handdator

Visa fullständig version : Ljumsk smärtor!


puttepain
2012-07-18, 19:53
Tjenare! Min första post här på forumet, hoppas på lite bra svar!

Har under ett par månaders tid haft ohyggliga smärtor i ljumsken, detta visar sig framförallt när jag går tungt i marklyft. känslan är strålande o brännande, man viker sig. den brännande känslan sitter kvar i ca 5-10 sek sen släpper det.

Jag kan även framkalla smärtan själv genom att drapaket åt sidan, så att huden spänner ganska hårt. då kan det göra så ont att man vill skrika! *gah!*

Skall tillägga att jag har haft brock på denna sidan där smärtan kommer, men kan inte likna symptomen vid brock, då jag inte känner obehag vid nysningar eller hostattacker, eller när jag spänner magen.

någon som har eller haft samma problem? (skall till läkarn imon)

Fred ut!

Eccoes
2012-07-18, 20:44
Det låter nästan som att du har väldigt korta höftböjare.
På smärtbeskrivningen låter det ungefär som när man stretchar, fast mycket ondare?

Kolla upp lite övningar för att stretcha ut den, och se om du får samma smärta.

Testa http://www.curexgruppen.se/images/upl/NL091_iliopsoas02_w200.jpg
eller
http://cdn.publishdev.se/cdn/9-1/1580696/images/2011/hftbjar_134588019.jpg

Om igen av ovanstående fungerar pga smärta så kan du testa att ställa ena foten på ett bord eller en bänk, och sedan trycka fram höften.

puttepain
2012-07-19, 09:00
skall testa o köra lite stretch varje dag fram tills nästa pass. det är defenitift värt ett försök :)

P1rate
2012-07-30, 06:24
Lånar tråden lite..
Har också detta problem. Uppstod under knäböj och marklyft. Avstod från dessa övningar i ca 3 veckor, sedan gav det sig. Men igår så skulle jag delta i dragkamp. Och när jag tog i och spände magen så sög de till rejält och lämnade en brännande känsla några sekunder efter. Idag kan jag känna lätta spår av den brännande känslan. Bör jag göra dessa stretch övningar eller uppsöka läkare?

Edit: såg att detta gällde ljumsken. Detta problem ligger en bit ovanför på sidan av magen.

Skickat från min GT-I9000 via Tapatalk 2