handdator

Visa fullständig version : Tri-Phase Training Vol. 2 - Någon som har prövat upplägget?


Pompere
2012-07-19, 10:22
Tri-Phase Training
Specialized Hypertrophy Program
Vol. 2

http://www.scivationbooks.com/books/TriPhaseVol2.pdf


Fick denna länk från Anders the peak i hans egna tråd och fann det väldigt intressant och kan nog instämma med Anders att detta program kan resultera med en del muskler.

Tror jag kommer kliva på detta efter sommaren med förhoppning av lite muskler och ökad styrka.

Någon på kolo som har prövat detta program?
Eller kanske något liknande upplägg med sin egen träning?


Kanske någon här ser nackdelar/fördelar med programmet?

Själv tycker jag det är ett varierande (= roligt) upplägg där man får lära sig olika sorters träning (splittat program, halvkropp, helkropp) samt hur cykler har påverkan på sin träning.

tjing
2012-07-19, 10:24
Ja, jag har provat.

Riktigt bra program faktiskt. Alla möjliga tänkbara aspekter och periodiseringar osv finns inbakat i programmet och det finns en tydlig progression. Mycket kul program att köra faktiskt. Dessutom varierande i och med att du både kör split, halvkropp och helkropp under en 9-12 veckors period.

Rekommenderas.

Pompere
2012-07-19, 10:32
Ja, jag har provat.

Riktigt bra program faktiskt. Alla möjliga tänkbara aspekter och periodiseringar osv finns inbakat i programmet och det finns en tydlig progression. Mycket kul program att köra faktiskt. Dessutom varierande i och med att du både kör split, halvkropp och helkropp under en 9-12 veckors period.

Rekommenderas.

Kul med någon som har prövat upplägget!

Hur många vändor körde du? en eller fler 9-veckors program?
Eller tog den lite längre "körsträckan"?

tjing
2012-07-19, 10:38
Jag har kört 2 st vändor, en 9 veckors och en 12 veckors.

Jag såg för övrigt märkbar utveckling av muskelmassan och konstigt vore annars. När du är uppe på 5 hårda set per övning i phase ett så känns det ;)

willtjam
2012-07-19, 10:50
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=174317 :)