Visa fullständig version : Färdig guacamole
KalleTeodor
2012-07-20, 15:49
Jag räknar inte med santa marias guacamole då den bara innehåller 2 procent Avokadopulver, resten är kemikalier och tillsatser.
Finns ju aldrig mogna avokados i affären och när jag väl köper hem dem så lyckas jag vänta för länge så dem ruttnar *cry*
Så finns det någon färdig vettig guacamole i någon affär?
Brukar finnas på ica där jag handlar, ligger en grön påse i en tunn pappförpackning. Hittade inga bilder tyvärr.
KalleTeodor
2012-07-20, 16:02
Brukar finnas på ica där jag handlar, ligger en grön påse i en tunn pappförpackning. Hittade inga bilder tyvärr.
ica maxi? i någon kyldisk då eller?
Grazzafukkinrazzi
2012-07-20, 16:15
Santa Maria's färdiga guacamole som du nämner är ju otroligt utsökt! :)
Den är najs, 94% avokado i den.
Holabandola
2012-07-20, 19:39
santa marias är widrisch...
Jag håller med om att det är svårt att göra egen, helt omöjligt att köpa en vettig avokado. Antingen är de för hårda, eller så är de helt mosiga...finns ett tredje alternativ också och det är avokados med svarta oätbara trådar i...whats up with that??
Gör en Tzatsiki istället, lika gott, men enklare :-)
Ica Maxi i Nacka (och flera andra också, antar jag) brukar ha 2 sorters guacamole, tror det är vanlig och chili, som kommer i platta, fyrkantiga burkar med en kartong runt. Finns i kyldiskarna. Står på högkant.
Har för mig att jag läste på innehållsförteckningen att det var bra innehåll.
Är inte heller något större fan av luriga burkar i tex mex-hörnan.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.