyle
2012-07-25, 09:22
Läste fel, my bad. :)

Piranha
2012-07-25, 09:53
Läste fel, my bad. :)

:hbang: