handdator

Visa fullständig version : Minimal muskelnedbrytning vid fasta!


Kaanbolek
2012-07-20, 16:43
Undrar om ni kan ge olika råd om vad man ska tänka på när det gäller kost under fasta (ramadan) för att kunna ha så lite muskelnedbrytning som möjligt. Vill också tillägga att jag inte äter något på 16h.*gah!*

WHITEFOLKS
2012-07-20, 17:09
Ät tillräckligt när du väl äter så är det inga problem.

tjing
2012-07-20, 18:06
Gener för proteolys blir inte uppreglerade vid så kort fasta.

Som sagt, ät ordentligt så är det ingen fara.

Feelgood
2012-07-20, 18:13
16 timmar är väll det man kör under LG? Se din ramadan som ett test av LG ;) ät bara ditt kaloribehov under dessa 8 timmar så blire nog bra

vicarious
2012-07-20, 19:57
Som sagt, ät ordentligt när du äter. Oroa dig inte för att minimera muskelnedbrytningen. Se istället till att maximera uppbyggnaden när du äter. Styrketräna + tillräckligt med protein & energi.

Forqie
2012-07-20, 20:10
Som sagt, ät ordentligt när du äter. Oroa dig inte för att minimera muskelnedbrytningen. Se istället till att maximera uppbyggnaden när du äter. Styrketräna + tillräckligt med protein & energi.

+1

Träna dock nära inpå solnedgången då du inte kan dricka aminosyror eller något annat för den delen för än solen gått ner.

Sniggel
2012-07-21, 15:27
Undrar om ni kan ge olika råd om vad man ska tänka på när det gäller kost under fasta (ramadan) för att kunna ha så lite muskelnedbrytning som möjligt. Vill också tillägga att jag inte äter något på 16h.*gah!*

Ju mer protein och kalorier du äter när du äter, desto längre tid in i fastan undertrycks proteinnedbrytningen.

Mala
2012-07-22, 14:29
16 timmar är väll det man kör under LG? Se din ramadan som ett test av LG ;) ät bara ditt kaloribehov under dessa 8 timmar så blire nog bra

En stor skillnad är att han inte får dricka vatten när han vill.
Men du, när du väl får äta o dricka, se till o verkligen göra det!

Eftersom jag diggar Scooby kan jag passa på o länka en text:
http://scoobysworkshop.com/2012/07/20/ramadan-and-bodybuilding/