handdator

Visa fullständig version : Räka som vill gymma, schema?


Big Smoke
2012-07-23, 00:33
Tjenare Kolozzeum!

Blev nyligen intresserad av att börja gymma för muskelbyggning, och behöver hjälp med ett schema! Köpte nyss ett gymkort i 1 månad på mitt lokala gym, och märkte till min stora fasa att de inte har power rack eller något för knäböj.

Därför utesluter jag helst det temporärt!

Vikt: 68kg
Längd: 184cm
Ålder: 15

Skulle någon kunna knåpa ihop något schema för mig för att bygga muskler? Jag har tränat på gym förut, men endast för skojs skull och kanske 1 gång i veckan, lite slarvigt sådär. Samt legat hemma och gjort push ups i brist på annat ;)

Tittade på den klistrade tråden men eftersom jag inte kan göra knäböj så undrar jag om det finns något annat bra? Tack på förhand.


EDIT: Kör gärna 3-4 gånger i veckan.

Big Smoke
2012-07-23, 00:59
Hittade detta:
https://www.flashback.org/t362694

Funderar på att testa det. Det står typ Måndag: bröst.. Ska jag köra 2 övningar per muskelgrupp då eller?

LillisJ
2012-07-23, 02:48
"Kliv upp klockan 7 och sen äter du konstant tills du går och lägger dig kl 22:00."


Assåva :cryout:

Börja med stronglifts 5x5, då lär du dej tekniken i basövningar och får en väldigt bra början. ;) Kan du inte böja i Smithmaskin?

kettlebellGuden
2012-07-23, 02:57
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=87454

Ingen knäböj? Perfekt tillfälle för dig att istället för trista 5:or knäböj köra styrkevändningar och sen köra frontböj.

pwnyou
2012-07-23, 06:28
"Kliv upp klockan 7 och sen äter du konstant tills du går och lägger dig kl 22:00."

Jag som inte är ecto skulle gå upp 2-3kg varje vecka av att ha sådana dagar några gånger i veckan. Plus vätska. Sjukt.

z_bumbi
2012-07-23, 06:41
TTittade på den klistrade tråden men eftersom jag inte kan göra knäböj så undrar jag om det finns något annat bra? Tack på förhand.

Det finns ingen böj med första tiden och sedan kan du utan problem ersätta det med benpress eller kanske fråga någon om hjälp så att du kan börja köra böj.

Alfers
2012-07-23, 07:06
Måste ju finns benpress, hacksquat, smith eller iaf något liknande.
Knäböj och/eller utfall med hantlar fungerar ju alltid annars.
Använd inte bristen på rack som en ursäkt för att köra disco bara ;)

Latissimus Dorsi
2012-07-23, 12:42
"Kliv upp klockan 7 och sen äter du konstant tills du går och lägger dig kl 22:00."


Assåva :cryout:

Börja med stronglifts 5x5, då lär du dej tekniken i basövningar och får en väldigt bra början. ;) Kan du inte böja i Smithmaskin?

Förvånansvärt bra formulerat av herr Löwgren, det är så det ska vara du ska äta äta äta och återigen äta, när du tror du är proppmätt det är då du ska äta lite till från 07:00 till 22:00. Sen om du fortfarande får uteblivna resultat, ät mer.

LillisJ
2012-07-23, 12:59
Förvånansvärt bra formulerat av herr Löwgren, det är så det ska vara du ska äta äta äta och återigen äta, när du tror du är proppmätt det är då du ska äta lite till från 07:00 till 22:00. Sen om du fortfarande får uteblivna resultat, ät mer.

Ja, han kunde ju bara skrivit att man ska plundra kylskåpet, men hålla en takt så att maten räcker till 22:00. :laugh:

daloatf
2012-07-23, 14:06
Du kan ju fortfarande köra böj utan powerrack. Har inte haft ett powerrack på fyra år och har ändå ha lyckats böja utan problem. Var bara försiktig och sluta vid 1-2 reps ifrån failure. Eventuellt kan du ha en träningskompis med dig så kan ni hjälpas åt.

Tyrwing
2012-07-23, 14:58
Du kan ju fortfarande köra böj utan powerrack. Har inte haft ett powerrack på fyra år och har ändå ha lyckats böja utan problem. Var bara försiktig och sluta vid 1-2 reps ifrån failure. Eventuellt kan du ha en träningskompis med dig så kan ni hjälpas åt.

This!
Inte alltid powerracket är ledigt bara för man har ett. Sen så bestod min SL5x5 karriär av ett gym utan skydd så det var bara att lära sig vart begränsningarna gick.