handdator

Visa fullständig version : tea-time!..?


StrangeKraem
2012-07-20, 13:13
Träningsjournal take <insert way too high number here>! ... ACTION!

Att föra träningsjournal har blivit lite av min nemesis, av någon anledning så händer det alltid något som gör att jag inte kan träna efter det att jag har skrivit ett par inlägg, vilket minst sagt börjar bli frustrerande! Meeeen nu tänkte jag att det var dags att försöka igen och hoppas på att genom att göra den "officiell" så kanske jag finner det lättare att fortsätta oavsett vad som händer. Time will tell!

Så vem är jag? En liten tösabit som bor i Linköping på 24 bast som försöker komma i form! Är en av dom som i princip alltid har vart överviktig och för dryga ett år sen (juni 2011) fick jag ett litet uppvaknande i form av ett läkarutlåtande som gjorde att jag helt enkelt inte längre hade något val; det var dags att göra något åt saken.
Fann det fruktansvärt kul att vara på gymmet och slänga runt vikter och helt plötsligt så var jag 15 kilo lättare och väldigt mycket starkare än vad jag någonsin varit! Dock så kände jag att det var dags för något nytt, så för dryga en vecka sen så bestämde jag mig för gå från maskiner/hemma"gym" till att testa Stronglift 5x5!

Wish me luck!
/SK

StrangeKraem
2012-07-20, 13:14
18/7-2012 - Pass A (1)

Benböj;
Stång x 5,5,5,5,5

(Nja, var någon sexa eller två när jag glömde bort hur många reps jag gjort :em: )

Bänkpress;
Stång x 5,5,5,5,5

Stångrodd;
Stång x 5,5,5,5,5


Det känns ju i alla fall att jag inte direkt har använt fria vikter sådär värst mycket. Vingligt, ojämt och ingen vidare koll på teknik!
Bokade in ett instruktionspass i början av augusti så man kanske får lite koll på saker och ting i alla fall.

StrangeKraem
2012-07-20, 13:14
20/7-2012 - Pass B (1)

Benböj;
Stång x 5,5,5,5,5

Overhead press;
Stång x 5,5,5,5,5

Deadlift;
Stång x 5

Hade (har) rent grym träningsvärk i låren sen förra passet så misstänkte att benböjen skulle vara riktigt jobbig men det gick helt ok! Däremot så "tror" jag att jag gör något fel eftersom det tar så mycket mer på framsida lår än baksida & rumpa så mja, ser fram emot det där nämnda instruktionspasset!

..Inte vet jag vad stången väger heller, tanken var att jag skulle kolla det idag men det glömdes visst bort :smash:

StrangeKraem
2012-07-23, 09:05
23/7-2012 - Pass A (2)

Benböj;
22.5 x 5,5,5,5,5

Bänkpress;
22.5 x 3,3,3,3,3

Stångrodd;
22.5 x 5,5,5,5,5

Mja, trots att bänkpressen gick .. inte fullt så som jag tänkt mig så är jag ändå ganska nöjd med passet. Benböjen gick mycket bättre, lyckades stå bredare utan att knäna gick inåt och började trilskas (story of my life) och det kändes riktigt skönt alla fem set igenom!

Kände mig väl inte så lite grön när det började trilla in folk som till synes hållt på ett tag så jag misstänker att jag kunde spenderat lite mer tid på att fokusera istället för att dregla över andras muskler/styrka. Kanske får ta och be om ursäkt nästa gång jag ser sagda personer :em:

StrangeKraem
2012-07-24, 20:34
..10 timmar på Kolmården borde fan räknas som ett träningspass.

nyvaken
2012-07-24, 22:05
Första passet me stronglifts ger dig ditt livs träningsvärk i benen, och sen.. aldrig mer, eller ja nästan. Också börjat me programmet i sommar, lycka till!

StrangeKraem
2012-07-25, 09:10
Första passet me stronglifts ger dig ditt livs träningsvärk i benen, och sen.. aldrig mer, eller ja nästan. Också börjat me programmet i sommar, lycka till!

Haha, mjo, fast värst var nog nästan ett av mina första karatepass! Kommer ihåg att jag fick be mamma att ringa och sjukanmäla mig till skolan för att jag inte kunde komma upp ur sängen. DET var smärta! :D
Lycka till på dig å!

StrangeKraem
2012-07-25, 09:21
25/7 - 2012 - Pass B (2)

Benböj;
22.5 x 5,5,5,5,5

Overhead press;
20 x 5,5,4,3,3

Deadlift;
22.5 x 5

Benböjen gav mig inga större problem, kände av högerknät lite men det försvann när jag vinklade foten rätt igen. Overheaden gjorde mig grymt besviken. Drog på 2,5kg och .. det gick bara inte. Kom till ögonhöjd och sen stog jag så i ett par sekunder och det gick inte mer. Tog beslutet att ta av sagda 2,5kg igen och bara köra stången vilket underlättade, men fiiiii vad jobbigt det var! Nästan så jag blir lur på om stången på det andra friskis gymmet är på 15kg snarare än 20 som dom är i lokalen jag vart i den här veckan, men det kanske bara är mitt nedslagna, spottade och blåslagna självförtroende som försöker intala mig det.

Nåja, jag är där för att bli starkare; bare te å kämpa på!

StrangeKraem
2012-07-27, 12:39
27/7 - 2012 - Pass A (3)

Benböj;
25 x 5,5,5,5,5

Bänkpress;
22.5 x 5,5,1
20 x 5,5

Stångrodd;
25 x 5,5,5,5,5


Mja. Bänkpressen går lite sisådär kan man väl säga. :P
Eftersom jag inte fixade 5x5 förra passet så började jag om den här veckan och kände av vänstra armbågen på andra setet. Försökte fortsätta ändå men i början av tredje så bestämde jag mig för att lyssna på vad kroppen sa och avbryta och gå ner i vikt litet, vart helt enkelt för tungt! Meeeen sen verkar det inte bara vara jag som tyckte att den här stången vägde mer än den på Kanonhuset gör så jag misstänker att jag helt enkelt bara körde mycket mer än vad som är "tänkt".

Annars känns det ganska bra, jag känner mig starkare och mycket bättre än innan jag började med 5x5, förmodligen mest mentalt men ändå!

NEED PÅ NÄSTA PASS!

StrangeKraem
2012-07-30, 12:27
30/7 - 2012 - Pass B (3)

Benböj;
25 x 5,5,5,5,5

Overhead press;
20 x 5,5,5,5,5

Deadlift;
25 x 5


Generellt så kändes det väl ok, saknar dock teknik men mja, ska snaaart på instruktionspasset!
Overheaden gick fint idag och så kom jag på att jag ju inte har höjt rätt i deadliften! Fixar till det nästa pass. *nod*

StrangeKraem
2012-07-31, 12:04
Ett skepp kommer lastat..

http://img600.imageshack.us/img600/5626/nyttprotein1.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/600/nyttprotein1.jpg/)

omnom! *cupid*

StrangeKraem
2012-08-01, 12:36
1/8 - 2012 - Pass A (4)

Benböj;
27.5 x 5,5,5,5,5

Bänkpress;
22.5 x 5,5,5,5,4+1

Stångrodd;
27.5 x 5,5,5,5,5

Inga större problem, men bänkpressen gick liiite knöckligt mot slutet. Fulade mig litet och tog en paus på ~30 sekunder efter dess att jag fått en fail på halva sista rep'en och gjorde en till efteråt, därav 4+1 :x

StrangeKraem
2012-08-02, 17:21
Så himla underbart väder så det firade vi med lite BCAA och en joggingrunda, oooch avslutade med en proteinshake och en halv bar Oh Yeah!, nomnom.

Grymt skönt!

StrangeKraem
2012-08-03, 18:07
3/8 - 2012 - Pass B (4)

Benböj;
27.5 x 5,5,5,5,5

Overhead press;
22.5 x 5,5,4,4,4

Deadlift;
30 x 5


Testade att stå bredare idag i squatsen och det var rent grymt skönt, lite jobbigt, men väääldigt skönt!
Overheaden är jag ganska nöjd med resultatet, jag förväntade mig att det skulle gå rejält mycket sämre då bröst/axlar/armar är mina svagaste områden, men tre sista seten med fyror förvånade mig! *Klappa på huvudet*
Deadlift... ptja, what to say? Me like <3 Meeer viiiiikt! (Och nu ökade jag i alla fall rätt, heh :em: )

StrangeKraem
2012-08-04, 09:47
O_Wao fick mig på springhumör så.. det vart en runda till spåret idag igen <3

StrangeKraem
2012-08-06, 16:36
6/8 - 2012 - Pass A (5)

Benböj;
30 x 5,5,5,5,5

Bänkpress;
25 x 5,5,5,5,5

Stångrodd;
30 x 5
25 x 5,5,5,5

Böjen och bänken kändes löjligt enkla, dock kände jag av vänstra knät de sista två seten så får väl försöka klura ut något till nästa gång.

Valde tillslut att sänka stångrodden då jag redan på 27.5 började tappa form. Lovade mig själv att sänka om jag inte kände mig helt 100% på 30, vilket jag inte gjorde. Sagt och gjort, det kändes mycket bättre (dock lite för lätt) på 25. 27.5 nästa gång så får vi se hur det tar sig.

Hann ju bli lite starkare under semestern i alla fall! *flex*

StrangeKraem
2012-08-08, 11:50
8/8 - 2012 - Pass B (5)

Benböj;
30 x 5,5,5,5,5

Overhead press;
22.5 x 5,5,5,5
25 x 5

Deadlift;
35 x 5

(Benpress;
50 x 10, 10)

Råkade bli ett set med 25kg i overheaden, glömde byta vikter mellan gångerna ^^; Nåja! Annars gick det fint, allt kändes väldigt lätt! Tillräckligt lätt för att dra till med lite benpress också, vilket också.. kändes väldigt lätt.
Nåja, det lär jag väl få tji för nästa pass! :D

Ooooch ska iväg på den där instruktionstimmen ikväll också, får se om man lär sig något!

StrangeKraem
2012-08-09, 06:17
Bokade ju ett instruktionspass för några veckor sen, oooch det ägde rum igår!
Gick väl egentligen bara igenom de övningar som jag gör för tillfället då.. det är dom jag gör för tillfället. :P

Marklyften och overheaden var det inget direkt nytt med, förutom att han tyckte att jag skulle hålla lite bredare på overheaden. Än så länge så har jag hållt ungefär axelbrett, medans han tyckte att man skulle ha greppet brett nog så att överarmen går parallellt med stången. Ska i alla fall testa det och se hur det går!

Benböjen, bänken och rodden fick jag lite mer tips som jag på en gång kände att det hjälpte, så det är jag glad över!

När det kommer till benböjen så verkar jag vara lite för stel i vaderna och tiltar därmed fram för mycket med överkroppen och får obalans, så fick ställa mig på ett par vikter för att få upp hälarna lite och helt plötsligt så gick det ju att hålla överkroppen ganska rakt! *flex*

Bänken har jag hållt lite för smalt grepp och har haft stången för högt upp mot ansiktet (typ.. strax ovanför brösten) där jag gjort mina reps, "flyttade" nu ned den till under brösten istället och woop, där gick det också lättare!

Rodden tyckte jag var lite knölig att komma i rätt position för, och som lösning på det så tyckte han att jag skulle ställa mig upprätt med stången och därefter gå ner i en position som kändes bra.


..Åååh vad jag längtar till morgondagens pass!

Just ja! Kommer även byta gym imorgon, faktumet att Friskis (kanonhuset) inte kommer ha helgöppet i i alla fall två veckor framöver satte in nådastöten litet tidigare än tänkt. Planen var att gå kvar den här månaden ut då mitt gymkort är giltig tills dess, men.. För tillfället har dom någon kampanj på Feelgood/Actic som gör det litet billigare att köpa kort den här månaden, samt att jag börjar jobba på måndag igen.

Får se hur det går *lite nervös*


Och nu(!) ska jag se om jag hittar något som kan fungera för att få vaderna lite mindre stela! Sök-funktionen here I come!

StrangeKraem
2012-08-09, 16:12
Vart så uttråkad så jag drog iväg till gymmet och satte mig vid en roddmaskin och rodde i ett tag, och tog mig tiden att stretcha igenom hela kroppen efteråt, sååå skööönt!

Skål med kesella, funlight watermelon & wild strawberries, persika, äpple, banan och lite valnötter. Och nu ett bad. Lyx är vad det är, LYX! *cupid*

StrangeKraem
2012-08-10, 13:03
10/8 - 2012 - Pass A (6)

Benböj;
32.5 x 5,5,5,5,5

Bänkpress;
27.5 x 5,5,5,5,5

Stångrodd;
27.5 x 5,5,5,5,5


Ja.. till att börja med så vart det inget Feelgood/Actic idag. Varför inte? Ptja.. Säg det den som vet. *sigh* Oh well.
Bänken och stångrodden gick bra. Bänken var lite jobbig men det är trevligt!
Benböjen däremot är käpprätt åt helvete, lyckas inte få den bra så fort det kommer på lite vikter. Utan vikter går det så bra så men sen vet jag inte riktigt vad jag gör, obalans blir det i alla fall och får över all vikt på framsidan av foten för att jag lutar mig för mycket framåt, trots att jag har stöd under hälen. Lyckas liksom inte fördela ut vikten något bra.
Nåja, innan jag gör för mycket ändringar så ska jag försöka få tag på ett par skor som jag får i mina skoinlägg i, kanske bidrar med ändring nog.

Dock så pissar det ner regn och jag är fan inte på humör för att gå ut.
Muppdag.


*grr*

nyvaken
2012-08-12, 20:27
10/8 - 2012 - Pass A (6)


Benböjen däremot är käpprätt åt helvete, lyckas inte få den bra så fort det kommer på lite vikter. Utan vikter går det så bra så men sen vet jag inte riktigt vad jag gör, obalans blir det i alla fall och får över all vikt på framsidan av foten för att jag lutar mig för mycket framåt, trots att jag har stöd under hälen. Lyckas liksom inte fördela ut vikten något bra.


Bra kämpat! Det är knepigt att få stången att ligga rätt ibland, tycker jag iaf. En fördel är att placera händerna exakt lika långt från viktskivorna, och sen titta i spegeln när du ruckar in axlarna, då placeras allt symmetriskt. Och placera händerna så tätt det bara går.
Då ligger viktpaketet så stilla det bara går, o du kan koncentrera dig på balansen. Have fun at work cofffee

StrangeKraem
2012-08-13, 04:05
Nyvaken; tack :D Älskar verkligen programmet, tycker det är riktigt kul!

Problemet som sådant är inte så mycket att jag inte får stången att vara still, utan att jag liksom.. böjer mig lite för långt fram med ryggen när jag kommer ner och därmed får över all vikt på framsidan av fötterna, får inte riktigt bak den mot hälen. I följd på det så kan jag inte riktigt trycka upp vikten, utan att det tar för mycket på knäna. Upp går den, men till vilket pris?

Ska ha det i åtanke dock, tack så mycket!

Lurar på att boka ett PT-pass eller två och ha någon med mig som kan peta mig rätt under hela passet. Nåja, får se. Nästa pass idag efter jobbet! *cupid*

StrangeKraem
2012-08-13, 18:55
Och placera händerna så tätt det bara går.

Det däääär.. misstänker jag hjälpte mig ganska enormt idag!
Gick ju att få stången jättelångt ner helt plötsligt, vart lättare att trycka fram höften och woopie så stog jag helt plötsligt på hela foten och inte bara framkanten!

Dock så lurar jag fortfarande på hur det ska kännas i baksida lår/rumpa. Jag känner inte riktigt att jag använder dom musklerna om jag inte riktigt står och fokuserar på att "TA I MED RÖVEN!!", annars så.. mja, känns inget speciellt?


Either way! Dagens pass;

13/8 - 2012 - Pass B (6)

Benböj;
32.5 x 5,5,5,5,5

Overhead press;
25 x 5,5,5,5,5

Deadlift;
40 x 5

Tricep kickback;
6 x 10, 10, 10


Fick dock lite hjälp under overheaden, vet faktiskt inte huruvida det är "bra" eller ej? Å ena sidan så hade jag förmodligen slutat på 5, 4, 3, 2, 2 om inte ännu lägre efter andra setet, men å andra sidan så klarade jag ju faktiskt inte av det helt själv. Men samtidigt så var det inte mycket hjälp så.. Ja, jag vet inte. Blir till att googla runt lite imorgon om jag får tid över tror jag!

Drog till med lite triceps också, har planerat litet på att lägga till chins/dips/utfall men har som aldrig kommit till kritan. Har ingen chins/dips-maskin på Kanonhuset heller (vars jag ser ut att stanna, tydligen) och ställningarna var upptagna så.. tricep kickback it is! Blir nog lite mer vikt om jag gör om det, får se!

Nuuuuu... ska jag lägga mig och läsa en kvart innan jag ska sova. Andra jobbdagen imorrn; längta <3

nyvaken
2012-08-14, 20:10
Skönt när man märker av framstegen! Läser man programmet läggs ju stor vikt vid att det ska vara "low back" positionen, och det känns som att de har debatterats flera kilometer om det här på forumet för o emot. Jag gillar själv att ha stången lägre för just det du beskriver, plötsligt tippar man inte framåt lika lätt.
Kan dock inte för mitt liv bara låta händerna vila med all fingrar ovanpå stången som de gör i många videos. Känns helt fel i handlederna, så jag måste ta ett vanligt tumgrepp.

Rumpan är absolut me o lyfter! Jag koncentrerar mig faktiskt på att spänna ryggen, samt magen som tvåa, resten går av sig självt.

StrangeKraem
2012-08-15, 04:09
Oh ja det är det! Man blir så grymt lycklig, haha
Och det är lite ironiskt, för min del är det precis tvärt om! Jag får väldigt ont i tumlederna av att hålla med tummen, så har slutat upp med det jag med.

A-pass idag så dags att öka på squatsen litet! .. Ska iof höja till 30 i bänkpressen och stångrodden också, det är jag lite nervös över. Just bröst och axlar/armar är uuutan tvekan mina svagaste områden, för att inte nämna hur konstigt det blir då jag är väldigt ojämn i överkroppen. Arbetar ju mest med höger och kan bli ganska tungt imellanåt så högersidan är mycket mer utvecklad än vänster, men har testat på att byta över till vänster lite så ska försöka komma ihåg att göra grovjobbet där och finliret med högern!

Nååågon gång vill jag kunna "dual weilda" svetsar, men mja. Nåååågon gång!

Nu; jobb! Sen; gym! Weeee!

StrangeKraem
2012-08-15, 17:01
15/8 - 2012 - Pass A (7)

Benböj;
35 x 5,5,5,5,5

Bänkpress;
30 x 4,5,5,5,5
Fick dock hjälp från första setet eftersom .. Ja. Märktes ganska tydligt att jag inte skulle orka med det. TROTS hjälpen failade jag på sista repetitionen; kom halvvägs, sen tog det stopp och gick neråt. Hur jag klarade mig igenom de sista fyra seten vet jag inte riktigt?


Stångrodd;
30 x 5,5,5,5,5


Övrigt;
..Skitdag. Fick inte med mig mitt mellanmål som jag brukar ta efter jobbet/innan träningen, så hade därmed inte ätit något mellan 11.30-16.20.
Hade jag någon energi? Nej.
Yrsel och illamående? Ajjemen.
Stressad? You bet!
Needless to say; dåligt humör och helt ur fokus, och sen kom folk och undrade när man var klar (preciiis gjort klart första bänk-setet. Jomen jag är klar aaalldeles strax!!). Som om jag inte redan var stressad :(

Och nu ska man tydligen äta något men jag är ärligt talat på alltför dåligt humör för att orka bry mig. Räknas naturgodis som mat om jag springer ner och köper det? Blä.

StrangeKraem
2012-08-17, 18:56
17/8 - 2012 - Pass B (7)

Benböj;
35 x 5,5,5,5,5

Overhead press;
27.5 x 5,5,5,5,5

Deadlift;
45 x 5

Utfall;
10 x 10, 10, 10


Sååå ja! Nu var man i alla fall lite förberedd med mat och dyl innan träningen; går ju så sjuuukt mycket enklare!
Overheaden var inte så lite jobbig och jag fick hjälp nästan hela övningen igenom men faaan vad gött det känns!

Och lite random så måste jag erkänna att.. jag saknar träningsvärken. Var ju nästan den som var det skönaste med hela träningen och så får jag ingen! *pout*

Nåja, vill lägga till någonting för glutes (I want dat ass) då jag än så länge känner att jag inte ger allt vid den fronten, men vet inte riktigt vad. Utfallen kändes inte riktigt heller (trots att jag alltid känt av det innan?) så vet inte om man kan hitta något lite mer.. isolerande? (Antar jag? Gah, need moar knowledge!) Övningsbanken here I come.


Annars så har jag haft en rent grymt stressig första vecka på jobbet, däckade vid halv åtta igår som exempel, så sjukt trött. Dock så lyste en av de lite äldre hundarna upp den med lite komplimanger för mina svetsar - var nästan så jag inte riktigt visste vad jag skulle ta vägen!
Så härligt när folk säger snälla saker och man riktigt känner att dom är uppriktiga snarare än att dom bara fiskar efter något annat, vart ju som en liten blyg skolflicka; rodnade och stammade fram ett "tack" några gånger. För att inte nämna hur stolt jag var över att få komplimanger av en av dom som verkligen inte delar med sig av den varan i vanliga fall. Nej, det kommer jag leva på ett tag, hehe.

...MEN JAG VILL BLI ÄNNU BÄTTRE! *längta tills måndag*


Nu tänker jag bara sitta och njuta av mitt glas vatten och lyssna på musik i någon timme eller två. Fyfan vad skönt med helg. <3


One night in Bangkok makes a hard man humble, not much between despair and ecstacy! Dumdumdidum~

StrangeKraem
2012-08-18, 08:55
Låg kvar och drog mig lite i sängen i morse, sträckte på mig och... vad kände jag?! Trääääniiiingsväääärk! <333 Inte mycket, men liiite liiite liiiiite om man spänner musklerna och känner efter ordentligt! Nu lär det väl sluta med att jag sitter och spänner mig hela dagen bara för att känna av det, heh.

Jag velar lite för tillfället. Startade en "deff" i måndags (13:e) som jag tänkte köra på fram tills jul. Vet inte riktigt om jag vill kalla det för deff egentligen, men ett av målen är visserligen att göra sig av med en del av överflödet så därför kallar jag det för en deff! Dock så har jag som prioritet att öka i de övningar jag för tillfället gör (tänkte med andra ord köra på SL 5x5 tills dess, innan jag tar ett beslut om huruvida jag vill fortsätta med det eller ej) så om jag känner att jag inte ökar så lägger jag deffen åt sidan och fokuserar på att kunna få upp vikterna. Med det sagt så tänkte jag ta det relativt lugnt och satsa på en viktnedgång på 0.2-0.5kg i veckan.

Så för att återvända till mitt velande; ganska nyligen så gick jag ned strax över 15kg på dryga ett halvår, varav jag där började långsamt (0.2-0.4kg/vecka) och kom uppåt 0.7-1kg mot slutet. Egentligen tycker jag att det är lite för mycket, men samtidigt så känner jag att jag just nu inte orkar med 0.2-0.5 för att.. det tar så vansinnes lång tid. Mitt huvud törstar efter lite snabbare resultat än så medans en annan del av mig tycker att jag ska ta det lugnt för att inte 1) skada mig själv, 2) gå miste om alltför mycket muskelmassa. Märkte ju själv hur skadebenägen jag blev under förra bantningen, men.. Argh!

Jag säger konstant till mig själv att det är måtten som spelar roll och inte vad vågen säger, men för en som växt upp med att det är vågen som är det viktigaste så är det så svårt att bryta ur det tänket. Jag har fem kilo kvar för att nå min drömvikt, men jag vill ju att det ska vara muskler som väger och inte fett.

Dock så går jag nästan hellre ner dom där fem kilona ganska snabbt, för att sedan lägga mig på + / -0 till -200 kalorier i veckan och då fokusera på vikterna, men.. Jag vet inte hur schysst det vore mot mig själv egentligen.

*gah!*



No you can't help it if you have been tempted by fruit hanging ripe from the tree, and I feel useless; don't care what the truth is; you will be here, come the day. Truth do you hear me? Don't try to come near me! So tired I sleep through the lie. If you desire to lay here beside me - come to my sweet melody.
Moloko - Sing It Back <3

StrangeKraem
2012-08-21, 12:51
20/8-2012 - Pass A (8)

Benböj;

37,5 x 5,5,5,5,5

Bänk;

30 x 2,1
27,5 x 1
22,5 x 5
27,5 x 5

Ja, det gick ju inte bra direkt. Första som hände var att något knäppte till i högra axeln/ut mot armen och det gjorde rent fruktansvärt ont. Vilade lite och testade ett set till, men kände direkt att det inte skulle gå.
Sänkte vikter och när jag kom ner till 22.5kg så kände jag inte av det alls, var precis som om inget hade hänt. Testade att höja lite sista setet och det gick också bra så misstänker väl att jag får göra fler uppvärmningsset än vad jag har gjort hittills. Känner inte av det alls just nu så jag är positiv för nästa pass!

..Dock så har jag fått en rent jääävlig träningsvärk i just dom musklerna men å andra sidan så bad jag ju om det själv också :em:

Rodd;

32,5 x 5,5,5,5,5


Nice pass förutom bänken, testade att ha ett jäääättebrett grepp på squatsen och vilade därmed stången ganska mycket mot armarna, och det gick så sjukt enkelt. Fick klockren balans, vikten låg helt underbart och lyckades använda baksidan av benen utan att fokusera på dom; kände inte av knäna heller. Kommer nog köra på det några gånger till; får se hur det går!

Och där var det dags att jobba.

Tjo!

StrangeKraem
2012-08-22, 12:15
22/8 - 2012 - Pass B (8)

Benböj;
37,5 x 5,5,5,5,5

Overhead;
30 x 0,1
27,5 x 3,3,3
Mja. Misstänkte att det inte skulle gå med 30, sänkte till 27,5 och det gick väl liiite bättre. Oavsett så känner jag mig inte så himla illa med faktumet att jag fick sänka, det är ett av mina problemområden och jag vet att jag kommer öka tillslut ändå! Kommer nog köra på 27,5 nästa pass igen, se till att jag fixar det utan några större problem innan jag går på 30 igen.

Marklyft;
50 x 5

Generellt så kändes allt ganska bra, men det märks verkligen att jag har börjat jobba igen och inte får samma återhämtning som jag fick under semestern. Marken börjar kännas lite nu, det är nice! Ett pass till och sen är det heeeelg <3

StrangeKraem
2012-08-28, 16:40
Vart lite dåligt med uppdateringar den här veckan såååå.. här kommer två på en gång!


24/8-2012 - Pass A (9)

Benböj;
40 x 5,5,5,5,5

Bänk;
27,5 x 5,5,5,5,5

Rodd;
35 x 5,5,5,5,5




27/8-2012 - Pass B (9)

Benböj;
40 x 5,5,5,5,5

Overhead;
27,5 x 2,2
25 x 4,4,3

Marklyft;
55 x 5


Overheaden... ja. Ja. What to say? Är lite för trött för att bry mig just nu.
Ser i alla fall emot morgondagens pass; de senaste dagarna har vart ganska kassa och märkte av ganska tydligt i måndags att det enda som egentligen får mig på vettigt humör för tillfället är träningen. Men först ska det duschas, fixas med mat och disk, förbereda för morgondagens hemma- och industrifrukost, städa, planera inför eventuell övertid på torsdag och lördag samt få det att klaffa med helgens kommande resa till min syster.

... God natt.

StrangeKraem
2012-08-31, 04:31
Mjaaaa.. Har en förkylning på G, så det "firar" vi med lite övertid (*suck*), kaloribalans/litet överskott och MAAASSOOOOR av vila. Utöver övertiden, det vill säga.
Vill egentligen inte INTE gymma men.. Jag vill bli frisk :(

Hade ett pass i onsdags som jag måste skriva upp också, har inte haft tid än bara. Dock så var det efter en 10-timmars dag och på fastande mage; gick inte sådär jäääättebra alls. Hade till och med problem med squatsen, haha.

Nåja, dags att jobba, tjo!

StrangeKraem
2012-09-02, 19:08
29/8-2012 - Pass A (10)

Benböj:
42,5 x 5,5,5,5,5

Bänk:
30 x 2
27.5 x 5,5,5,5

Rodd:
37,5 x 5,5,5,5,5

Resultatet av ett 10 timmars arbetspass, utan mat innan tränigen.. Ptja, rent så så ser det ju helt ok ut, men sådär jobbigt har jag nog aldrig haft det, näääästan så jag inte riktigt vet om jag vill godkänna sista benböjen jag gjorde heller. NÅJA. Kommer i alla fall hinna äta innan nästa pass, tänkte att jag känner mig kry nog för att faktiskt dra iväg imorgon (måndag), så får se hur det går!

Annars... TRÖÖÖÖTT.

StrangeKraem
2012-09-05, 13:45
Och dääääär slog förkylningen ut på riktigt, mmmh.. Sjukskrev mig från jobbet och.. ptja, nu sitter jag här. Hoppas jag blir frisk snart, är tillräckligt sjuk för att inte ens vara uttråkad, do not want!

*dricker te och tycker synd om sig själv*

StrangeKraem
2012-09-16, 07:53
Jag blir bara sämre och sämre på att uppdatera känner jag. Eller mja, har visserligen inte haft tid den här veckan, har vart halvdålig och haft mycket att göra på det. Lite övertid på det också, woopwoop!

Nåja. Var ju sjuk som redan nämnt, men mådde liiite bättre i måndags så tänkte att "nej, feck this!" och drog iväg till gymmet ändå. Hade dock kompromissat med mig själv och hade min förkylning och dåliga form i åtanke, så jag har gjort en overall deload. Min form är så sjukt dålig i vissa aspekter så den senaste tiden har jag i princip ägnat all den tid jag faktiskt haft över till att se på videor/instructionals/läst om utförande etc. etc.

Jag TROR att jag har förbättrat mig i princip allt förutom benböjen. Det känns bättre, MEN å andra sidan så kör jag fortfarande på lägre vikter än vad jag är "van" vid, så det kan vara det också. Först misstänkte jag att jag var för svag i vissa muskler (baksida ben/bål) och därför inte orkade hålla rätt form, men nu är jag nästan... nästan 100% säker på att jag helt enkel är för stel i ryggen/bålen. Vaderna känns helt ok, som när jag gör Sheos stretch, men har aldrig tänkt på att ryggen inte fixar det (inga speglar i dom rummen jag har gjort stretchen i och har inte reflekterat över det själv/aldrig fått höra det av någon annan som eventuellt kan ha upptäckt det). Hittade ett uppvärmnings- och stretchprogram på Styrkelabbet.se som jag tänker testa i några veckor och se hur det går.

Under tiden tänker jag ta det lugnt med vikterna i benböjen och inte öka förrens jag känner att jag fixar formen. Helt otroligt att man inte tänkt så innan egentligen, får väl skylla på att man är grön och dum, samt jagar fel resultat. MEEEEN nu ska jag försöka ändra på det i alla fall!

Så, har vänt lite på ordningen jag kör passen för att det skulle passa med min kära gympartner, så det blev ett B-pass trots att jag skulle kört ett A-pass.



10/9-2012 - Pass B (11)

Benböj:
30 x 5,5,5,5,5

Overhead:
22,5 x 5,5,5,5,5

Marklyft:
35 x 5



12/9-2012 - Pass A (11)

Benböj:
32,5 x 5,5,5,5,5

Bänk:
22,5 x 5,5,5,5,5

Rodd:
25 x 5,5,5,5,5


14/9-2012 - Pass B (12)

Benböj:
32,5 x 5,5,5,5,5

Overhead:
25 x 5,5,5,5,5

Marklyft:
40 x 5
Här har jag till och med gjort ett litet hjärta i mitt block, för att det kändes så SJUKT mycket bättre än vad det gjort innan, intressant vad lite bättre form kan bidra med! Eheh.. :em:



Tänker gå ner och köra på 30kg i benböjen igen, eventuellt till och med sänka till att bara köra med stång tills dess att jag fixar det. Vore trevligt med någon input på det men mja.

Jävligt gött att träna igen oavsett, ska bli kul med nästa pass imorgon!

Februari
2012-09-16, 08:11
Denna journalen blir spännande att följa, vi är lite jämna i vissa övningar du och jag :)

StrangeKraem
2012-09-16, 18:33
Denna journalen blir spännande att följa, vi är lite jämna i vissa övningar du och jag :)

Jisses vad stark du är dock! Du verkade sluta med SL5x5, någon anledning? o.o
Kanske stog i din journal i och för sig, får nog ta och bläddra igenom den från början tror jag!

Kul med tjejer att följa oavsett, tack för att du kikade in!

StrangeKraem
2012-09-22, 07:46
Nu har jag varit sådär dålig på att uppdatera igen! Tre nya pass på ingång!
Benböjen börjar generellt kännas myyycket bättre, men jag tippar fortfarande fram med överkroppen. Lyckas i alla fall hålla ryggen lite rakare nu än vad jag kunde innan då jag i princip började hela böjen med att dippa rumpan (ok, ok, lite överdrift men..)

Har faktiskt en (två) inspelade filmer men tror inte jag har självförtroende nog för att lägga upp någon av dom, även om jag skulle behöva input :em:

På tal om det så kanske det är dags att jag gör en liten uppdatering om hur det går med min viktnedgång också! Har som sagt valt att ligga på ett lägre underskott (-500kcal/dag), dock så upptäckte jag ju att jag hade mycket svårare att hålla mig till min kaloribudget än vad jag hade under min förra .. bantning då jag hade ett mycket högre underskott. Mestadels av tiden har jag väl försökt att i alla fall hålla mig till balans då jag av någon anledning inte har haft disciplin nog att hålla mig till underskottet. MEN, slut på ursäkter, jag har mentala problem som jag inte riktigt har tid att lösa för tillfället men jag har även fortfarande mål att uppnå, så jag "fuskar" lite!
Istället för att helt hålla mig ifrån mina laster så kommer jag att dra ner lite på kolhydraterna och därmed hamna 200-350kcal under min nuvarande veckobudget och helt enkelt tillåta mig själv att köpa lite av mitt jefla naturgodis eller äta det jag bakar för samma mängd, eller vad jag nu än vill göra för dom!

Oavsett vilket så har det gått åt rätt håll; vikterna går ju i alla fall inte neråt (förutom nu när jag gjorde en deload, men det var ju av andra anledningar!) medans vikter och mått gör det!

Så, resultat sen jag började med SL5x5!

Datum: 21/7 - 22/9
Vikt: -2 kg
Midja: -4 cm
Lår: -7.5 cm
Vad: -3.5 cm
Bicep: -1.5 cm


..Nu när jag ser det såhär så vart jag helt plötsligt mycket mer nöjd över mina resultat än vad jag var för fem minuter sen, haha.

Fuck this, go me! *flex*

StrangeKraem
2012-09-22, 07:53
Just ja, gympassen var det ju!

17/9 - 2012 - Pass A (12)
Benböj:
30 x 5,5,5,5,5

Bänk:
25 x 5,5,5,5,5

Rodd:
27.5 x 5,5,5,5,5


19/9 - 2012 - Pass B (13)
Benböj:
30 x 5,5,5,5,5

Overhead:
27.5 x 5,5,5,4,3

Marklyft:
45 x 5


21/9 - 2012 - Pass A (13)
Benböj:
30 x 5,5,5,5,5

Bänk:
27 x 5,5,5,5,5

Rodd:
30 x 5,5,5,5,5

Det märks ju i alla fall att jag börjar komma tillbaks till vissa av vikterna som jag låg på innan! (Bänk & overhead)

Måste verkligen fixa tekniken för benböjen nu dock känner jag, jag vill öööökaaaaaa! *gah!*
Känns så fjantigt med 30kg men det känns ännu fjantigare att dra på sig skador för att man gör fel.. bleh.

1684_
2012-09-23, 19:36
Kör på ;P

nyvaken
2012-09-23, 22:28
Du är ju riktigt disciplinerad, bra jobbat! Sjukt imponerad av din Overhead Press, jag kör inte ens 25kg 5x5 själv än, har fått öka o deloada ett par ggr. Du måste verkligen ha en teknik som funkar :) Men varför sänkte du knäböjen så dramatiskt o stannade där?

StrangeKraem
2012-09-24, 04:26
Du är ju riktigt disciplinerad, bra jobbat! Sjukt imponerad av din Overhead Press, jag kör inte ens 25kg 5x5 själv än, har fått öka o deloada ett par ggr. Du måste verkligen ha en teknik som funkar :) Men varför sänkte du knäböjen så dramatiskt o stannade där?

Märkte av att jag hade helt fel teknik, började få lite ont i knäna under/efter varje pass. Meeen det börjar kännas riktigt mycket bättre så hoppas på att kunna öka idag utan några större problem!

Overheaden blev riktigt mycket lättare när jag började se till att hamna under stången så man inte kör den rakt upp från bröstet lutandes bakåt. D.v.s att man gör den lite halvryckiga rörelsen med.. bak med huvudet-lyft stången över huvudet-tryck fram överkroppen. Om du hänger med ^^;

StrangeKraem
2012-09-24, 04:27
Kör på ;P

Roger that! :P

StrangeKraem
2012-09-29, 08:53
24/9 - 2012 - Pass B (14)
Benböj:
30 x 5
35 x 5,5,5,5

Overhead:
27.5 x 5,5,5,5,5

Marklyft:
50 x 5


26/9 - 2012 - Pass A (14)
Benböj:
40 x 5,5,5,5,5

Bänk:
30 x 5,5,5,5,5

Rodd:
32.5 x 5,5,5,5,5


28/9 - 2012 - Pass B (15)
Benböj:
40 x 5,5,5,5,5

Overhead:
30 x 4,4,4,4,3

Marklyft:
55 x 5


Jag tror att jag helt enkelt måste inse att jag inte har tiden (ehrr... läs; orken) nog att uppdatera efter varje pass. NÅJA, bättre sent än aldrig, eller hur? Squatsen börjar ÄNTLIGEN kännas riktigt bra, så har börjat lasta på vikter igen! Weeee!!
Jag blev även ganska positivt överraskad när det kom till overheaden, trodde INTE att det skulle gå såpass bra på 30kg som det gjorde, sååå.. med lite rätt käk i kistan så ska det nog tamigfan gå! Men nu ska jag vila. Vart helt slut sen onsdagspasset, har inte haft träningsvärk men musklerna har vart helt söndertrasade och det känns som om dom har gått på halvtank sen dess.
Seeen hade jag massage i torsdags och vart seg av det, och träning igår. Jag är liiiiiiiiite trött! Men jisses vad gött det är, det är underbart <3

Ska kila ner till Budo & Fitness och köpa lite aminosyror sen tänkte jag, "ska bara" först! Ah.. weekend, sweet, sweet weekend! <3

StrangeKraem
2012-10-01, 11:52
1/10 - 2012 - Pass A (15)

Benböj:
42.5 x 5,5,5,5,5

Bänk:
27.5 x 5,5,5,5,5

Rodd:
35 x 5,5,5,5,5


Körde lite lägre i bänken då jag var ensam och inte riktigt vågade mig på 32.5.. Vilket är synd för såhär i efterhand så tror jag att jag hade fixat det. Nåja, hoppas inte jobbet kör slut på mig alltför mycket så det går bra på fredag med! <3

MEEEEEER!!!!!

StrangeKraem
2012-10-06, 15:27
3/10 - 2012 - Pass B (16)
Knäböj:
42.5 x 5,5,5,5,5


Overhead:
30 x 5,4,4,4,4
...*blänger surt*

Marklyft:
60 x 5
Yikes, börjar bli lite tung nu!


5/10 - 2012 - Pass A (16)
Benböj:
45 x 5,5,5,5,5

Bänk:
32.5 x 4,5,3,2,5
Fick lite assistans på femmorna, vilket syns ganska tydligt med tanke på resultatet i övrigt. Vet inte riktigt vad som hände, men kom till en punkt där det bara inte gick att trycka upp mer och sen failade jag :(

Rodd:
37.5 x 5,5,5,5,5



Fick lite tips av en finskbrytande herre om att hålla ett bredare grepp under benböjen. Woops så vart allt mycket stabilare och därmed enklare! Kändes lite facepalm att man inte tänkt på det själv, men faktumet att han faktiskt kom och gav tips.. *cupid*
Så kul när folk som har hållt på ett tag hjälper till sådär, gärna när man själv är såpass grön som man är. Hade kunnat krama om honom på plats men jag vet inte hur uppskattat det hade varit, heh. Nåja! Bättre gick det! ROAR!

StrangeKraem
2012-10-09, 18:04
8/10 - 2012 - Pass B (17)
Benböj:
45 x 5,5,5,5,5

Overhead:
30 x 4,4,3,3,3

Mark:
65 x 5


Mja. Dålig dag, dålig fokus, stressad, arg. Vad som hände med overheaden vet jag inte, tror jag gav upp vid någon tidpunkt mellan overheaden och squatsen, sen vart jag förbannad på mig själv istället och gav igen på marken som faktiskt kändes bättre än vad 60kg gjorde!

PU-möte och kvartalsredovisning imorgon, kommer bli riiiktigt skönt att gymma efter allt det stillasittandet! Längtar redan :D

StrangeKraem
2012-10-13, 08:52
10/10 - 2012 - Pass A (17)
Benböj:
47.5 x 5,5,5,5,5

Bänk:
32.5 x 3,5a,5a,5a,5a
a för assistans. Sigh :(

Rodd:
40 x 5,5,5,*5+2.5kg*,5
Min kära gympartner retades och glömde ta av en av sina vikter, så fick på en 2.5a på ena sidan, som om det inte vore tungt nog redan!



12/10 - 2012 - Pass B (18)
Benböj:
47.5 x 5,5,5,5,5

Overhead:
27.5 x 5,5,5,5,5

Mark:
70 x 5
Med extremt dålig form, hoppet mellan 65 och 70 vart nog lite för stort, så ska gå ner till 60 nästa gång och göra mindre ökningar med förhoppning att kunna klara av 70 med .. ptja, bättre form.


Annars så.. allt börjar kännas så tungt och jag känner mig så sjukt svag. Visst, jag har ett fysiskt tungt jobb och ligger på ett kaloriunderskott så jag ger väl inte mig själv de bästa förutsättningarna, men det känns så... gah!
Hade hoppats på att ta mig lite högre upp än vart jag är innan det hade börjat kännas såhär tungt. KLEEEEEEEEN! *gah!*

StrangeKraem
2012-11-21, 05:32
Jisses, tänker bara hoppa in och säga att jag lever! Har vart mycket på senaste, generellt mycket sjukdomar/förkylningar, krångel med PCOS'en och en hel del skador, den senaste i förrigår! :(
Jag krigar i alla fall på med träningen så gott det går, även om jag gav upp 5x5.
Kom till 5x5 med 50kg i squatsen och sen tyckte väl kroppen att det var nog, svimmade av lite lätt strax efteråt och då tog jag helt enkelt beslutet att ta det lite lugnare ett tag framöver. Känns bra det i alla fall!

Meeen nu är det jobbdags, ska dock ta mig i kragen och göra lite uppdateringar snart igen *lovar sig själv*

Tjo!
/SK

StrangeKraem
2012-12-09, 09:33
Ja. Förkylning som gick över till influensa som just nu är i limbo. Inte tränat på tre veckor nu och jaaag viiiiiill.. Självömkan? Jag? Neeeeejdå! :D


..Bara lite

nyvaken
2013-01-02, 21:44
Nytt år, nya möjligheter. Fatta vad strong du skulle kunna vara till sommaren!

StrangeKraem
2013-01-03, 16:40
Ajjemen! Trots halsont och snorig näsa så drog jag igång träningen den här veckan, nu är det igång igen!

StrangeKraem
2013-01-21, 06:24
Jisses vad knas allt vart helt plötsligt!
Allt började med en förkylning, sen fick jag influensa, ytterligare 2-3 förkylningar på det (eller en som hade olika stadier..?). Vart dålig strax över två månader totalt och därmed ingen träning förutom extremt lugna promenader, och kaloribalans/överskott.

Frisk vart jag, meeeen då ändrades mina jobbtider, så mina tre pass i veckan på 1-1½ timmar funkar inte utan att behöva offra sömn, vilket är något jag verkligen vägrar att göra.
Fick därmed skriva om mitt träningsschema litet, så kör ..ja, så tungt jag orkar på 2-3 övningar, 6-8 reps, minst 3 set men gör så många jag hinner (har relativt kort vila) i en konstig fyrsplit varav en dag (ben) är två gånger i veckan! Känns görknasigt med träningspass på 30-40 minuter, men det känns att man gör något i alla fall, och så är jag mest glad över att ÄNTLIGEN få träna igen *cupid*

Upplägget i sig är väl kanske inte det bästa, så om någon har synpunkter/förbättringar så tar jag hemskt gärna emot dom!

Måndag - Ben
Tisdag - Axlar
Onsdag - Rygg
Torsdag - Ben
Fredag - Bröst/Tricep/Bicep/Underarmar (rehab)
Lördag - Vila
Söndag - Vila

På det andra benpasset så kör jag andra övningar jämfört med måndagspasset. Anledningen till att det blir så hemskt mycket på fredagar är för att jag slutar tidigare och har därmed mer tid att träna, samt att det är dom muskelgrupperna som jag upplever får jobba mest p.g.a. mitt jobb så vila efter träning av just dom musklerna känns ganska nödvändigt. Egentligen gör väl axlar/rygg det också men det var den bästa lösningen jag kunde komma på.


Nåja, jag tänker försöka uppdatera journalen, men det blir nog på helger i så fall. Misstänker att jag inte kommer att orka prioritera det på mina vardagar då jag har dryga 1½ timme att hinna laga mat samt äta den, fixa med matlådor, diska, duscha och förhoppningsvis varva ner efter träningen/arbetsdagen innan jag ska sova.

OAVSETT hur upplägget är så är det mest SÅÅÅ skönt att få träna igen, humöret var väl inte det bästa under dom där två månaderna. Sjuk och träningsabstinens? Yuk!


Just ja! Nu kör jag en hård-deff fram tills den 8:e mars (då blir det konsert i Göteborg!), så kanske blir någon före/efterbild om inte alltför lång tid! Eller i alla fall en efterbild, satt och letade och kom fram till att jag inte riktigt hade några bra före-bilder. Av någon anledning så började jag undvika kameror när det började gå utför! Wonder why. :rolleyes:


Tills nästa gång! Ta-ta!

StrangeKraem
2013-01-21, 12:28
Så, bara för att jag har lite tid över; ben-pass idag! woopwoop!

Känns ju att man har varit sjuk ett tag, squattade 25kg x 15 totalt (+10 uppvärmnings reps på 20kg) och vart helt jävla slut. Svetten rann och benen skakade och urgh.
Gick iväg till benpressen efter det, 49.5kg x 20 och en 40.5 x 10, sen orkade jag inte mer.
Känner mig svaaaag *gah*

StrangeKraem
2013-02-08, 08:37
Jahopp. Drog på mig en urinvägsinfektion i början av förra veckan och i samband med det så har jag fått någon form av virus, orkar absolut ingenting och irriterande feber och blergh.
Men jag är i alla fall på bra humör! (Alltid något, right?)

Mitt schema kommer snart att gå tillbaks till hur det var innan, så varannan vecka kommer jag nog kunna slänga in lite längre pass om jag känner för't! Faaast jag tycker iof att det är ganska skönt med kortare gympass, blev mer tid till sömn då. Hrm!
Nåja, att ha valet är i varje fall trevligt oavsett!

Den där hård-deffen är nog att glömma i alla fall, haha. Ser liiiite mer biceps vilket är trevligt men; hälsa före vanity!

Nuuuu ska jag dra på en kopp te till och slänga mig i soffan och se på serier! Good day <3

StrangeKraem
2013-02-14, 18:36
Det var det där med att uppdatera!
Fick iväg ett riiiktigt nice benpass i måndags med viktade utfall och good mornings, känner fan fortfarande av det i glutes. Pure love!

Axlar i tisdags, övertid på jobbet i onsdags (det räknas fan som träning imo!) och kom hem alldeles för sent för att hinna iväg till gymmet idag, men IMORRN... Då blir det deadlifts för hela (nåja, nästan.) slanten!

Är nu fyra dagar in på min så kallade hård-deff och det känns grymt bra! En hel del frestelser men det var väl nästan bara idag som jag blev lite grinig över faktumet att jag inte tillåter mig själv att äta godis under den här perioden. Hittade nämligen mitt absoluta favoritgodis (vit chokladdoppade paranötter, DROOL) i en godisbutik och... Som jag har letat efter dom! Alla butiker som säljer naturgodis har av någon anledning slutat med just dom där och så just nu när jag inte får äta så dyker dom upp! Argh!

Nåja. That's life! Finner det intressant hur jag tycker det är lättare att hålla mig ifrån godsaker och generellt onyttigt när jag inte tillåter det alls och drar ner lite mer på kalorierna. Ligger mellan -700 och -1000 just nu, men när jag ligger på ett mindre underskott (typ -100 till -500) tycker jag att det blir grymt mycket svårare att hålla tassarna borta från allt det där.

Fixa lunch till imorgon, duscha och sen sova! Wooptido.

StrangeKraem
2013-02-16, 08:30
Kära Journal.

Jag ljög i förrigår. Jag lovade dig marklyft och.. du fick ingenting!

Har sovit lite dåligt den här veckan och igår vaknade jag runt tio i två på natten och fick inte så mycket mer sömn. Jag däckade rätt så hårt när jag kom hem efter jobbet, och det var SÅÅÅÅ gudomligt skönt! När Törnrosa slog upp di blå var gymmet dessvärre stängt, så det blev en myskväll med serier och en hemmagjord pizza istället!

Oh well! :D

Vågen visade framsteg, har inte tagit några mått men det syns! *flexar biceps lite för sig själv*
Nästa vecka blir en kvällsvecka, så förhoppningsvis så får jag faktiskt träna alla dagar som planerat! Fast idag blir det att njuta av lugnet. Har en dusch och en promenad ner till Teboden inplanerat, förhoppningsvis lite ritande/skissande efter det och till kvällen blir det bio!

Loving life at the moment *cupid*

StrangeKraem
2013-02-17, 08:15
Fyfan vad jag gillar att deffa när man ser/känner resultat. Gör mig inte ett dugg att jag inte "får" äta godis och kebabtallrikar och vad det nu än kan vara när man känner såhär, helt underbart! Vill meeeeeeer!

StrangeKraem
2013-02-17, 21:44
Vart allt ett litet träningspass idag ändå!

Squats:
20kg x 5, 5
25kg x 8, 8, 8

(Fisvikter, jag veeet, men jag tycker squats är SKITJOBBIGA sen hela... faint at the gym-grejjen. Men jag känner ju av 'et i alla fall och det är väl huvudsaken)


Good mornings:
35kg x 8, 8, 8


Grymt skönt oavsett!

StrangeKraem
2013-02-18, 12:18
Helt sjukt trött, misstänker väl att det kommer ta mig ett tag att komma in i skiftarbetet igen.

Idag stog det overhead och drag mot hakan på schemat;

Overhead press:
20kg x 5, 5
21kg x 8, 8, 8

Drag mot hakan:
21kg x 8, 8, 8


Vet inte varför jag har snöat in på just åtta reps, men jag gillar't.
.. Ja, förbereda för jobbet. Tjo!

StrangeKraem
2013-02-19, 11:14
Kravlade mig iväg idag igen, men ryggen känns inte helt återhämtad sen lite annat tjaffs så körde cardio i 25 minuter och kör rygg/ben imorgon istället!


Also; mat blir alltid så extremt mycket godare efter träning, me like!

StrangeKraem
2013-02-22, 09:27
Rygg och ben bidde det iiinte, vart lite tidsbrist i onsdags så jag tog en vilodag. Pallrade mig iväg till gymmet igår men det var så jäääävla tjockt med folk så man fick liksom inte något gjort. Rodde i en 10 minuter och sen vart det en bänk över, körde lite bröst och armar! Vart riktigt kul faktiskt, stressträna då jag hade en 20 minuter på mig innan gymmet skulle stänga men det gick så bra så! Känns ju idag dock, haha.

Vaknade däremot med halsont så blir nog inte någon mer träning under helgen utöver promenader :(
Känner mig lite grinig över det, såg fram emot att få köra ett riktigt tungt benpass med marklyft *sigh*

Nåja, promenad var det ja!

StrangeKraem
2013-02-24, 11:09
Nja, promenad vart det inte heller. slutade med 39 graders feber och halsmandlar stora som tennisbollsr (som det känns som i varje fall). Någon form av virusinfektion i halsen och därför inget att göra åt sa läkarn.. Tror jag sjukskriver mig imorgon! :D

StrangeKraem
2013-03-03, 09:44
Aloha!

Bättre vart det inte i alla fall, fick ingen sömn pga att sidorna av halsen (precis under öronen, bakom käken) kändes uppstoppade och extremt ömma. Konstant yrsel oavsett om jag ligger ner eller står upp och svårt att äta. Fick tramadol för att kunna sova och nu några dagar senare så är det ... lite bättre i alla fall! Ingen feber, men jag har fortfarande ont under öronen och är konstant yr och halsont. Sååå... ingen träning. Vilket börjar göra mig förbannad. JAG VILL JU TRÄNA FÖR F... AAAAAH *cry*

Trääääningsabstineeeeeeens...

StrangeKraem
2013-03-18, 13:02
Jag är frisk igen! \o/
Blev ett benpass igår och axlar idag, huuuur skönt som helst!


..Lycka är vad det är! <3

StrangeKraem
2013-08-01, 07:42
Känns som om det blir längre och längre uppehåll från den här stackars journalen, nästan så jag skulle vilja ta bort den och börja om på nytt.

FÖRVÅNANDE nog så har jag vart grymt dålig igen (story of my life), till den punkten att det har vart stadiga besök på sjukhuset. Det ser eventuellt ut som om jag kommer att operera bort mina halsmandlar för att se om det kan hjälpa då jag ofta har halsproblem, men ska avvakta ett tag till innan det beslutet tas.

Var och tränade för första gången på läääänge häromdagen, var helt gudomligt <3 Fisvikter och pinsamt jobbigt men vad gör man inte! Märker dock att när jag inte får träna så har jag ingen lust att hålla någon vettig kosthållning heller så har dessutom lyckats gå upp i vikt, muppets!

Vore intressant att få veta varför jag blir sjuk mest hela tiden, har visserligen alltid haft lätt för att bli sjuk men det förstärker ju bara tankarna om att det är något som inte är helt 100, dåligt immunförsvar eller något som jag annars har missat med min omgivning eller så. FÖRHOPPNINGSVIS får jag vara frisk ett tag nu i alla fall!

Har teoriprov och uppkörning nästa vecka, om jag inte kuggar något så bör jag få massor med mer tid väldigt snart OOOOCH då blir det även ett gymbyte! Känner mig som ett litet barn på julafton bara vid tanken! *cupid*


30/7 - 2013

Bänk:
20kg x 8
22,5kg x 8, 8, 8

Tricep kickback:
5kg x 8, 8 ,8

Pec deck:
10kg x 8, 7, 6

Assisterade dips:
~20kg x 8, 8, 8


Fick kriga satan på precis allt, men det som förvånade mig mest var dipsen. Trodde det skulle gå betydligt sämre än vad det gjorde! (har aldrig riktigt gjort dips :em:) Var med nöd och näppe att jag orkade lyfta min shaker efteråt och jag somnade på soffan när jag kom hem, men jag fick i alla fall träna! <3