handdator

Visa fullständig version : Defftips Önskas!


Antovic12
2012-07-23, 18:28
Tjenna, har kört deff nu ett tag och det går relativt bra tycker jag! Tränar varje dag iallfall nånting, mestadels gym+kondition i en combo. Dagar då jag inte är på gymmet brukar jag gå ut och promenera ca 1 timme. Är 183 lång och väger ca 82 kg. Har spelat hockey sen jag var ca 5-6 år men har under tonårstiden alltid haft en liten mage osv, har inte riktigt tagit tag i det för än nu. Har aldrig tidigare tänkt på varför eller så, jag har kanske inte tappat så jättemånga kilo under deffen. I och för sig, kilon bryr jag mig inte alls om. Jag är mer ute efter att tappa fett. Har tyvärr inga före-bilder utan bara några bilder nu under deffen jag håller på med, fått höra av många att jag ser ut att ha tappat jättemycket. Men jag tycker fortfarande att jag har aningen för mycket fett runt magen. Någon som har några speciella tips eller är det bara att köra på? Käkar så jag ligger på ett underskott mellan 500-1000 kalorier per dag.


;)

willtjam
2012-07-23, 18:51
Det är bara att köra på. Magen brukar vara det sista som försvinner på män, tyvärr.

Antovic12
2012-07-23, 18:53
Jo, jag har tyvärr hört detsamma :p Får hoppas det stämmer ;)

AronP
2012-07-23, 18:56
Det är bara att köra på. Magen brukar vara det sista som försvinner på män, tyvärr.
Jag skulle hävda att nedre rygg är det sista som släpper. Därefter övre rygg. Sedan kanske magen men är nog mer inne på quads. Däremot är det väl magen som dom flesta vill ska släppa och tycker dom ser minst utveckling.

TS: det är bara att nöta på, resultaten kommer.

willtjam
2012-07-23, 19:02
Jag skulle hävda att nedre rygg är det sista som släpper. Därefter övre rygg. Sedan kanske magen men är nog mer inne på quads. Däremot är det väl magen som dom flesta vill ska släppa och tycker dom ser minst utveckling.

TS: det är bara att nöta på, resultaten kommer.

Såpass. Jag tyckte att övre rygg försvann fortast när jag gick ner i vikt. Men då gick jag från typ 22% till 15. Inte hård form alltså. Jag antar att det du skrev gäller först då. Typ.

AronP
2012-07-23, 19:09
Såpass. Jag tyckte att övre rygg försvann fortast när jag gick ner i vikt. Men då gick jag från typ 22% till 15. Inte hård form alltså. Jag antar att det du skrev gäller först då. Typ.
Jag pratar främst om slutet, dvs det där när man ska få fram magrutor och liknande. Många ser rätt så bra separationer på magrutorna när dom kommer under 10, inte så många på benen eller på ryggen.

Men att magen släpper sist har man hört många gånger, undra vad det kommer ifrån.

Lychgate
2012-07-23, 19:46
Jag pratar främst om slutet, dvs det där när man ska få fram magrutor och liknande. Många ser rätt så bra separationer på magrutorna när dom kommer under 10, inte så många på benen eller på ryggen.

Men att magen släpper sist har man hört många gånger, undra vad det kommer ifrån.

För att många bantar ner sig till hur man ser ut i kläder. Tror knappast att vanliga svenssons väntar på att se muskelfibrerna i triceps mot mindre midjeomfång.

Magen är helt enkelt det sista som behöver bli platt för att vara "smal", det du skriver om gäller mer när man ska bli rippad.

AronP
2012-07-23, 20:07
För att många bantar ner sig till hur man ser ut i kläder. Tror knappast att vanliga svenssons väntar på att se muskelfibrerna i triceps mot mindre midjeomfång.

Magen är helt enkelt det sista som behöver bli platt för att vara "smal", det du skriver om gäller mer när man ska bli rippad.
Fast då är det snarare att inget annat blir riktigt tjockt och står ut. Men jag köper argumentet, det framstår som att magen släpper sist.

Lychgate
2012-07-23, 20:51
Fast då är det snarare att inget annat blir riktigt tjockt och står ut. Men jag köper argumentet, det framstår som att magen släpper sist.

Helt klart. Fettlagringen runt midjan ses helt enkelt som rent fett medans man endå har 45cm's biccar även om BF'et är närmare 35%.

Dreas
2012-07-23, 21:13
Jag tappar övre ryggen före magen iaf.

vicarious
2012-07-23, 21:16
Jag tappar övre ryggen före magen iaf.

Samma här. Mage helt klart värst för mig. Fast har aldrig varit så lågt så jag märkt om nedre rygg är värre :P

AronP
2012-07-23, 21:38
Jag tappar övre ryggen före magen iaf.
Intressant. Man brukar generalisera till att den stora mängden byggare har svårt att bli riktigt hårda på ryggen. Vad ligger måtten på och i vilken takt släpper dom?

Dreas
2012-07-24, 10:38
Intressant. Man brukar generalisera till att den stora mängden byggare har svårt att bli riktigt hårda på ryggen. Vad ligger måtten på och i vilken takt släpper dom?Det var två år nu sen jag var såpass lågt att jag kunde avgöra om ryggen eller magen tappat mest sebart fett.

Och bilderna jag postade här då fanns i den numera stängda dagsformstråden.

Vet att jag fick en kommentar av Albin om bra hårdhet på ryggen samt lite poseringstips :)

AronP
2012-07-24, 10:55
Det var två år nu sen jag var såpass lågt att jag kunde avgöra om ryggen eller magen tappat mest sebart fett.

Och bilderna jag postade här då fanns i den numera stängda dagsformstråden.

Vet att jag fick en kommentar av Albin om bra hårdhet på ryggen samt lite poseringstips :)

Aha. Då lämnar vi ämnet där då. Tillbaka till topic.

Sinom
2012-07-24, 15:34
Lånar tråden lite, ligger i kcalunderskott nu för jag har kanske 10-15 kilo överflöd i fett. Är ingen biffig kille som har bulkat eller nå utan måste bli lättare, samtidigt tränar jag med kroppsvikt hemma samtidigt som jag såklart tränar kondition för jag måste ha uthållighet och lite styrka för jag ska försöka ta mig in i Försvarsmakten, men då till min fråga, är det svårt för mig att bli starkare pga kcalunderskott eller är det möjligt att bli starkare när jag ändå är relativt otränad och har fett på kroppen vilket borde vara en kcalkälla.

vicarious
2012-07-24, 15:41
Det är fullt möjligt.

Antovic12
2012-07-24, 16:27
Tog 2x Morgonbilder imorse, har en hel del att träna bort ändå men jag antar bara det är att köra på!

WHITEFOLKS
2012-07-24, 16:29
Träna bort?

Du tränar till dig muskler, kondition och styrka.

Om du vill få bort fett så är det med kaloriunderskott du löser det.

Antovic12
2012-07-24, 16:32
Ja, som jag har skrivit tidigare ligger jag på ett kaloriunderskott.
Att bara ligga på ett underskott + sitta hemma känns aningen onödigt. Kommer antagligen köra på träningen hårt som jag gör och fortsätta ligga på ett underskott mellan 500-1000 kcal per dag.

Lychgate
2012-07-24, 17:39
Tung styrketräning ihop med bra diet för att stimulera kroppen till att behålla maximalt med fettfri massa och förbruka lagrat kroppsfett från energi restriktionen. Kondition/"Förbränningsträning" bör utövas i syfte att behålla flåset då det inte har någon effekt på det lagrade fettets frisättning i kroppen.

Antovic12
2012-07-26, 15:40
Märkte en rolig sak idag...! Trodde att jag vägde ca 82 kilo, låg på ungefär 84 tidigare. Visade sig att jag låg på 76kg! Kul kul!
Iofs skiter jag fullständigt i vikten ;) Men alltid kul att se att det givit resultat!

Antovic12
2012-07-26, 22:41
Svårt att uppskatta men...hur mycket tror ni att jag har kvar att deffa bort innan det är slutdeffat? *screwy* Gjorde idag ett fett % test. Låg på 14 % just nu enligt detta, inte så säker på hur 100% det testet är men får väl lita på det! Ser gärna att folk uppskattar kilon och tid. Ligger på ett underskott mellan 500-1000 per dag, närmare 1000 om jag ska vara helt ärlig! :naughty:

Pretorian
2012-07-27, 06:45
Det är inte bara positivt att rasa i vikt. Du kan förlora en del muskler och då tror jag ditt förväntade resultat uteblir, även om du gått ner i vikt.

Lychgate
2012-07-27, 07:49
Det är inte bara positivt att rasa i vikt. Du kan förlora en del muskler och då tror jag ditt förväntade resultat uteblir, även om du gått ner i vikt.

+1.

Du verkar inte ha någon nämnvärd muskelmassa så för snabb viktnedgång kommer resultera i att du ser spinkig ut istället för deffad.

Antovic12
2012-07-27, 09:50
Jo, jag vet. Just nu i dagsläget tänkte jag få mig ner till en "ingen mage", magrutor är inte prio!;)

Pretorian
2012-07-27, 09:52
Då är det bara att fortsätta.

Antovic12
2012-07-27, 09:57
"Platt mage" - Müskler - 6 Pack ;)

Antovic12
2012-08-03, 00:31
Har iofs inga "före-bilder" men jag tycker iallafall jag nått några hyfsade synliga resultat + även känner mig starkare styrkemässigt! *flex*

Antovic12
2012-08-13, 12:19
Börjar känna mig hyfsat nöjd, inte direkt rippad men inte speciellt fet. Vad tror ni om att kriga på och bygga muskler och sedan "fin-deffa" inför nästa sommar? :hbang:

Antovic12
2012-08-13, 13:05
Kan meddela att jag då tänkte att deffa ca 1-2 veckor till. Troligtvis till skolan börjar om igen för att sen bara satsa all in på att bygga!