handdator

Visa fullständig version : Hur få sitt testo uppkollat?


spoty
2012-07-22, 20:30
Hej. Jag har många symptom som tyder på brist på testosteronnivåer, och det har stört mig i många år. Jag har gjort lite blodprov på vårdcentralen, men aldrig har jag tänkt på testosteronnivåer, det har vi aldrig kollat upp specifikt. När man gör ett sånt blodprov på vårdcentralen ser de hur dessa nivåer ligger till?


Jag undrar hur man alltså hur man kollar upp detta?

kettlebellGuden
2012-07-22, 20:31
Du kan börja med att fråga din läkare om de är intresserade av att göra det. Finns annars diverse företag som glatt utför testerna till dig.

hultman
2012-07-22, 20:32
Hej. Jag har många symptom som tyder på brist på testosteronnivåer, och det har stört mig i många år. Jag har gjort lite blodprov på vårdcentralen, men aldrig har jag tänkt på testosteronnivåer, det har vi aldrig kollat upp specifikt. När man gör ett sånt blodprov på vårdcentralen ser de hur dessa nivåer ligger till?


Jag undrar hur man alltså hur man kollar upp detta?

Gå till VC/husläkare och säg att du är trött, har usel libido och gått upp mycket i vikt trots att du inte äter så mycket. Du själv gissar att det är testosteronbrist och vill undersöka det. De skickar en remiss till ett labb och det är löst direkt. Svaren dröjer några dagar.

Angel
2012-07-22, 20:36
Säg att du har svårt att hålla stånd.