handdator

Visa fullständig version : Är min högerfot utvecklingsstörd?


kameljointen
2012-07-18, 15:46
Jag har problem med att få min högerfot i samma vinkel som min vänsterfot och säga åt den att stanna där. Det är inget problem i vardagen men i min knäböj blir vinkelskillnaden större för varje böj och jag blir orolig över att få knät gå i samma vinkel som foten.

När jag står stilla och går är högerfoten också mer vinklad utåt. Ställer jag mig med båda fötterna pekande framåt känns det onaturligt för den högra. Har brutit högervristen som barn för många år sedan.

Hjälp snälla?

pezrulezhaakon
2012-07-18, 15:53
kameljointen

Om du brutit vlristen är det inte helt omöjligt att den inte läkte ihop helt rakt.

kameljointen
2012-07-18, 16:08
kameljointen

Om du brutit vlristen är det inte helt omöjligt att den inte läkte ihop helt rakt.

Jo, jag förstår det men det är inte helt omöjligt att det kan vara nåt annat knas heller. Är det bara att gilla läget eller kan det vara nåt annat knas som går att rehabilitera? Jag är extremt högerfotad och har spelat ganska mycket fotboll i mina dar, det är som om jag står beredd att ta emot fotbollen och bredsida iväg den.

pezrulezhaakon
2012-07-18, 16:36
kameljointen

Det bästa är att du kontaktar sjukgymnast ellet naprapat för att se hur mycket det skiljer och få en bild av vad som stramar och om det finns utrymme för rehab.