handdator

Visa fullständig version : nybörjare


wasdrf
2012-07-22, 00:06
har gymmat cirka en månad nu och skulle vilja testa tillskott men har ingen aning vad jag ska köpa och snart börjar skolan och skolmaten är inte den bästa och jag kommer att gymma direkt efter skolan så har ingen tid att äta

willtjam
2012-07-22, 00:09
Det heter tillskott och inte ersättning. Mat får du allt lov och äta.

wasdrf
2012-07-22, 00:12
Det heter tillskott och inte ersättning. Mat får du allt lov och äta.

jo men skulle vilja ha något man kan ta innan träningen

willtjam
2012-07-22, 00:18
Käka något slags mellanmål bara.

Otur
2012-07-22, 05:56
Vad är det för fel på skolmaten?

Pepz
2012-07-22, 07:29
har gymmat cirka en månad nu och skulle vilja testa tillskott men har ingen aning vad jag ska köpa och snart börjar skolan och skolmaten är inte den bästa och jag kommer att gymma direkt efter skolan så har ingen tid att äta

har du inte tid att äta så kommer du inte att få resultat oavsett vilka kosttillskott du tar.

det är inget fel på skolmaten om man slutar vara kräsen.
vill du ha muskler? ät skolmaten- den är gratis och hyfsat näringsriktig. håll för näsan och ät. muskler får man lida för

Jorgen
2012-07-22, 08:01
har gymmat cirka en månad nu och skulle vilja testa tillskott men har ingen aning vad jag ska köpa och snart börjar skolan och skolmaten är inte den bästa och jag kommer att gymma direkt efter skolan så har ingen tid att äta

Varför vill du använda kosttillskott?

aldoschadewitz
2012-07-24, 19:54
Näringsmässigt i muskelbyggande syfte är skolmaten fungerande.. ät mycket!
Om det är långt mellan lunchen och träningen kan du ta en bar av nått slag.. eller amino.. eller pwo men jag hade hellre tatt ett mellanmål med rikntig mat!;)
Postat via en mobil enhet

Doolie
2012-07-24, 21:28
har gymmat cirka en månad nu och skulle vilja testa tillskott men har ingen aning vad jag ska köpa och snart börjar skolan och skolmaten är inte den bästa och jag kommer att gymma direkt efter skolan så har ingen tid att äta

Du får inte mycket svar så jag ska svara de som jag tror du är ute efter.

Först: käka maten du får, ät kött å få i dig en del kolhydrater så är de lugnt.

Kosttillskott som jag skulle rekommendera: (jag utgår från att ekonomin räcker)

Vassle protein såsom 100% Whey Golden standard rekommenderas

EAA som du kan ta innan och efter träningen, kolla ************* å ta nåt med bra reviews

Kreatin Monohydrate

Alternativt om du känner att du behöver en Pre Workout produkt såsom Craze

Kolla upp dessa grejor och utvärdera vad du är i behov av, lycka till me träningen och kör hårt:hbang:

aldoschadewitz
2012-07-25, 00:07
om du ska ta någon form av kosttillskott, köp vassle eller liknande och inte så stora mängder om du skulle komma på att gymmning kankse inte är din grej eller vad vet jag, du har ju bara tränat en månad. lär dig träning och kost först och sedan om du har problem att få i dig rekommenderad mängd protein kan du använda dig av ett proteintillskott.