handdator

Visa fullständig version : iPhone 4s knasar


Lundberg
2012-07-23, 14:14
Tja!

Jag har det lilla problemet att min iPhone fadear bort musiken jag lyssnar på när det kommer starkt ljud i bakgrunden.
Exempel är att jag brukar spela trummor till musik i hörlurar, och vid starka slag på virvel, crash etc. så "fadeas" musiken bort i någon sekund, den pausas inte utan låten fortsätter, EXTREMT irriterande!
På min gamla iPhone (3gs) hade jag aldrig det här problemet *gah!*
Med iPhone-orginal headset så funkar allt däremot som det ska, vilket förbryllar mig.. Dom lurarna vill jag förövrigt inte använda *spy*

Vet någon om det finns nån inställning för detta? För att skydda hörseln typ eller liknande?

Fishtank
2012-07-23, 14:55
Fråga i iPhonetråden?

MathiasF
2012-07-23, 14:57
Låter ju som glapp i de hörlurarna du vill använda,
byt ljudkälla och upprepa händelseförloppet.

Lundberg
2012-07-23, 17:25
Fråga i iPhonetråden?
Jaha det finns en sån alltså:em:

Låter ju som glapp i de hörlurarna du vill använda,
byt ljudkälla och upprepa händelseförloppet.
Fast det strular med andra hörlurar också... Byta ljudkällan kommer nog inte hjälpa, ljudkällan är ju min iPhone, som jag måste ha. Jag tror att micken på hörlurarna har något med strulet att göra.

Ingen annan som känner igen sig?

MathiasF
2012-07-23, 17:52
Jaha det finns en sån alltså:em:


Fast det strular med andra hörlurar också... Byta ljudkällan kommer nog inte hjälpa, ljudkällan är ju min iPhone, som jag måste ha. Jag tror att micken på hörlurarna har något med strulet att göra.

Ingen annan som känner igen sig?

Anledningen till att byta ljudkälla är ju för att utesluta att ljudkällan är problemet givetvis.