handdator

Visa fullständig version : Paris


Fitforfun
2012-07-22, 09:28
Hej ska bostätta mig i Paris i snart, undrar om ni har några tips på vart man kan inhandla nyttig mat/billigt och bra kött osv. Kesella, keso? Basvaror i allmänhet...

Har någon några erfarenheter från de får ni gärna dela med er!

Mouline
2012-07-22, 09:39
Lidl finns överallt i Europa,
Lidls kesella heter Milbona, deras keso är den keso med minst fett (0,1) aka Cottage Cheese från Litess. Alla Litess varor är low-fat / low-carp high protine.
Lidls spenat har grym macro... Känner du till Lidl? Its your European friend!

Zizou
2012-07-22, 10:03
Lidl finns överallt i Europa,
Lidls kesella heter Milbona, deras keso är den keso med minst fett (0,1) aka Cottage Cheese från Litess. Alla Litess varor är low-fat / low-carp high protine.
Lidls spenat har grym macro... Känner du till Lidl? Its your European friend!

Dock behöver det inte betyda att dom har milbona kvarg där. I England hittade jag inte den i en enda LIDL-butik. Dock har dom Fromage Frais, som är liknande, fast med lite mindre protein än kvarg. Men betydligt dyrare.

Mouline
2012-07-22, 10:28
Fromage frais är kvarg...
och jag antar du handlade på Tesco och då kostade
det endast 1.4 E för 500g? ;)

Zizou
2012-07-22, 10:40
Fromage frais är kvarg...
och jag antar du handlade på Tesco och då kostade
det endast 1.4 E för 500g? ;)

Mja i princip kvarg, fast lite mer kolhydrater och mindre protein om jag inte minns fel. Handlade aldrig fromage frais, då jag ansåg det vara för dyrt. Keso var betydligt billigare. Kostade betydligt mer än 1.4 pund när jag var där iallafall (På tesco, asda etc). Keson däremot gick på 1 pund för 500 gram ibland.
På LIDL hittade jag inget i närheten av det faktiskt. Dom hade väldigt dåligt urval faktiskt.
Har ju som sagt ingen aning om hur det är i Frankrike.